Η Αγορά του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης απένειμε τα βραβεία της την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, στην Αποθήκη Γ.
Τον λόγο πήρε αρχικά ο Θάνος Σταυρόπουλος, μάνατζερ της Αγοράς, ο οποίος καλωσόρισε το κοινό. «Ήταν ένα πολύ παραγωγικό 6ήμερο γεμάτο συναντήσεις, προβολές και, όπως ελπίζουμε, νέες συνεργασίες. Ευχόμαστε να απολαύσατε τη διαμονή σας στη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψετε ευχαριστημένοι από την εμπειρία σας. Είμαστε σίγουροι ότι θα παρακολουθήσουμε τις υπέροχες ταινίες σας στη σκοτεινή αίθουσα ενός κινηματογράφου ή/και σε μια μεγάλη ή μικρότερη οθόνη στην άνεση του σπιτιού μας».
Η επικεφαλής της Αγοράς, Αγγελική Βέργου, πήρε τη σκυτάλη: «Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλα τα επίπεδα και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε εδώ, στη Θεσσαλονίκη, με τις ολοκληρωμένες ταινίες σας. Ας ζήσουμε λίγο ακόμη σε μια συνθήκη κινηματογραφικής άρνησης, και ας ξεχάσουμε προσωρινά τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών, απολαμβάνοντας αυτή τη βραδιά φιλίας και συνεργασίας». Η Αγγελική Βέργου κάλεσε έπειτα στη σκηνή την Ελίζ Ζαλαντό, γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, και τον Ορέστη Ανδρεαδάκη, καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ.
«Καλώς ήρθατε όλες και όλοι! Αρχικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς της Αγοράς. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί 13 ταινίες από το επίσημο πρόγραμμά μας είχαν πάρει μέρος στο παρελθόν στην Αγορά», ανέφερε ο κ. Ανδρεαδάκης.
«Σας ευχαριστούμε που γιορτάσατε μαζί μας την 20ή επέτειο της Αγοράς! Μέσα στα 20 αυτά χρόνια είδαμε την κινηματογραφική βιομηχανία της περιοχής να ανοικοδομείται και να επανασυνδέεται με βιομηχανίες σε άλλες περιοχές του κόσμου και της Ευρώπης. Είμαστε πολύ περήφανοι που υπήρξαμε μέρος αυτής της διαδικασίας και που υποστηρίξαμε τον κινηματογράφο τόσο της Ελλάδας όσο και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και τον οπτικοακουστικό τομέα σε αυτή τη δυναμική της τεχνικής και οικονομικής ενσωμάτωσης, της διαφοροποίησης και της δημιουργικής ανταλλαγής. Σε μια εποχή που η συνθήκη του απομονωτισμού και του αποκλεισμού είναι πιο ισχυρή από ποτέ, πρέπει να παραμείνουμε ενωμένοι με πνεύμα διαλόγου, συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης, ώστε ο κινηματογράφος να παραμείνει μια συλλογική εμπειρία που ξεπερνά τα γεωγραφικά, πολιτιστικά και οικονομικά σύνορα. Σας ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή σας σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια».
