.
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα ενώ τα μουσικά ερεθίσματα που έλαβε από το περιβάλλον αλλά κι από την οικογένειά του ήταν ποικίλα. Σπούδασε κλαρινέτο, ανώτερα θεωρητικά, είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής Θεοδοσιάδη ενώ οι σπουδές του στο κλασικό τραγούδι μετά το δίπλωμα μονωδίας συνεχίστηκαν στη Γερμανία. Έχει παίξει πολλούς ρόλους στο θέατρο και κυρίως στην όπερα ενώ έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τη Φιλαρμονική εταιρεία Κέρκυρας κι άλλες. Είναι νέος, ταλαντούχος, ανερχόμενος κι ετοιμάζεται για τον πρώτο του μεγάλο ρόλο στην όπερα «Ελευθέριος Βενιζέλος», που θα κάνει παγκόσμια πρώτη στις 3 Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου, στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο λόγος για το βαθύφωνο Άγγελο Χονδρογιάννη, που με αφορμή την ενσάρκωση του Ελευθέριου Βενιζέλου στην ομώνυμη όπερα του Δημήτρη Μαραμή, μιλά αποκλειστικά στην «Κ» και τη Μαρία Γρηγοριάδου.

· Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στη μουσική;
Η σχέση μου με τη μουσική είναι σχεδόν κυτταρική θα μπορούσα να σας πω. Γεννήθηκα στην Κέρκυρα, στο νησί της καντάδας και των φιλαρμονικών, από την άλλη στο πατρικό μου σπίτι ο καλλίφωνος πατέρας μου, ο οποίος είναι ιερέας, τραγουδούσε καθημερινά τους βυζαντινούς τρόπους και ψαλμούς .Οπότε ήταν αναπόφευκτο ν' αγαπήσω βαθιά τη μουσική και οδηγήθηκα σχεδόν ασυνείδητα σ’ αυτό το δρόμο.
Η σχέση μου με τη μουσική είναι σχεδόν κυτταρική θα μπορούσα να σας πω. Γεννήθηκα στην Κέρκυρα, στο νησί της καντάδας και των φιλαρμονικών, από την άλλη στο πατρικό μου σπίτι ο καλλίφωνος πατέρας μου, ο οποίος είναι ιερέας, τραγουδούσε καθημερινά τους βυζαντινούς τρόπους και ψαλμούς .Οπότε ήταν αναπόφευκτο ν' αγαπήσω βαθιά τη μουσική και οδηγήθηκα σχεδόν ασυνείδητα σ’ αυτό το δρόμο.
· Πώς επιλέξατε να κάνετε σπουδές και στην υποκριτική;
Η όπερα είναι η απόλυτη και η πιο ολοκληρωμένη μορφή παραστατικής τέχνης. Εκτός του ότι πρέπει να είσαι ένας πολύ καλός Μουσικός, λυρικός τραγουδιστής, παράλληλα πρέπει να είσαι ένας πολύ καλός ηθοποιός, με ό,τι περιλαμβάνει αυτό. Όταν άρχισα να βλέπω και ν’ ακούω όπερα, ήταν κάτι που ένιωσα και κατάλαβα νωρίς, γι’ αυτό αποφάσισα, μετά βέβαια και την παρότρυνση του πρώτου μου δασκάλου σπουδαίου βαρύτονου και σπουδαίου ηθοποιού Κώστα Πασχάλη, παράλληλα με τις σπουδές μου στο ωδείο, να δουλέψω και τη σκηνική μου γνώση.
Η όπερα είναι η απόλυτη και η πιο ολοκληρωμένη μορφή παραστατικής τέχνης. Εκτός του ότι πρέπει να είσαι ένας πολύ καλός Μουσικός, λυρικός τραγουδιστής, παράλληλα πρέπει να είσαι ένας πολύ καλός ηθοποιός, με ό,τι περιλαμβάνει αυτό. Όταν άρχισα να βλέπω και ν’ ακούω όπερα, ήταν κάτι που ένιωσα και κατάλαβα νωρίς, γι’ αυτό αποφάσισα, μετά βέβαια και την παρότρυνση του πρώτου μου δασκάλου σπουδαίου βαρύτονου και σπουδαίου ηθοποιού Κώστα Πασχάλη, παράλληλα με τις σπουδές μου στο ωδείο, να δουλέψω και τη σκηνική μου γνώση.
