Με πολλούς καλούς, παλιούς και νεότερους, φίλους έριξε χθες το βράδυ την αυλαία του, στον κινηματογράφο Ιντεάλ, το 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
Για ακόμα μια χρονιά, το σχεδόν πια «no budget» μακροβιότερο Φεστιβάλ της Αθήνας, κατάφερε να δώσει βήμα στο δημιουργικό ευρωπαϊκό κινηματογράφο, να διοργανώσει - κατ’ ομολογία της κριτικής επιτροπής - ένα πολυσυλλεκτικό και ενδιαφέρον διαγωνιστικό τμήμα οκτώ ταινιών, να εξασφαλίσει ειδικές προβολές και ταινίες που κυκλοφορούν σε διεθνή Φεστιβάλ αλλά όχι στις ελληνικές αίθουσες, ν’ αφιερώσει ρετροσπεκτίβες σε κορυφαίους σκηνοθέτες και κινηματογραφικά είδη.
Για ακόμα μια χρονιά, το σχεδόν πια «no budget» μακροβιότερο Φεστιβάλ της Αθήνας, κατάφερε να δώσει βήμα στο δημιουργικό ευρωπαϊκό κινηματογράφο, να διοργανώσει - κατ’ ομολογία της κριτικής επιτροπής - ένα πολυσυλλεκτικό και ενδιαφέρον διαγωνιστικό τμήμα οκτώ ταινιών, να εξασφαλίσει ειδικές προβολές και ταινίες που κυκλοφορούν σε διεθνή Φεστιβάλ αλλά όχι στις ελληνικές αίθουσες, ν’ αφιερώσει ρετροσπεκτίβες σε κορυφαίους σκηνοθέτες και κινηματογραφικά είδη.
Το 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τίμησε τον Μηνά Χατζησάββα, για τις ερμηνείες του σε περισσότερες από 60 ταινίες, σε αμέτρητους ρόλους στο θέατρο και τις επιτυχίες του στη μικρή οθόνη.
Το βραβείο της Επιτροπής Διεθνούς Ομοσπονδίας Κινηματογράφου (Fipresci), που από πέρυσι απονέμεται στη μνήμη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, κέρδισε η ταινία του Σλοβένου σκηνοθέτη Rok Bicek, «Class Enemy», «γιατί εξερευνά με σαφήνεια ένα σύνθετο θέμα για το χάσμα γενεών και την τέχνη της εκπαίδευσης». Το βραβείο κοινού, που απονέμουν οι αναγνώστες του περιοδικού «αθηνόραμα», κέρδισε η ταινία «Withering», για τη «σεναριακή της δύναμη και την αφοπλιστική ρεαλιστικότητα που απέδωσε ο σέρβος σκηνοθέτης Milos Pusic».

Το βραβείο του «Πανοράματος» κέρδισε η ρωσική «Θάλασσα» (Sea) της Alexandra Strelyanaya.