Αμέσως μετά, η Ελίζ Ζαλαντό κάλεσε στη σκηνή τη Βικτόρια Χίσλοπ, πρέσβειρα της φετινής Αγοράς, η οποία απευθύνθηκε στο κοινό. «Σας ευχαριστώ για την τιμή να είμαι η ambassador της Αγοράς. Σχεδόν όλοι χάσαμε τη φωνή μας με όλες αυτές τις συζητήσεις και τις πολιτιστικές ανταλλαγές αυτών των ημερών, που υπήρξαν το σήμα κατατεθέν αυτής της καταπληκτικής εβδομάδας. Φοράω ακόμα τη διαπίστευσή μου, μιας και θα αισθανόμουν χαμένη και “γυμνή” χωρίς αυτό το υπέροχο σήμα. Ήμουν παρούσα στις παρουσιάσεις τόσο του Crossroads Co-Production Forum όσο και του AGORA Works in Progress, βλέποντας εικόνες και πρότζεκτ που με εντυπωσίασαν. Δεν θα ήθελα με τίποτα να πάρω μέρος σε κάποια κριτική επιτροπή γιατί όλα τα πρότζεκτ με συγκίνησαν και με άγγιξαν βαθιά. Κάποια με έκαναν να γελάσω, κάποια άλλα ήταν σοκαριστικά, όλα τους όμως, ανεξάρτητα από το αν βρίσκονται σε προχωρημένο ή πρώιμο στάδιο, είναι ιστορίες που αξίζει να ειπωθούν. Το πιο σημαντικό στοιχείο, αυτό που γέμισε την καρδιά μου με χαρά, ήταν να δω όλες αυτές τις συνεργασίες που ξεπερνούν τα σύνορα, να νιώσω ότι μπορούμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε τέχνη. Κι όπως ειπώθηκε και προηγουμένως, αυτό είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Ελπίζω να προσκληθώ ξανά στη Θεσσαλονίκη και να παρακολουθήσω αυτές τις ταινίες στη μεγάλη οθόνη. Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα εδώ, δεν ήθελα να εύχομαι “καλή τύχη”. Η τύχη είναι απλώς ένα μικρό κομμάτι στην περίπλοκη διαδικασία της δημιουργίας μιας ταινίας. Να συναντήσεις τους σωστούς ανθρώπους, να συγκεντρώσεις τα χρήματα, να συνθέσεις τη σωστή ομάδα. Η σωστή όμως ευχή, και μάλλον η Ελίζ τη χρησιμοποιεί πιο συχνά από μένα, είναι το γαλλικό “bon courage”, να έχετε κουράγιο και δύναμη. Μην περιμένετε να βρεθεί στον δρόμο σας κάποιο τυχερό αστέρι, αρπάξτε το και αναγκάστε το να δουλέψει για λογαριασμό σας. Δεν θα ήθελα με τίποτα να είμαι μέλος σε κάποια κριτική επιτροπή φέτος, καθώς όλες οι ταινίες ήταν εξαιρετικές. Αν ήταν δική μου η επιλογή, θα έδινα σε όλους βραβείο. Για να είμαι ειλικρινής, εγώ δεν κέρδισα ποτέ κάποιο σημαντικό βραβείο ως συγγραφέας, αυτό όμως δεν με απέτρεψε από το να γράφω βιβλία. Εύχομαι ένα υπέροχο βράδυ σε όλες και όλους», κατέληξε η Βικτόρια Χίσλοπ.
Στη συνέχεια, ο Θάνος Σταυρόπουλος καλωσόρισε στη σκηνή τα μέλη του SEE Cinema Network, Ilinka Teodorescu και Kamen Balkanski, οι οποίοι ανακοίνωσαν τις οκτώ ταινίες που έλαβαν χρηματοδότηση 9.000 ευρώ από το SEE Cinema Network.
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τις ταινίες:
AFTER DARK
Σκηνοθεσία: Erenik Beqiri
Παραγωγή: On Film Production
Αλβανία / Ελλάδα / Γαλλία / Ιταλία / Δανία
CONTRE JOUR
Σκηνοθεσία: Antonia Milcheva
Παραγωγή: Contrast Films
Βουλγαρία / Ρουμανία
YIANNIS
Σκηνοθεσία: Κύρος Παπαβασιλείου
Παραγωγή: Drytree Films Ltd
Κύπρος / Ελλάδα / Ρουμανία
ΑΓΡΥΠΝΙΑ
Σκηνοθεσία: Θέλγια Πετράκη
Παραγωγή: Out of the Box Films
Ελλάδα / Κύπρος / Σερβία
VESTIGE
Σκηνοθεσία: Rita Krasniqi
Producer: Kot Productions
Κόσοβο* / Βόρεια Μακεδονία / Γαλλία
SOBE
Σκηνοθεσία: Pavle Simonović
Παραγωγή: Protos Film
Μαυροβούνιο / Σερβία
I DISAGREE
Σκηνοθεσία: Kristijan Risteski
Παραγωγή: Focus Pocus Films
Βόρεια Μακεδονία / Κύπρος / Γαλλία
EDELWEISS
Σκηνοθεσία: Adriana Racasan, Tudor Giurgiu
Παραγωγή: Point Film
Ρουμανία / Κύπρος