· Έτσι καταφέρατε να συνδυάσετε δύο μεγάλες τέχνες, το θέατρο και τη μουσική, στην όπερα. Γιατί επιλέξατε τις σπουδές στη Γερμανία και τι κρατάτε από εκείνη την περίοδο;
Η ανάγκη μου για γνώση και εξέλιξη νομίζω με οδήγησε στη Γερμανία. Ήμουνα πολύ τυχερός βέβαια γιατί τη δασκάλα μου, τη Cheryl Studer, τη γνώρισα στην Ελλάδα. Ήταν σχεδόν απίστευτη αυτή η συγκυρία! Της χρωστάω πολλά!
Η ανάγκη μου για γνώση και εξέλιξη νομίζω με οδήγησε στη Γερμανία. Ήμουνα πολύ τυχερός βέβαια γιατί τη δασκάλα μου, τη Cheryl Studer, τη γνώρισα στην Ελλάδα. Ήταν σχεδόν απίστευτη αυτή η συγκυρία! Της χρωστάω πολλά!

· Όπερα, συνδυάζει και το θέατρο και τη μουσική. Πόσο απαιτητικό είναι αυτό το είδος μουσικού θεάτρου και τι σας κερδίζει εσάς σ’ αυτό ;
Η όπερα, όπως είπα και παραπάνω, είναι η πιο ολοκληρωμένη μορφή παραστατικής τέχνης. Η δυσκολία της είναι ότι συνδυαστικά γίνονται πολλά πράγματα πάνω στη σκηνή σε πυκνό χρόνο. Πρέπει να είσαι καλός μουσικός, καλός τραγουδιστής, καλός ηθοποιός, να κινείσαι σωστά, ίσως να χορέψεις, αν χρειαστεί. Επίσης είναι μια δουλειά βαθιά συλλογική γιατί πολλοί άνθρωποι συντονίζονται για ένα κοινό αποτέλεσμα. Όλα τα παραπάνω για να λειτουργήσουν πιστέψτε με, δεν είναι εύκολο και προσωπικά η πρόκληση του να μπορώ να είμαι ολοκληρωμένος καλλιτεχνικά μέσα στην ομάδα, είναι ο λόγος που επέλεξα αυτό το δρόμο.
Η όπερα, όπως είπα και παραπάνω, είναι η πιο ολοκληρωμένη μορφή παραστατικής τέχνης. Η δυσκολία της είναι ότι συνδυαστικά γίνονται πολλά πράγματα πάνω στη σκηνή σε πυκνό χρόνο. Πρέπει να είσαι καλός μουσικός, καλός τραγουδιστής, καλός ηθοποιός, να κινείσαι σωστά, ίσως να χορέψεις, αν χρειαστεί. Επίσης είναι μια δουλειά βαθιά συλλογική γιατί πολλοί άνθρωποι συντονίζονται για ένα κοινό αποτέλεσμα. Όλα τα παραπάνω για να λειτουργήσουν πιστέψτε με, δεν είναι εύκολο και προσωπικά η πρόκληση του να μπορώ να είμαι ολοκληρωμένος καλλιτεχνικά μέσα στην ομάδα, είναι ο λόγος που επέλεξα αυτό το δρόμο.
· Έχετε παίξει πολλούς ρόλους τόσο στο θέατρο όσο και στην όπερα. Ποια είναι τα αγαπημένα σας έργα και οι ρόλοι που σας εκφράζουν περισσότερο;
Όλους τους ρόλους που παίζω τους αγαπώ, νομίζω όμως ότι ο Don Giovanni του Mozart, ο Ιησούς στην ώρα του μυστικού δείπνου του Φ .Τσαλαχούρη και ο Ε. Βενιζέλος του Δ. Μαραμή είναι τα έργα που δεν ήρθαν τυχαία στην ζωή μου.
Όλους τους ρόλους που παίζω τους αγαπώ, νομίζω όμως ότι ο Don Giovanni του Mozart, ο Ιησούς στην ώρα του μυστικού δείπνου του Φ .Τσαλαχούρη και ο Ε. Βενιζέλος του Δ. Μαραμή είναι τα έργα που δεν ήρθαν τυχαία στην ζωή μου.

