Γεννήθηκε στην Αθήνα . Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και στο Royal College of Music στο Λονδίνο. Στο ενεργητικό του έχει συνεργασίες με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής και ξένης σύγχρονης μουσικής όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Θάνος Μικρούτσικος, Γιάννης Μαρκόπουλος, Μαρία Φαραντούρη, Τάνια Τσανακλίδου, Ειρήνη Καράγιαννη, Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Μάριος Φραγκούλης, Lucio Dalla, Madeleine Peyroux, Lara Fabian και Justin Haywαrd και άλους. Έχει γράψει τη μουσική για την έναρξη των Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, για 100 και πλέον θεατρικές παραστασεις. Έχει εκδώσει δύο προσωπικούς δίσκους με τη Μαρία Δημητριάδη (Δον Κιχώτες) και τον βαρύτονο Τάσο Αποστόλου (Στην ίδια ζωή) σε στίχους του Παρασκευά Καρασούλου, ενώ τραγούδια του συμπεριλαμβάνονται σε δίσκους της Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Τάνιας Τσανακλίδου και Μάριου Φραγκούλη. Έχει συμπράξει με συμφωνικές ορχήστρες και άλλα μικρότερα σχήματα στο Σικάγο, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Βαλτιμόρη, Λονδίνο, Τόκιο, Οζάκα, Ναγκόγια, Γλασκώβη, Εδιμβούργο, Αλεξάνδρεια, Νότια Αφρική, Πεκίνο κ.ά.
Με αφορμή την παράσταση “Όταν χαμηλώνουν τ’αστρα” στις 12 & 13 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ο Θοδωρής Οικονόμου μιλά στην Μαρία Γρηγοριάδου, αποκλειστικά στην Κουλτουρόσουπα

- Πότε ανακαλύψατε την κλίση σας στη Μουσική και το πιάνο; Πώς αποφασίσατε να ακολουθήσετε επαγγελματικά αυτόν τον δρόμο και μάλιστα το δύσκολο δρόμο της σύνθεσης;
Άρχισα τα μαθήματα πιάνου 8 χρόνων. Μελετούσα πολύ και με χαρά εκείνα τα πρώτα χρόνια. Ποτέ δεν είδα τη μουσική σαν κάτι που αναγκαστικά έπρεπε να κάνω. Νιώθω πραγματικά τυχερός που μπορώ και εκφράζομαι αλλά και που ζω από την μουσική.
- Κι εσείς όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοί σας έχετε σπουδάσει και στο εξωτερικό. Γιατί κάνατε αυτήν την επιλογή, πώς σας βοήθησε στην καλλιτεχνική σας πορεία και τι έχετε να θυμάστε από τη διαδικασία των σπουδών στο εξωτερικό;
Όντως, μετά τις σπουδές μου στην Ελλάδα, πέρασα ένα διάστημα με μια πολύ μεγάλη καθηγήτρια, την Irina Zaritskaja στο Λονδίνο, στο Royal College of Music. Μεγάλο σχολείο για εμένα. Αλλαγή επιπέδου καθηγητών , συμμαθητών, άλλου τύπου οργάνωση σαν πανεπιστήμιο, μόνος σε μια τόσο γοητευτική πόλη. Με ωρίμασε πολύ και σαν μουσικό αλλά και σαν άνθρωπο εκείνη η περίοδος. Την αναπολώ πάντα με χαρά και συγκίνηση.
- Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο που θα ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική;
Να το κάνει, χωρίς φόβο και χωρίς δεύτερη σκέψη . Να αφεθεί σε αυτό εφόσον του αρέσει πραγματικά και εφόσον έχει πρόθεση να δουλέψει σκληρά.
- Από που επηρεάζεται η μουσική σας; Τι σας εμπνέει;
Με εμπνέουν όλα στη ζωή. Το σημαντικότερο είναι να μάθεις παρατηρείς.
- Ποιοι είναι οι μουσικοί που σας έχουν επηρεάσει;
Έχω θαυμάσει πολλούς μουσικούς. Έχω ακουμπήσει κατά περιόδους σε συνθέτες διαφορετικών εποχών. Αγαπώ ό,τι με συγκινεί. Με την μουσική δεν νιώθω ποτέ μόνος.