Το πρώτο σκέλος της εκδήλωσης ολοκληρώθηκε με την επικεφαλής της Αγοράς, Αγγελική Βέργου, η οποία ευχαρίστησε τους δημιουργούς ταινιών, τους επαγγελματίες που συμμετείχαν στην Αγορά, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της Αγοράς του φετινού 65ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συμμετέχοντες που μας εμπιστεύτηκαν τα έργα τους και όλους τους επαγγελματίες του κλάδου που επέλεξαν τη Θεσσαλονίκη για να ανακαλύψουν νέα ταλέντα. Ελπίζουμε να είχατε υπέροχες συναντήσεις και να φύγετε από εδώ γεμάτοι χαρά, με εποικοδομητικά σχόλια και ενδεχομένως νέες συνεργασίες στις αποσκευές σας. Πριν ξεκινήσουμε, είναι απαραίτητο να απευθύνουμε ορισμένες ευχαριστίες. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα της Αγοράς για την ενέργεια και τον επαγγελματισμό της. Την Έρρικα, την Έλενα, τη Δήμητρα, τη Ραφαέλα, την Ερμιόνη, τον Κωνσταντίνο, τη Χριστίνα, τη Σεργίνα και τη Λίνα. Τις ομάδες παραγωγής και οπτικοακουστικών μέσων και πάνω απ’ όλα τους εθελοντές! Επιπλέον, θέλω να αναφέρω ότι η Αγορά είναι μια συλλογική προσπάθεια και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους συναδέλφους του Φεστιβάλ από τη Διοίκηση, το Ελληνικό και Διεθνές Πρόγραμμα, το Τμήμα Φιλοξενίας, το Τμήμα Πληροφορικής, το Τμήμα Επικοινωνίας και την Περιβαλλοντική Ομάδα».
Αμέσως μετά ξεκίνησε η απονομή των βραβείων της Αγοράς:
Η Ραφαέλα Καραγιάννη από την ομάδα της Αγοράς παρουσίασε τα βραβεία Meet the Future, λέγοντας ότι «το φετινό Meet the Future επικεντρώθηκε στους ανερχόμενους κινηματογραφικούς συνθέτες, στο πλαίσιο του Music in Motion: The art of film scoring tribute, και έχουμε το προνόμιο να προσφέρουμε δύο βραβεία!»
Το βραβείο Crew United απονεμήθηκε από τη Βένια Βέργου και την Ίριδα Ασημακοπούλου της Crew United στον:
Βασίλη Ζλατάνο
Το σκεπτικό: «Το Βραβείο Crew United, στο πλαίσιο του προγράμματος Meet the Future της Αγοράς, απονέμεται σε έναν κινηματογραφικό συνθέτη που μας έδειξε πώς μπορεί να απογειώσει τον αντίκτυπο μιας κινηματογραφικής σκηνής με τη μουσική του σύνθεση στο υψηλότερο επίπεδο, ακόμη και πάνω από τις υπέροχες ερμηνείες των ηθοποιών. Και το βραβείο αυτό απονέμεται στον Βασίλη Ζλατάνο».
Ο νικητής λαμβάνει μια 5ετή συνδρομή Premium μέλους στο Crew United, την κορυφαία διαδικτυακή πλατφόρμα δικτύωσης.
Το νεοσύστατο βραβείο της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης απονεμήθηκε στον:
Γιάννη Κονσολάκη
Μια επιτροπή με επικεφαλής τον Σίμο Παπάνα, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, και μέλη τους Αντώνη Σουσάμογλου και Μίλτο Λογιάδη χορηγεί ένα μοναδικό βραβείο, δίνοντας την ευκαιρία σε έναν νέο συνθέτη από τους συμμετέχοντες να ηχογραφήσει το επόμενο κινηματογραφικό του έργο με τη Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το μοναδικό Βραβείο Συμφωνικής Κινηματογραφικής Μουσικής, που καθιέρωσε φέτος η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έχει ως στόχο την προώθηση της δημιουργίας κινηματογραφικής μουσικής για συμφωνική ορχήστρα. Σε αντίθεση με άλλα μουσικά βραβεία, είναι το μοναδικό στον κόσμο που εξειδικεύεται στη συμφωνική κινηματογραφική μουσική και θα παρέχει στον νικητή την υποδομή για την επαγγελματική ηχογράφηση του συμφωνικού μέρους του soundtrack της επόμενης ταινίας του. Φέτος, το βραβείο απονέμεται πιλοτικά σε έναν από τους Έλληνες συνθέτες που συμμετέχουν στο Meet The Future, ενώ από το 2025 στόχος μας είναι να γίνει διεθνές και να απονέμεται σε ταινίες που συμμετέχουν στο τμήμα AGORA Works In Progress της Αγοράς του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι μια τέτοια ηχογράφηση συνεπάγεται σημαντικό κόστος και έτσι οι συνθέτες συχνά αποτρέπονται από το να προσλάβουν συμφωνική ορχήστρα. Η ΚΟΘ θα προσφέρει ανθρώπινο δυναμικό, χώρους, τεχνικό εξοπλισμό, και επιπλέον έως 20.000 ευρώ για τα διάφορα έξοδα της διαδικασίας ηχογράφησης. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι το Βραβείο Συμφωνικής Κινηματογραφικής Μουσικής της ΚΟΘ για το 2024 απονέμεται στον Γιάννη Κονσολάκη!».
