Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου για την Κουλτουρόσουπα
Πολύ λογικά θα σχολιάσετε «μα τί βλακώδης ερώτηση είναι αυτή! Ξέρεις πολλούς να δουλεύουν τζάμπα για τη ψυχή της μάνας τους;» Εντάξει, ξέρω αρκετούς, όμως για άλλους λόγους και δεν είναι της παρούσης… απλά αναρωτιέμαι μήπως κάποια πόστα προσφέρονται «τιμητικά» και οι αποδέκτες ανταποκρίνονται κολακευμένοι αφιλοκερδώς, ένεκα η υψηλή αποστολή μιας εθνικής εκπροσώπησης- καλή (ή κακή) ώρα σαν τη Γιουροβίζιον… Από την άλλη βέβαια, η παρουσίαση δύο ημιτελικών και ενός τελικού, σύνολο τρεις βραδιές συν η προετοιμασία συν το ταξίδι, δεν παύει να είναι δουλειά με πολλές εργατοώρες που οφείλει να αμειφθεί από την ΕΡΤ, κι όσο πατριωτικά κι αν το δουν οι παρουσιαστές- σχολιαστές, είναι γεγονός ότι ο τζάμπας πέθανε και καλώς έκανε…
Το συγκεκριμένο λοιπόν πόστο, το πάλαι ποτέ κατείχε σταθερά η εργαζόμενη στη δημόσια τηλεόραση Δάφνη Μπόκοτα, έχοντας ταυτίσει το όνομά της με τη Γιουροβίζιον, καθότι το κρατικό κανάλι προκειμένου να αποφύγει περιττά έξοδα με «έξωθεν» αναθέσεις, επέλεγε (και ορθά) να αξιοποιήσει το δικό του ανθρώπινο δυναμικό από μια πληθώρα εργαζομένων κατάλληλων για τον εν λόγω σκοπό και η Δ. Μπόκοτα κατά γενική ομολογία ανταποκρίθηκε αξιοπρεπέστατα… Ωστόσο, από ένα σημείο και μετά, πιθανόν οι ιθύνοντες έκριναν ότι είτε η προαναφερθείσα κούρασε και χρειαζόταν ανανέωση, είτε ότι ο θεσμός άρχισε να «τσιμπάει» μεγαλύτερη τηλεθέαση και θέλησαν πιο πιασάρικα, γκλαμουράτα ονόματα στην παρουσίαση σαν κράχτες… Κι έτσι άρχισαν τις αναθέσεις σε εκπροσώπους της σώουμπιζ γενικώς, σε ένα πόστο από το οποίο πέρασαν μεταξύ άλλων, η Μπακοδήμου με τον Σεργουλόπουλο, οι αδερφές Μαγγίρα, ο Καπουτζίδης με την Κοζάκου της ΕΡΤ, η Μελιτά επίσης με την Κοζάκου και αρκετοί ακόμη που δεν θυμάμαι, καθότι ΔΕΝ με λες και φανατικιάγιουροβιζιολάγνα να μελετώ επισταμένως τα άπαντα του θεσμού (λέμε τώρα)…
Για φέτος οι ρόλοι των παρουσιαστών ανατέθηκαν για πρώτη φορά σε ένα απρόσμενο δίδυμο, τον Θανάση Αλευρά και τον ΖερόμΚαλούτα… δύο αναμφίβολα ταλαντούχοι και σοβαροί καλλιτέχνες, με αξιόλογα δείγματα στην υποκριτική και το τραγούδι, που όμως εξαρχής δήλωσαν ψιλο-άσχετοι με το συγκεκριμένο αντικείμενο, καθώς ούτε εμπειρία διέθεταν στον τομέα της παρουσίασης, ούτε «έκοβαν φλέβα» για τη Γιουροβίζιον ως φανατικοί οπαδοί… Απλά τους ανέθεσε η ΕΡΤ μια δουλειά ως μάννα εξ ουρανού και υποσχέθηκαν να την διεκπεραιώσουν φιλότιμα, ομολογώντας μάλιστα έκπληκτοι ότι δεν περίμεναν «να έχει τόσο διάβασμα», που ούτε πανελλήνιες να έδιναν ένα πράμα ή πτυχιακές για ντοκτορά! Έβγαλαν τα μάτια τους, σου λέει, πάνω από βιβλία και κιτάπια και υπολογιστές και youtube, μελετώντας εμβριβώς την τεράστια ύλη με έμφαση στα sos και ξεσκονίζοντας κάθε ιστορική πτυχή, κάθε κατινιά, παρασκήνιο, κουτσομπολιό, ευτράπελο κλπ. του περιβόητου διαγωνισμού- πρώην μουσικού και νυν καρκατσουλιού…
Έλα όμως που τόσο διάβασμα πήγε ντιπ στο βρόντο και κρίμα τα αδικοχαμένα ξενύχτια! Καθώς φαίνεται, είτε ξεπέταξαν την ύλη στο πόδι με μια επιπόλαιη, φουριόζα ανάγνωση χωρίς να εντρυφήσουν σε βάθος, είτε τους δυσκόλεψε πολύ, τα βρήκαν σκούρα και είπαν «αι σιχτίρ, είπαμε να βοηθήσουμε, όχι να πονοκεφαλιάσουμε με τις αηδίες», είτε τρόμαξαν με τον όγκο, σκέφτηκαν ότι δεν προλαβαίνουν να τα αποστηθίσουν, διάλεξαν στην τύχη μερικά sos και σου λέει «άμα πέσουν έπεσαν, δεν θα σκάσουμε κιόλας και σιγά το πλήγμα! Το πολύ να μη μας ξανακαλέσουν κι εμείς θα βάλουμε τη γάτα μας να κλαίει…» Δεν βρίσκω άλλα πιθανά ενδεχόμενα που να εξηγούν την ανεκδιήγητη παρουσία τους, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εγκέφαλοι που τους πρότειναν ΔΕΝ πρόκειται επουδενί να τους ξανακαλέσουν εάν έχουν σώας τας φρένας, άσχετα ποιος θα κλάψει…