- Έχετε συνεργαστεί με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ελληνικής και διεθνούς σκηνής, πώς είναι να φτάνει κανείς σε αυτό το επίπεδο;
Είναι πολύ όμορφο. Έχει και μια σκληρή βέβαια πλευρά. Δεν γίνονται όλα τόσο εύκολα. Σε επίπεδο δουλειάς, εννοώ. Πρέπει να υπάρχει αφοσίωση.
- Έχετε ξεχωρίσει κάποια από αυτές τις συνεργασίες και γιατί;
Θα διάλεγα την συνεργασία μου με τον Bob Wilson.
- Έχετε συνθέσει μουσική για πάνω από 100 θεατρικές παραστάσεις. Πώς αντιλαμβάνεστε τη συνύπαρξη αυτών των δύο τεχνών;
Το θέατρο είναι σύνθεση τεχνών. Είναι ένας κόσμος μαγικός, όταν γίνεται σωστά. Αισθάνομαι τυχερός που περπάτησα και συνεχίζω να κάνω γόνιμες βόλτες σε αυτόν τον δρόμο γνωρίζοντας και δουλεύοντας με καλλιτέχνες που εκτιμώ και μαθαίνω.
- Πιστεύω πως η ώρα της δημιουργίας, η διαδικασία της σύνθεσης είναι μια μοναχική εσωτερική στιγμή. Πώς μετά από αυτή τη στιγμή έρχεται εκείνη της επικοινωνίας με το κοινό; Πώς νιώθετε αυτόν τον κρυφό διάλογο;
Είναι πολύ ανοιχτή η επικοινωνία αυτή. Η στιγμή που γεννιέται κάτι έχει μια μοναδική αίσθηση. Δεν γυρίζεις ποτέ ουσιαστικά εκεί. Είναι σαν να φεύγει ένα κομμάτι σου. Και μετά έρχεται η έκθεση του. Άλλη διαδικασία. Άλλο μέγεθος.
.jpg)
- Τι είναι αυτό που θα θέλατε να περάσετε μέσω τις μουσικής σας στο κοινό σας;
Θέλω μόνο να μοιραστώ.
- Τι προτιμάτε, να παίζετε ζωντανά, είτε στο θέατρο είτε σε κάποιο συναυλιακό χώρο, ή να δημιουργείτε και να εκδίδεται μέσω της δισκογραφίας τη δουλεία σας;
Μου αρέσει πολύ και να γράφω και να παίζω. Η ανάγκη της δισκογραφίας έχει προκύψει τελευταία. Η ενασχόληση μου και η παρατήρηση του ήχου σαν τέχνη και παράλληλα σαν τεχνική με ενδιαφέρει πολύ πια. Με γοητεύει αυτή η όψη της μουσικής που μπορεί να αλλάξει τόσο το τοπίο.
- Πώς νιώσατε μέσα στις δύσκολες περιόδους της πανδημίας και του εγκλεισμού; Πώς σας επηρέασε όλη αυτή η απότομη αλλαγή;
Τρόμαξα. Τώρα καλύτερα. Ελπίζω σύντομα να ζούμε λιγότερο φοβισμένοι.
- Πώς βλέπετε το πολιτιστικό παρόν της χώρας; Υπάρχουν άνθρωποι που να επιδιώκουν την πρωτοτυπία;
Πολύς κόσμος υπάρχει που βρίσκεται σε δημιουργική διαδικασία στην χώρα μας. Επιλέγω και κοιτώ αυτούς που εστιάζουν πιο κοντά στον δικό μου γυάλινο κόσμο.
- Τώρα με την επανεκκίνηση του πολιτισμού θεωρείτε πως δίνεται η απαραίτητη προσοχή στον πολιτισμό και τις τέχνες που τόσο μας έλειψαν;
Πάντα υπάρχει χώρος για πιο πολύ προσοχή - στήριξη στον τομέα του πολιτισμού και της παιδείας. Πρέπει οι φορείς να το καταλάβουν κάποτε αυτό και να σταθούν στο ύψος τους.
- Για να έρθουμε στην παράσταση που θα έχετε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μουσική και Ποίηση. Πώς συνδυάζεται η Μουσική με το Λόγο; Πώς η μουσική μπορεί να ντύσει σημαντικά κείμενα όπως ποιήματα των μεγαλύτερων Ελλήνων ποιητών;
Οι Έλληνες συνθέτες είχαν την σοφία να μελοποιήσουν και με αυτόν τον τρόπο να φέρουν στα στόματα όλων μας λόγια μεγάλων - κορυφαίων ποιητών μέσω του έντεχνου ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Αυτό ξεκίνησε με τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου και την καταπληκτική μελοποίηση του από τον σπουδαίο Μίκη Θεοδωράκη. Στην εποχή μας λειτουργούμε αποκομμένοι από την ποίηση. Από αυτόν τον σημαντικό ψίθυρο στα αυτιά μας . Πόση ανάγκη όμως έχουμε, νιώθω, την λυρική πλευρά της ζωής; Ιδίως αυτόν τον καιρό. Ανταποκρίθηκα θετικά στο κάλεσμα του φίλου μου Γιάννη Μπέζου. Αισθάνομαι πολύ ωραία που ακουμπάμε πάλι πάνω στην ωραία και ουσιαστική πλευρά της πατρίδας μας.
- “Όταν χαμηλώνουν τ’ άστρα”. Τι ετοιμάζεται για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 12 και 13 Νοεμβρίου;
Στις 2 αυτές βραδιές θα συναντηθούμε και θα περιπλανηθούμε σε μια άλλη Ελλάδα. Την Ελλάδα των μεγάλων ποιητών και των αξέχαστων τραγουδιών, σε ένα σύμπαν πολύ πιο μαλακό από αυτό που ζούμε σήμερα, πιο βαθύ και πιο όμορφο. Με τον Γιάννη Μπέζο στο τιμόνι αυτού του ρεσιτάλ.
Σας ευχαριστώ πολύ!


.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..