Από 10 Ιουλίου
Μετά την περσινή επιτυχημένη του πορεία το καθηλωτικό μυθιστόρημα του Τζων Φώουλς επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνά στη διασκευή του Μαρκ Χήλυ σε μια παράσταση μ’ έντονο το στοιχείο του ψυχολογικού θρίλερ.
«O συλλέκτης» (1963), το πρώτο μυθιστόρημα του Τζων Φώουλς, τον καθιέρωσε δικαίως στην παγκόσμια λογοτεχνία ως έναν από τους σημαντικότερους πεζογράφους. Η ένταση και το σασπένς που δημιουργεί παραπέμπουν ξεκάθαρα σ’ ένα κορυφαίο θρίλερ, όπου ο θεατής οδηγείται σε μια ύπουλη ταύτιση με τον Κακό και τον Καλό ταυτόχρονα.
Το έργο παρακολουθεί τον Κλεγκ, έναν ανήσυχο και φιλόδοξο νεαρό ταπεινής καταγωγής, που έχασε τους γονείς του μικρός, μεγάλωσε με μια θεία του και την ανάπηρη κόρη της και δεν κατάφερε ποτέ να ενταχθεί κοινωνικά. Μοναδική του διέξοδος η συλλογή πεταλούδων. Όταν θα κερδίσει ένα λαχείο, θ’ απαγάγει και θα φυλακίσει για έναν μήνα τη Μιράντα, μια νεαρή φοιτήτρια Καλών Τεχνών, με την οποία τον χωρίζουν έντονες κοινωνικές διαφορές.
Τα αισθήματα του θεατή εναλλάσσονται, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι σταθερά· εκείνη είναι το θύμα κι εκείνος ο θύτης. Αυτή είναι η βασική δύναμη της αφήγησης του Φώουλς. Ο Κλεγκ είναι ένας άνθρωπος εμμονικός – σχεδόν αμόρφωτος, άσχετος από τέχνη, πολιτική, φιλοσοφία· ένας άνδρας που αρνείται να «διδαχτεί» οτιδήποτε από εκείνη. Η Μιράντα είναι μια λαμπερή πεταλούδα, ταλαντούχα ζωγράφος, συναναστρέφεται καλλιτέχνες – λίγο υπεροπτική, σίγουρα έξυπνη. Στην κανονική ζωή δε θα καταδεχόταν ούτε να τον κοιτάξει. Ωστόσο για ανθρώπους σαν κι αυτόν δεν υπάρχει γιατρειά: ο Κλεγκ θα παραμείνει συλλέκτης για πάντα.
Με αφορμή αυτή την αναγκαστική συνύπαρξη, παρακολουθούμε τη διαμάχη ανάμεσα στις διαφορετικές επιθυμίες και επιδιώξεις των δύο αυτών ανθρώπων, με έμφαση σ’ έννοιες όπως η εμμονή και η εξάρτηση. Ο Φώουλς, πραγματεύεται το θέμα της άσκησης εξουσίας, και στήνει μια μάχη, όπου εκείνος τη δυναστεύει καταργώντας τη σωματική της ελευθερία, ενώ εκείνητου επιβάλλεται με τη νοημοσύνη της.
Μετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν
Σκηνικά-κοστούμια: Γιάννης Αρβανίτης
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Σταματοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Αναστασία Δημουλάκη
Σκηνικά-κοστούμια: Γιάννης Αρβανίτης
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Σταματοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Αναστασία Δημουλάκη
Ερμηνεύουν: Αργύρης Αγγέλου & Ιωάννα Πηλιχού
Επικοινωνία-προβολή: Αγλαΐα Παγώνα
Styling: Σοφία Δριστέλα
Επικοινωνιακό υλικό &artwork: Κάρολος Πορφύρης
Σκηνοθεσία τρέιλερ παράστασης: Μάκης Τσούφης
Φωτογράφιση παράστασης: 77 Films
Μακιγιάζ & κομμώσεις: Θάνος Βογιατζής
Styling: Σοφία Δριστέλα
Επικοινωνιακό υλικό &artwork: Κάρολος Πορφύρης
Σκηνοθεσία τρέιλερ παράστασης: Μάκης Τσούφης
Φωτογράφιση παράστασης: 77 Films
Μακιγιάζ & κομμώσεις: Θάνος Βογιατζής
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά
Στο Θέατρο Αθηνά από 10 Ιουλίου
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.30
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.30
Τιμές εισιτηρίων: 14 ευρώ (κανονικό) & 10 (μειωμένο)
Προπώληση: στο ταμείο του θεάτρου &στο Viva.gr
ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑ: Δεριγνύ 10, τηλ. 2108237330
Γράψαμε χαρακτηριστικά (αναλυτικά εδώ) Ο Αλέξανδρος Κοέν προσέφερε ένα θαυμάσιο δείγμα σκοτεινού ψυχολογικού δράματος. Εστίασε πολύ εύστοχα στο ψυχολογικό κομμάτι, αναδεικνύοντας μια τεράστια γκάμα συναισθημάτων με υποδειγματική κλιμάκωση μέχρι την τελική τους δραματική κορύφωση. Ένα ψυχόδραμα με ανατροπές, γερά δεμένο στην πλοκή και τον ρυθμό του, χωρίς χάσματα στις ταχύτατες αλλαγές σκηνών.
Το δίδυμο των πρωταγωνιστών αποτελούν δύο άξιοι ηθοποιοί με υποκριτική ωριμότητα και μεγάλες δυνατότητες. Ο Αργύρης Αγγέλου απέδωσε μια θαυμάσια, πειστική ερμηνεία, δουλεμένη εκφραστικά στη λεπτομέρεια, περνώντας με εξαιρετική φυσικότητα, ακρίβεια, από τον «δυνάστη» στον «υποτελή» και αντίστροφα, κινούμενος αξιοθαύμαστα μεταξύ ακραίων συναισθημάτων και καταφέρνοντας να υποδυθεί επιτυχώς ένα σκοτεινό ήρωα. Το ίδιο κλήθηκε να υπηρετήσει και η Ιωάννα Πηλιχού, σ’ έναν πολυσύνθετο ρόλο δραματικών ψυχικών μεταπτώσεων – από την υπεροψία και επιβολή μέχρι την πλήρη κατάρρευση, καταθέτοντας μια αξιέπαινη ερμηνεία, με δυναμισμό, ενέργεια, ένταση, αυθεντικό συναίσθημα, τραγικότητα.
Kulturosupa
23 Νοεμβρίου 2018
Φωτογραφικό υλικό