Διότι δεν φτάνει που ήταν ανενημέρωτοι χωρίς να παρέχουν καμιά πληροφορία από αυτές που παίζει στα δάχτυλα ο τελευταίος γιουροφάν… δεν φτάνει που ήταν εντελώς ασυντόνιστοι μπερδεύοντας χώρες και συμμετοχές σε ένα απαράδεκτο αλαλούμ… δεν φτάνει που άφηναν αμετάφραστα όσα λέγονταν επί σκηνής(!), θεωρώντας ότι άπαντες γνωρίζουν άπταιστα αγγλικά, άρα γιατί να μπουν σε περιττό κόπο.. αλλά επιπλέον ταλαιπώρησαν τα αυτιά μας με το πιο ανόητο, ανούσιο, άσχετο «χιούμορ»που έχουμε ακούσει σε παρόμοιες βραδιές, με άβολες και αμήχανες κρυάδες να ψάχνεις ανοιξιάτικα αντιανεμικό μπουφάν, κάτι που ουδόλως περιμέναμε από τους συγκεκριμένους με θητεία στην κωμωδία! Βέβαια είναι άλλο το χιούμορ ενός ρόλου και άλλο το προσωπικό, όμως λες ρε παιδί μου, δεν μπορεί να είναι τόσο εκτός κλίματος και να υπηρετούν τόσο κόντρα ρόλους, κάπου θα συναντηθούν!
Εδώ όμως δυστυχώς ΔΕΝ συναντήθηκαν ούτε καν τυχαία το προσωπικό χιούμορ με τις ανάλαφρες απαιτήσεις των μεταδόσεων, γιατί απλούστατα το απαραίτητο χάρισμα είναι ανύπαρκτο ή μπλόκαρε λόγω απειρίας στον συγκεκριμένο ρόλο ή υποχώρησε λόγω τεμπελιάς σε μια δουλειά- αγγαρεία, που απέπνεε την αίσθηση «να τα πούμε από τα χαρτιά να τελειώνουμε και το πολύ να βάλουμε λίγη χαριτωμενιά με καμιά σαχλαμαρίτσα, έτσι για το έθιμο και για ξεκάρφωμα…» Αυτό πάντως που εισπράξαμε ως ακροατές από τον σχολιασμό δύο καλλιτεχνών που εκτιμούμε, είναι μακράν η πιο άνευρη, άστοχη, επίπεδη παρουσίαση στο ιστορικό του διαγωνισμού, με λάθη, προχειρότητες, κρυάδες και παντελή έλλειψη αμεσότητας και σπιρτάδας, σαν δυο μαθητές που έλεγαν το μάθημα «από μέσα» διαβάζοντας το βιβλίο και περιμένοντας με λαχτάρα να χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα…
Για να μην αναφέρουμε ότι δεν υπήρξε στερεότυπη έκφραση που δεν ειπώθηκε με απόλυτη προσήλωση στα βαρετά κλισέ (έλεος πια!) και με τον απαραίτητο οργασμό στην εμφάνιση της Ελλάδας, που αναρωτιέσαι αν η τόσο ευνουχισμένη, στείρα φαντασία, αφορά στον κειμενογράφο ή στον αυτοσχεδιασμό των παρουσιαστών… Οι οποίοι, πέραν των άλλων φαιδρών, υποδέχονταν με έκπληκτα, θαυμαστικά και μακρόσυρτα «Ωωωωωω!» την… τυπική έγκριση της ψηφοφορίας από τον εντεταλμένο τύπο ή αφού έκλεισε επίσημα η διαδικασία, μας ενημέρωσαν ότι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το διάλειμμα που ακολουθούσε για να… ψηφίσουμε με την ησυχία μας! Τέτοια πρεμούρα και τόση τρικυμία εν κρανίω, ενώ εμείς στον καναπέ κοιταζόμασταν με απορία αν ακούσαμε καλά…
Να μη σου φτάνει δηλαδή το καρκατσουλιό επί σκηνής ( για να έχεις ντεμέκ ιδία άποψη ως κρυφομαζόχα), αλλά να επεκτείνεται και στα μικρόφωνα, ώστε να σε ζώνει ασφυκτικά πανταχόθεν το ασορτί σετάκι! Απλά αναρωτιέμαι το αυτονόητο: τους συγκεκριμένους που επιλέξατε για παρουσίαση- ποντάροντας προφανώς στο καλλιτεχνικό ταπεραμέντο τους- τους περάσατε από δοκιμαστικό σε αυτόν τον διαφορετικό ρόλο, σας φάνηκαν κατάλληλοι και τους εγκρίνατε, θεωρώντας εκ του αποτελέσματος ότι τα λεφτά «μας» έπιασαν τόπο;;; Αν ναι, και εις ανώτερα φωστήρες της ΕΡΤ με το αλάνθαστο κριτήριο όπως πάντα! Κι όσο για σας, αξιαγάπητοι για το καλλιτεχνικό ταλέντο σας Αλευρά και Καλούτα, κάποιοι «όχι» επιβάλλονται για λόγους αυτογνωσίας και κυρίως αυτοπροστασίας, όταν πρόκειται για «ξένα χωράφια» που θα σας χρεώσουν κράξιμο από το πουθενά…κρίμα δεν είναι;;;