Οι 14 Καλύτερες Ταινίες Του 2014 της Κριτικού Κινηματογράφου Δήμητρας Γιαννακού.
Δύσκολο να επιλέξεις τις 14 καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Η παρακάτω ταξινόμηση δεν είναι αυθαίρετη ούτε απόλυτη, θεωρώντας ότι η κάθε ταινία ταιριάζει με το ανάλογο mood της στιγμής. Η συνολική επιλογή έγινε βάσει περιεχομένου και φόρμας. Επειδή ο κάθε άνθρωπος και θεατής, όμως, είναι και ένας διαφορετικός κόσμος, κάποιοι θα συμφωνήσουν και κάποιοι, ίσως, διαφωνήσουν με τις ταινίες που άγγιξαν τη Δήμητρα Γιαννακού.
Τα Δύο Πρόσωπα Του Ιανουαρίου
Η ταινία προσφέρει 96 λεπτά απολαυστικού σασπένς, χιτσκοκικού μυστηρίου και συνεχούς δράσης με απροσδόκητες εξελίξεις, πίσω από τις οποίες κρύβεται το δαιμονικό πνεύμα της Πατρίτσια Χάισμιθ. Εκπλήξεις που κόβουν την ανάσα, ενώ το «μοιραίο» και το τραγικό λαμβάνουν χώρα στη χώρα που γέννησε την Αρχαία Τραγωδία.
Μεγαλώνοντας
Μεταξύ άλλων πολλών, ο κινηματογράφος υπάρχει και για να «τραβάει» τη ζωή. Αυτό ακριβώς κάνει ο ταλαντούχος Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ στο «Μεγαλώνοντας», μια ταινία μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ που γύριζε για 12 ολόκληρα χρόνια, και συγκινεί ξετυλίγοντας μια σειρά από εικόνες που φέρουν το νοσταλγικό άρωμα του παρελθόντος ξυπνώντας αναμνήσεις.
Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο Την Ύπαρξή του
Με τα στατικά πλάνα-σεκάνς του Ρόι Άντερσον, σε αυτήν την ταινία ανοίγεται ένας ενδιαφέρων προβληματισμός επάνω στη ζωή. Εξαιρετική (με την έννοια της εξαίρεσης) σοφιστικέ φόρμα αισθητικής, σχολαστικά μελετημένη και υποβλητική.
Ida
Με προσεγμένα κάδρα υψηλής αισθητικής και έξοχης αρχιτεκτονικής δομής, επιχειρείται μια ανασύσταση της εποχής της μεταπολεμικής Πολωνίας που έφερε νωπά ακόμη τα τραύματα των καταστροφών που υπέστη από τους Ναζί.
Αύγουστος
Μια συγκινητική δραματική κομεντί με δυνατές ερμηνείες. Οι ενδοοικογενειακές σχέσεις εκτίθενται με μια σκληρότητα και ένα ρεαλισμό που κόβει την ανάσα, θυμίζοντάς μας το περίφημο «Ταξίδι Στο Τόκιο» του Οζού.
Κάτω Από Το Δέρμα
Η επιστημονική φαντασία χρησιμοποιείται μόνο ως πρόσχημα για να πλεχθεί μια ιστορία αινιγματική γύρω από την επιθυμία και τη μοναξιά. Η Σκάρλετ Γιόχανσον, με κόμμωση α λα Μαρία Σνάιντερ στο «Επάγγελμα Ρεπόρτερ», ερμηνεύει πειστικότατα έναν πρωτότυπο άλιεν. Αφαιρετική αισθητική και η αίσθηση μιας κάμερας «απανταχού παρούσης».
Στο Σκοτάδι
Ο νορβηγός Έσκιλ Βογκτ με εφευρετικότητα και διεισδυτικό βλέμμα αναπαριστά τον εσωτερικό περίπλου μιας τυφλής που ακροβατεί μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας Ο θεατής προσκαλείται σε μια πρωτότυπη εμπειρία θέασης, καθώς η γραφή παρακάμπτει από τους συνηθισμένους κώδικες αφήγησης.
Δύο Ημέρες Μια Νύχτα
Οι Νταρντέν, με το γνωστό τους λιτό και πνευματώδη ταυτόχρονα στυλ κινηματογράφησης, μας αφηγούνται μια ιστορία σκληρή, ενταγμένη στο σκληρό περιβάλλον της σύγχρονης πραγματικότητας, με μια ταινία όπου ακόμη και το ντεκόρ αποπνέει την τραγικότητα της κατάστασης.
Μόνο Οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί
Ο Τζάρμους δημιουργεί μια εμπνευσμένη παραβολή για τα δεινά της ανθρωπότητας. Δύο περιθωριακοί, παράξενοι, μελαγχολικοί χαρακτήρες στοχάζονται επάνω στα ανθρώπινα. Βαμπιρικό έπος, με μουσική υπνωτική και καθηλωτική, που βάζει το θεατή να κοιτάξει τον κόσμο πίσω από τα σκοτεινά γυαλιά σοφών πρωτότυπων βαμπίρ.
Nebraska
Με μια ιδιαίτερα προσεγμένη φόρμα αισθητικής, απλή και πλούσια σε σημασίες, ο ελληνικής καταγωγής βραβευμένος σκηνοθέτης Αλεξάντερ Πέιν φτιάχνει μια ταινία βαθιά ανθρώπινη και σκληρά ρεαλιστική επάνω στα γηρατειά και τη φυσική κατάπτωση.
Grand Budapest Hotel
Ο Άντερσον, σε αυτήν την ταινία, παντρεύει διάφορα κινηματογραφικά είδη με τον δικό του μοναδικό τρόπο και ανακατεύει δράση, χιούμορ και σασπένς αντηχώντας έναν υπόγειο παραλογισμό. Αξέχαστο το εφέ της επαναλαμβανόμενης τεχνικής «κάδρο μέσα στο κάδρο» με το μετέπειτα travelling της κάμερας προς τα πίσω.
Σε Λάθος Χρόνο
Με λιτά υλικά -ένα αυτοκίνητο, έναν οδηγό που μιλά ακατάπαυστα στο τηλέφωνο και τα φώτα ατελείωτων αυτοκινητοδρόμων- ο Στίβεν Νάιτ, σαν ένας άλλος εργολάβος, «χτίζει» με σοφή αριστοτεχνία ένα δράμα κοινωνικών διαστάσεων, αντηχώντας καταστάσεις μιας πραγματικότητας πολύπλοκης που βιώνουν οι περισσότεροι άνθρωποι.
Μαγεία στο Σεληνόφως
Μια γουντιαλενική αισθηματική κομεντί επάνω στο μυστήριο, το όνειρο και τη μαγεία που μπορεί να φέρει στη ζωή με το ραβδάκι του ένας ξαφνικός έρωτας. Μεστή από ενδιαφέροντες διαλόγους για τη στάση που μπορεί κανείς να κρατά απέναντι στα πράγματα.
‘71
Εμπνευσμένο από προσωπικές εμπειρίες του σκηνοθέτη, το «’71» είναι ένα συγκλονιστικό φιλμ-ντοκουμέντο επάνω στον εμφύλιο πόλεμο που συντάραξε τη Βόρεια Ιρλανδία στις αρχές του «’70». Συναρπαστικό θρίλερ που μας απορροφά μέχρι το τελευταίο λεπτό και αιχμαλωτίζει το βλέμμα με τον οξύ ρεαλιστικό τρόπο αναπαράστασης καταστάσεων που ηχούν επίκαιρα.
–Αίθουσες προβολής Θεσσαλονίκης, εδώ
Φωτογραφικό υλικό