· Έχετε παίξει στη Γερμανία, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Πώς βλέπετε το ελληνικό κοινό σε σχέση με το ευρωπαϊκό; Είναι δεκτικό και έτοιμο να παρακολουθήσει αυτό το είδος μουσικού θεάτρου;
Προσωπικά δεν έχω αγωνία με το κοινό. Εγώ εκθέτω τη δουλειά μου και το κοινό, ανάλογα με το τι του προσφέρεις, ανταποκρίνεται.
Προσωπικά δεν έχω αγωνία με το κοινό. Εγώ εκθέτω τη δουλειά μου και το κοινό, ανάλογα με το τι του προσφέρεις, ανταποκρίνεται.
Στη Γερμανία ίσως το κοινό είναι πιο εξοικειωμένο μουσικά στην κλασική μουσική και στην όπερα, γιατί είναι ένα είδος που προέρχεται από την παράδοσή τους. Το στοίχημα ενός καλλιτέχνη θεωρώ είναι να κάνει τους ανθρώπους να συγκινηθούν και αυτό είναι για μένα η μόνη μου έγνοια με το κοινό, όπου και να βρίσκομαι.
· Έχετε παίξει και στην τηλεόραση. Τι σας άφησε αυτή η εμπειρία; Θα το ξανακάνατε;
Ναι έχω κάνει κάποια πράγματα στην τηλεόραση στην αρχή της πορείας μου. Μετά από 15 χρόνια δεν έχω νοιώσει μέχρι στιγμής τουλάχιστον την ανάγκη να το ξανακάνω. Η κάθε δουλειά, η κάθε τέχνη χρειάζεται δόσιμο. Το δικό μου δόσιμο είναι στην όπερα.
Ναι έχω κάνει κάποια πράγματα στην τηλεόραση στην αρχή της πορείας μου. Μετά από 15 χρόνια δεν έχω νοιώσει μέχρι στιγμής τουλάχιστον την ανάγκη να το ξανακάνω. Η κάθε δουλειά, η κάθε τέχνη χρειάζεται δόσιμο. Το δικό μου δόσιμο είναι στην όπερα.

· Πώς νοιώθετε που θα ενσαρκώσετε τη μεγαλύτερη πολιτική προσωπικότητα της σύγχρονης Ελλάδας, τον Ελευθέριο Βενιζέλο, σε μια πρωτότυπη ελληνική όπερα που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο του Ηρακλείου;
Είναι πολύ μεγάλη η πρόκληση και η δυσκολία να καλείσαι να ενσαρκώσεις αυτή τη μεγάλη και σύνθετη προσωπικότητα. Στο έργο, ο Δημήτρης Μαραμής και ο Σωτήρης Τριβιζάς έχουν αναδείξει και μια πιο ανθρώπινη πλευρά αυτής της προσωπικότητας, παράλληλα με τα πολιτικά γεγονότα, που σφράγισαν το πρώτο μισό του 20ου αιώνα . Αυτό για μένα έχει πολύ ενδιαφέρον και ήτανε και ένας σημαντικός οδηγός μελέτης μου για το έργο. Αν μπορούσα με δύο λέξεις να εκφράσω το πως νιώθω είναι ευθύνη και παράλληλα συγκίνηση.
Είναι πολύ μεγάλη η πρόκληση και η δυσκολία να καλείσαι να ενσαρκώσεις αυτή τη μεγάλη και σύνθετη προσωπικότητα. Στο έργο, ο Δημήτρης Μαραμής και ο Σωτήρης Τριβιζάς έχουν αναδείξει και μια πιο ανθρώπινη πλευρά αυτής της προσωπικότητας, παράλληλα με τα πολιτικά γεγονότα, που σφράγισαν το πρώτο μισό του 20ου αιώνα . Αυτό για μένα έχει πολύ ενδιαφέρον και ήτανε και ένας σημαντικός οδηγός μελέτης μου για το έργο. Αν μπορούσα με δύο λέξεις να εκφράσω το πως νιώθω είναι ευθύνη και παράλληλα συγκίνηση.