CROSSROADS CO-PRODUCTION FORUM AWARDS
Το Two Thirty-Five (2|35) Βραβείο – Post-production (εικόνα και ήχος) απονεμήθηκε στην ταινία:
THE HUNCHBACK
Σκηνοθεσία: Ahu Ozturk, Παραγωγή: Pinar Aydin-Leyla Film, Τουρκία
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το βραβείο απονέμεται στο έργο που απεικονίζει δύο γυναίκες που έζησαν την απώλεια, την εγκατάλειψη και την αυταπάτη με τόση ειλικρίνεια, ώστε να βυθιστούμε πλήρως στη ζωή τους».
Το βραβείο 8.000 ευρώ για την ανάπτυξη σεναρίου που απονέμεται από το CNC-Centre national du cinéma et de l’image animée:
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το βραβείο απονέμεται στο έργο και σε μια ομάδα που μεταφράζουν τον παραλογισμό της δικής τους εμπειρίας ζωής σε ένα καυστικό, ποιητικό και χιουμοριστικό ταξίδι από τον “για να χρησιμοποιήσω τα δικά τους λόγια” τρίτο κόσμο στην πρώτη κατηγορία». Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:
PASSPORT
Σκηνοθεσία: Rakan Mayasi, Παραγωγή: May Odeh, Zorana Musikic – Mayana Films, Co-production: Abdallah Al Ramahi, Palestine, Γερμανία-Ιορδανία
Το βραβείο Greener Screen Award, το οποίο προσφέρει συμβουλές σχετικά με τις πρακτικές βιωσιμότητας πριν και στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, απονέμεται εξ ημισείας στις ταινίες:
THE HUNCHBACK
Σκηνοθεσία: Ahu Ozturk, Παραγωγή: Pinar Aydin-Leyla Film, Τουρκία
και
Η ΑΠΟΚΡΟΥΣΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Σκηνοθεσία: Νεριτάν Ζιντζιρία, Παραγωγή: Efijeni Kokedhima – Reconstructing Memories, Ελλάδα
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Στην Greener Screen είμαστε ενθουσιασμένοι που απονέμουμε αυτό το συμβουλευτικό βραβείο όχι σε μία, αλλά σε δύο εξαιρετικές ταινίες. Αρχικά, το βραβείο αυτό προοριζόταν για ένα μόνο έργο, αλλά η εξαιρετική αφοσίωση που επέδειξαν αυτές οι δύο ταινίες κατέστησε σαφές ότι αμφότερες άξιζαν αναγνώρισης. Αυτό το βραβείο γιορτάζει το κίνητρό τους για περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την αφοσίωσή τους στην υπέρβαση των ορίων για την επιδίωξη ενός πιο βιώσιμου πλανήτη εντός της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεργαστούμε μαζί τους στο ταξίδι τους για την αειφορία, για μια πιο πράσινη βιομηχανία, μία σκηνή τη φορά».
Το βραβείο Greener Screen Consultancy Award συνοδεύεται από έπαθλο αξίας 7.000 ευρώ, μαζί με ένα προσαρμοσμένο σχέδιο πράσινης παραγωγής για το νικητήριο έργο, εικονική εκπαίδευση για τον οικολογικό διαχειριστή του σχεδίου, συνεχή υποστήριξη για τον οικολογικό διαχειριστή στη διάρκεια της παραγωγής, καθώς και προαιρετικές συνεδρίες συμβουλευτικής «Greener Script» για τον σεναριογράφο, τον σκηνοθέτη και τον παραγωγό.
Το ArteKino International Award με χρηματικό έπαθλο 6.000 ευρώ, απονεμήθηκε στην ταινία:
FOG
Σκηνοθεσία: Denis Spiridonov, Παραγωγή: Katia Khazak – Aurora Films, Συμπαραγωγή: Vanya Rainova – Portokal, Γαλλία-Βουλγαρία
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε 15 εμπνευσμένα έργα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς, καθώς και την ομάδα της Αγοράς που έκανε σπουδαία δουλειά. Το ARTE αποφάσισε να επιβραβεύσει ένα έργο ενός πολλά υποσχόμενου σκηνοθέτη, του οποίου η ζωή έχει επηρεαστεί από τα πρόσφατα πολιτικά γεγονότα στη χώρα του τόσο ως πολίτη όσο και ως καλλιτέχνη. Ο πρωταγωνιστής αυτής της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας βρίσκεται μέσα σε αυτή την πραγματικότητα και αντιμετωπίζει πολύ δύσκολες επιλογές, αλλά θα αποφασίσει να μείνει πιστός στις αρχές του μέχρι τέλους. Εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα του σεναρίου, την ευαισθησία και την αποφασιστικότητα του συγγραφέα, ο οποίος συνοδεύεται από μια εξαιρετική παραγωγό».
Το βραβείο 3.000 ευρώ της Finos Film απονεμήθηκε σε ελληνικό έργο.
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το βραβείο απονέμεται στο έργο που μας άγγιξε με το συναισθηματικό του βάθος και τη σαφήνεια του οράματος, χρησιμοποιώντας το βλέμμα του χαρακτήρα της για να αποκαλύψει τι κρύβεται πίσω από την κουρτίνα».
Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:
ΑΓΡΥΠΝΙΑ
Σκηνοθεσία: Θέλγια Πετράκη, Παραγωγή: Κώστας Ταγκαλάκης-Out of the Box Films, Συμπαραγωγή: Boo Productions, Ηρακλής Μαυροειδής, Νίκος Σμπιλίρης, Ελλάδα
Το Producer’s Network Accreditation για το Cannes Marché du Film της επόμενης χρονιάς απονεμήθηκε στον:
Παραγωγό Ares Sporta για την ταινία
BLEACH
Σκηνοθεσία: Kaltrina Krasniqi, Παραγωγή: Ares Shporta – Vera Films, Συμπαραγωγή: Dream Factory Macedonia, Code Blue Production, Κόσοβο*, Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το βραβείο απονέμεται στο έργο που διερευνά τις ταξικές και έμφυλες ανισότητες που διαπράττονται από γυναίκες».
Το Mediterranean Film Institute Award – Script 2 Film Workshop Scholarship απονεμήθηκε στην ταινία:
THE PASSPORT
Σκηνοθεσία: Rakan Mayasi, Παραγωγή: May Odeh, Zorana Musikic-Mayana Films, Συμπαραγωγή: Abdallah Al Ramahi, Παλαιστίνη, Γερμανία, Ιορδανία
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Ένα φάντασμα στοιχειώνει την Ευρώπη, γελώντας μπροστά στο σκοτάδι».
The MIDPOINT CONSULTING AWARD απονεμήθηκε στην ταινία:
THE SIDE EFFECTS OF TRUSTING LIFE
Σκηνοθεσία: Ahmad Ghossein, Παραγωγή: Georges Schoucair-Abbout Productions, Συμπαραγωγή: Twenty Twenty Vision Filmproduktion, DUOfilm, Λίβανος
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το βραβείο απονέμεται στο έργο όπου η συνεχής σειρά καταστροφών που μαστίζουν μια χώρα μετατρέπει τον μηχανισμό επιβίωσης σε δυνατό γέλιο».
Το Βραβείο EAVE – Υποτροφία μάρκετινγκ απονεμήθηκε στον:
Κωνσταντίνο Κουκούλη για την ταινία Γκρίζος Αφρικανικός
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Η συνεργασία μεταξύ του Crossroads Co-production Forum και του EAVE για την προσφορά μιας υποτροφίας για το EAVE 2025 Marketing Workshop έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία για μια βαθιά κατάδυση στο κινηματογραφικό μάρκετινγκ και διεθνή έκθεση σε έναν ανερχόμενο παραγωγό. Τα ισχυρά κίνητρα, η ενέργεια και η αποφασιστικότητα αυτού του ανερχόμενου παραγωγού, μας έχουν πείσει ότι θα αξιοποιήσει στο έπακρο αυτή την ευκαιρία για διεθνή προβολή, αν και λειτουργεί από την ελληνική περιφέρεια, καθώς εδρεύει στο υπέροχο νησί της Λέσβου…».