· Πώς έγινε η επιλογή σας γι’ αυτόν το ρόλο και πώς αισθάνεστε για τις συνεργασίες που αναπτύξατε με αυτό;
Η επιλογή μου έγινε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Συνεδριακού κέντρου Ηρακλείου και μαέστρο της παράστασης κύριο Μύρωνα Μιχαηλίδη, τον οποίο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη. Εκείνος με πρότεινε στο Δημήτρη Μαραμή και έτσι ξεκίνησε αυτή η υπέροχη συνεργασία. Νιώθω πολύ τυχερός που βρίσκομαι σ’ αυτήν την παραγωγή και έχω την αίσθηση ότι με το Δημήτρη Μαραμή έχουμε συνδεθεί με μια βαθιά σχέση εκτίμησης και εμπιστοσύνης και ελπίζω να έχουμε πολλές καλλιτεχνικές στιγμές να μοιραστούμε μαζί σας στο μέλλον.
Η επιλογή μου έγινε από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Συνεδριακού κέντρου Ηρακλείου και μαέστρο της παράστασης κύριο Μύρωνα Μιχαηλίδη, τον οποίο ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη. Εκείνος με πρότεινε στο Δημήτρη Μαραμή και έτσι ξεκίνησε αυτή η υπέροχη συνεργασία. Νιώθω πολύ τυχερός που βρίσκομαι σ’ αυτήν την παραγωγή και έχω την αίσθηση ότι με το Δημήτρη Μαραμή έχουμε συνδεθεί με μια βαθιά σχέση εκτίμησης και εμπιστοσύνης και ελπίζω να έχουμε πολλές καλλιτεχνικές στιγμές να μοιραστούμε μαζί σας στο μέλλον.
· Αντιμετωπίσατε δυσκολίες κατά τη μελέτη και την προετοιμασία; Πώς νιώθετε πλέον που πλησιάζει η πρεμιέρα;
Το έργο είχε αρκετές δυσκολίες και πραγματικά χρειάστηκε χρόνο για να μελετηθεί σωστά. Όμως όταν υπάρχει γνώση γραφής από το συνθέτη, όλα μ’ έναν τρόπο λειτουργούν και οι δυσκολίες έχουν και αυτές το νόημά τους. Μη ξεχνάμε επίσης ότι είναι η παγκόσμια πρώτη του έργου και αυτό μας κάνει όλους να έχουμε διπλή χαρά, αλλά και διπλή αγωνία για το αποτέλεσμα.
Το έργο είχε αρκετές δυσκολίες και πραγματικά χρειάστηκε χρόνο για να μελετηθεί σωστά. Όμως όταν υπάρχει γνώση γραφής από το συνθέτη, όλα μ’ έναν τρόπο λειτουργούν και οι δυσκολίες έχουν και αυτές το νόημά τους. Μη ξεχνάμε επίσης ότι είναι η παγκόσμια πρώτη του έργου και αυτό μας κάνει όλους να έχουμε διπλή χαρά, αλλά και διπλή αγωνία για το αποτέλεσμα.
·Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια;
Έχω μια συναυλία με την ορχήστρα της ΕΡΤ τον Απρίλιο, που θα παρουσιάσουμε τους Απάχηδες των Αθηνών του Νίκου Χατζηαποστόλου σε μορφή κοντσέρτου και από κει και πέρα έχω διάφορα μελλοντικά σχέδια, για τα οποία δεν έχω ακόμα σαφή εικόνα, οπότε καλύτερα προς το παρόν, να μη σας πω τίποτα περισσότερο.
Έχω μια συναυλία με την ορχήστρα της ΕΡΤ τον Απρίλιο, που θα παρουσιάσουμε τους Απάχηδες των Αθηνών του Νίκου Χατζηαποστόλου σε μορφή κοντσέρτου και από κει και πέρα έχω διάφορα μελλοντικά σχέδια, για τα οποία δεν έχω ακόμα σαφή εικόνα, οπότε καλύτερα προς το παρόν, να μη σας πω τίποτα περισσότερο.
Σας ευχαριστώ πολύ! Καλή επιτυχία!
Πληροφορίες για τη συναυλία εδώ
.
Ακολουθήστε μας στα social media