ONASSIS FILM AWARD
Το Onassis Film Award –με χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ– απονεμήθηκε σε ελληνικό έργο που συμμετέχει στο τμήμα Crossroads Co-production Forum της Αγοράς για φέτος.
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το Βραβείο Ωνάση απονέμεται σε ένα έργο που επαναπροσδιορίζει ένα αγαπημένο είδος και υπόσχεται μια ικανοποιητική κινηματογραφική ιστορία με έναν εκπληκτικό πρωταγωνιστή. Ένα έργο που δείχνει ότι μερικές φορές οι ιδέες για ταινίες μπορούν να βρεθούν τόσο εύκολα όσο το να χτυπήσουμε την πόρτα του γείτονά μας».
Το βραβείο απονέμεται στην ταινία:
ΓΚΡΙΖΟΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΟΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γούσης, Παραγωγή: Κωνσταντίνος Κουκούλης – PLANKTON, Ελλάδα
AGORA WORKS IN PROGRESS AWARDS
Authorwave Post-Production Award – Δημιουργικές Υπηρεσίες
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το μοναδικό στιλ, οι επαναστατικοί χαρακτήρες και η σημαντική ιστορία αντανακλούσαν πειστικά τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα που επέδειξε η ταινία και η ομάδα της».
Το βραβείο Δημιουργικών Υπηρεσιών μεταπαραγωγής της Authorwave απονέμεται στην ταινία:
ΑΡΚΟΥΔΟΤΡΥΠΑ
Σκηνοθεσία: Στέργιος Ντινόπουλος, Χρυσιάννα Παπαδάκη. Παραγωγή: Emily Sky Hickin – PUCCI Productions, Στέργιος Ντινόπουλος, Χρυσιάννα Παπαδάκη, Αρσινόη Πηλού, Θανάσης Μιχαλόπουλος – Pame Ligo Collective, Ελλάδα-Ηνωμένο Βασίλειο
119 Marvila Studios Award – Υπηρεσίες μίξης ήχου
Το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής: «Το έργο αυτό είναι μια συγκινητική απεικόνιση της σύγχρονης Τουρκίας μέσα από το πρίσμα ενός οικογενειακού δράματος που πραγματεύεται με τρυφερότητα και χιούμορ την παγκόσμια επικαιρότητα».
Το βραβείο 119 Marvilla Studio Award απονέμεται στην ταινία:
LIFELIKE
Σκηνοθεσία: Ali Vatansever. Παραγωγή: Selin Vatansever Tezcan, Oya Özden Özdemir – Terminal Film, Aytun Aktan Bahçeci – Aktan Görsel Sanatlar. Συμπαραγωγή: Αντιγόνη Ρώτα -Foss Productions, Τουρκία-Ελλάδα
Το βραβείο της ΕΡΤ Agora Works in Progress Award με χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ απονέμεται σε ένα ελληνικό έργο.
Το σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής: «Η παρουσίαση και τα αποσπάσματα που είδαμε μας έπεισαν ότι αυτή η ταινία μπορεί να προσφέρει ρομαντισμό, αγωνία, ιδιόρρυθμο χιούμορ και, πάνω απ’ όλα, μια παιχνιδιάρικη ματιά στα παρασκήνια του κόσμου των παραδοσιακών πολεμικών τεχνών».
Tο βραβείο της ΕΡΤ των 2.000 ευρώ πηγαίνει στην ταινία:
ΠΟΛΥ ΚΟΡΙΤΣΙΣΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΠΑΤΤΥ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γεωργόπουλος. Παραγωγή: Στέφανος Κουτσαρδάκης – Chaotic Good Productions. Συμπαραγωγή: Χρήστος Κωνσταντακόπουλος – Faliro House Productions, Φένια Κοσοβίτσα – Blonde Audiovisual Productions, Ελλάδα
* Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θίγει τις θέσεις ως προς το καθεστώς, είναι δε σύμφωνος με την UNSCR 1244/1999 και τη γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσσυφοπεδίου.