Βροχή ταινιών και στριμωξίδι το σαββατοκύριακο στις Νύχτες Πρεμιέρας. Από την ανταποκρίτρια μας στην Αθήνα Μαρίλια Καίσαρ.
Βλέπει για εσάς πριν από εσάς, γράφει και σχολιάζει το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, η ανταποκρίτρια μας Μαρίλια Καίσαρ, καθημερινά στην «Κ». –Σαββατοκύριακο 26-27/09/2015 ( Τρίτη και τέταρτη μέρα Φεστιβαλ)
Ξεφυλλίσματα προγράμματος, ταινίες, καφέδες, βουτυρωμένα ποπ κορν στους σινεμάδες, ποτάκια και πολύ περπάτημα στην Αθήνα και κάπως έτσι χωρίς καν να το πάρουμε χαμπάρι κατέφτασε το πρώτο Σαββατοκύριακο του Φεστιβάλ. Αποφασίσαμε αντί να εξαντληθούμε από νωρίς στο μαραθώνιο σινεμά, να κάνουμε λιγότερες μεν αλλά σοφότερες επιλογές για να φτάσουμε περήφανα στο τέρμα που μοιάζει ακόμα μακριά. Δυστυχώς, το σαββατοκύριακο δεν κύλησε χωρίς ταλαιπωρία. Κάτι οι εξαερισμοί που δεν λειτουργούν, κάτι ο συνωστισμός με κόσμο που προσπαθεί να μπει στις προβολές, κάτι η ανοργανωσιά και η ανικανότητα τήρησης των ωραρίων του προγράμματος, βρεθήκαμε επανειλημμένα να ξεφυσάμε στριμωγμένοι και ιδρωμένοι στο φουαγιέ του Ιντεάλ, περιμένοντας να τελειώσει η προηγούμενη προβολή που είχε αργήσει, με την βρεγμένη ομπρέλα της από πίσω, να μας σπρώχνει στη πλάτη. Τα παρελκόμενα δυστυχώς δεν υπήρχαν μόνο στις νύχτες πρεμιέρας αλλά και στα πρωινά, με μακριές καθυστερήσεις (40 λεπτά δεν το λες και λίγο) λόγω τεχνικών προβλημάτων, που έκαναν τη ζωή μας αρκετά δύσκολη. Γενικά λίγη οργάνωση δεν βλάπτει στις Νύχτες Πρεμιέρας, ειδικά με τέτοια προσέλευση. Ευτυχώς για όλα αυτά τα βάσανα μας αποζημίωσε ξανά και ξανά το πρόγραμμα των ταινιών, το οποίο μπορεί να μην τηρείται σε επίπεδο ωραρίων αλλά σίγουρα έχει εξαιρετικό περιεχόμενο.
Για να δούμε λοιπόν τις ταινίες που παρακολουθήσαμε το Σαββατοκύριακο.
B-Movie: Λαγνεία & Μουσική στο Δυτικό Βερολίνο / B-Movie: Lust & Sound in West-Berlin
Μια εξαιρετικά ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε σε αυτήν την ταινία, στην οποία βρέθηκα εντελώς τυχαία μιας και συνήθως αποφεύγω τα μουσικά ντοκιμαντέρ, λόγω των μακριών συνεντεύξεων και των τρομακτικά πολλών αρχειακών πλάνων. Στο ντοκιμαντέρ αυτό παρακολουθήσαμε την ιστορία του Μάρκ Ρίντερ, ο οποίος ξεκίνησε από το βροχερό Μάντσεστερ των τελών των '70s για να αναζητήσει ανεξερεύνητους θησαυρούς της ηλεκτρονικής μουσικής στο Δυτικό Βερολίνο. Εκεί έγινε επιτυχημένος μουσικός παραγωγός, γνωστός και ως εκείνος που ανακάλυψε, μεταξύ άλλων, τον Πολ Βαν Ντάικ.
Τα πλάνα αρχείου του ίδιου του Ρίντερ δώσανε τη μοναδική ευκαιρία στους σκηνοθέτες Γιοργκ Χόπε, Κλάους Μεκ και Χάικο Λάνγκε να καταγράψουν όχι μόνο τις μουσικές μεταβάσεις και τα ταλέντα της εποχής εκείνης, αλλά όλη την ατμόσφαιρα που επικρατούσε στο Βερολίνο, μέσα από μια νοσταλγική βουτιά στην ιδιαιτερότητα του Δυτικού Βερολίνου των 80s. Η διήγηση σε Ά πρόσωπο, λες και μας αφηγείται την ιστορία ο ίδιος Μαρκ Ρίντερ, προσέφερε στο φιλμ ροή και ζωντάνια κάνοντας το να θυμίζει περισσότερο ταινία παρά ντοκιμαντέρ. Τα πλάνα αρχείου αναμειγνύονται σε ένα ξέφρενο κολλάζ, με μουσικό υπόβαθρο τα σκοτεινά γερμανικά συνθεσάιζερ και τις πανκ κραυγές των συγκροτημάτων και τη φωνή του αφηγητή ], ταξιδεύοντας μας σε μια εποχή τόσο μαγική που πραγματικά θα ελπίζαμε να ήμασταν κάπως μεγαλύτεροι ώστε να μπορούσαμε να ζήσουμε εκεί.
Οι σκηνοθέτες κατάφεραν με εξαιρετική μαεστρία να μας παρασύρουν στο ρυθμό της εποχής, αγγίζοντας τα όρια της μυθοπλασίας ενώ το Βερολίνο μοιάζει να βγαίνει από την οθόνη και να μας ρουφάει σε εκείνη την τόσο ζωντανή και πολύβουη εποχή του.
Τρέιλερ:
Το Πράσινο Δωμάτιο / Green Room
Το θρίλερ του Τζέρεμι Σόλνιερ, δύο χρόνια μετά το βραβευμένο στις Κάνες «Τα Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα» δεν θα μπορούσε να μείνει απαρατήρητο από τους φανατικούς των θρίλερ και όχι μόνο. Ένα πανκ συγκρότημα παίζει σε ένα απόμερο κλαμπ στο Όρεγκον, στέκι μιας βίαιης συμμορίας νεοναζί. Μετά το τέλος της συναυλίας, τα μέλη της μπάντας θα γίνουν μάρτυρες ενός φρικαλέου φόνου. Κι ενώ ο σαδιστής ιδιοκτήτης του μαγαζιού και οι μπράβοι του θέλουν να εξοντώσουν κάθε μάρτυρα, και μια ομάδα οπλισμένης πολιτοφυλακής σχεδιάζει αιματηρή έφοδο, οι μουσικοί αμπαρώνονται στα παρασκήνια προσπαθώντας να κερδίσουν χρόνο και να σκεφθούν τρόπους διαφυγής από το επικείμενο μακελειό.
Νομίζω πως το πιο σημαντικό και συναρπαστικό στοιχείο αυτού του θρίλερ είναι ο ειλικρινής ρεαλισμός που το διακατέχει. Η βασική ιστορία θα μπορούσε πολύ εύκολα να είναι αληθινή μιας και ο κακός του θρίλερ , δεν είναι ούτε φάντασμα , ούτε κάποιος ψυχοπαθής αλλά νάζι που πουλάνε ναρκωτικά. Παράλληλα ο τρόπος που συμπεριφέρονται οι πρωταγωνιστές της ταινίας σε συνθήκες κρίσης είναι εντελώς φυσικός και ευφυής, χωρίς περιττές τσιρίδες και αίματα. Προσπαθούν με γρήγορες και συνοπτικές διαδικασίες να γλιτώσουν, ενώ παράλληλα διατηρούν το χιούμορ τους, χέζονται από το φόβο τους και διατηρούν ενεργοποιημένο το ένστικτο της επιβίωσης. Καμία σχέση δηλαδή με όλους τους άλλους πρωταγωνιστές θρίλερ που πέφτουν με τα μούτρα ουρλιάζοντας σε κάθε παγίδα που προτείνει το σενάριο. Γεμάτο με ένταση, ενέργεια και πικρό χιούμορ, το θρίλερ αυτό σου παγώνει το αίμα με τον ρεαλισμό του, χωρίς να υποτιμά την ευφυΐα του κοινού του. Σας το συστήνουμε ανεπιφύλακτα.
Προβάλλεται ξανά :
1/10/2015/Αίθουσα: Δαναός 2 /Ώρα: 22:30
Τα Τραγούδια που μου Έμαθαν τα Αδέρφια μου / Songs my Brothers Taught Me
Με εξαιρετική φωτογραφία και μουσική, αυτή η ταινία ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά μας φέρνει σε επαφή με τον πολιτισμό των πλέον εκπολιτισμένων Ινδιάνων της Αμερικής. Δύο αδέρφια, ο Τζόνι και η 11χρονη Τζασών ζουν με την μητέρα τους Λίζα σε έναν καταυλισμό στη Νότια Ντακότα. Έχουν κι έναν μεγαλύτερο αδερφό στη φυλακή, όπως και πολλά άλλα αδέρφια από έναν πατέρα που δεν γνώρισαν ποτέ, έναν καουμπόη σε ροντέο που έκανε τουλάχιστον 25 παιδιά από πολλές διαφορετικές γυναίκες. Ο Τζόνι βγάζει χρήματα παράνομα, παραδίδοντας αλκοόλ κατ'οίκον σε έναν ντόπιο επιχειρηματία, όταν μαθαίνει πως ο πατέρας του πέθανε, μεθυσμένος, σε ένα ατύχημα. Αποφασίζει να συγκεντρώσει χρήματα για να ακολουθήσει την κοπέλα του όταν αυτή πάει να σπουδάσει στο Λος Άντζελες. Η μικρή αδερφή του, μαθαίνοντας τα σχέδιά του, και μη θέλοντας να μείνει μόνη με την αλκοολική μητέρα της αρχίζει μόνη της να αναζητεί ένα καλύτερο μέλλον, και γίνεται βοηθός ενός ντόπιου τατουατζή.
Ευαίσθητο, γλυκό και πολύ αργό φιλμάκι, που προσπαθεί να περιγράψει τη σχέση ανάμεσα σε δύο αδέρφια καθώς και την αρχή και το τέλος της εφηβείας που βιώνουν ταυτόχρονα. Δυστυχώς η υπόθεση δεν καταφέρνει να μας κερδίσει μιας και μοιάζει σαν μια απλή παράθεση της καθημερινής ζωής της οικογένειας, χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις ή εκλάμψεις, που βοηθούν τον θεατή να μείνει κολλημένος στην οθόνη. Παρά λοιπόν τις καλές ερμηνείες των νεαρών ηθοποιών και τα θεσπέσια πλάνα εξαιρετικής αισθητικής , η ταινία αυτή δεν καταφέρνει να μας παρασύρει στο κόσμο της λόγω της βαρετής και όχι τόσο καλά μελετημένης υπόθεσης.
Προβάλλεται :
28/9/2015/Αίθουσα: Δαναός 1/Ώρα: 19:45
30/9/2015/Αίθουσα: Δαναός 2/Ώρα: 18:30
Τρέιλερ:
Η Πυρκαγιά / El Incendio
Παρά την καθυστέρηση στην προβολή του η ταινία αυτή από την αργεντινή που ακροβατεί μεταξύ θρίλερ και κοινωνικής ταινίας για της σχέσεις δεν μας απογοήτευσε και ίσως είναι από τις νικήτριες του φετινού διαγωνιστικού. Ένα νεαρό ζευγάρι γύρω στα τριάντα, ετοιμάζεται να μετακομίσει στο νέο του σπίτι. Γοητευτικοί, ερωτευμένοι, με όνειρα για τη ζωή και εκατό χιλιάδες δολάρια σε μετρητά, ετοιμάζονται να κάνουν την πρώτη τους κοινή αγορά: ένα σπίτι. Ο πωλητής, όμως, αναβάλλει τα συμβόλαια για την επόμενη μέρα και κάπου εκεί με πολλά λεφτά στις τσέπες τους ξεκινά ένα περίεργο γεμάτο αγκάθια 24ωρό μέχρι τη τελική αγορά.
Προβάλλεται:
28/9/2015/Αίθουσα: Ιντεάλ/Ώρα: 22:30
29/9/2015/Αίθουσα: ODEON Οπερα 2/Ώρα: 22:00
Ηλεκτρισμένη και γεμάτη ένταση ατμόσφαιρα και ένα νεαρό ζευγάρι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, προσπαθεί να διατηρήσει τη σχέση του παρά τα εξωτερικά και εσωτερικά εμπόδια. Η αγάπη μορφοποιείται σε μίσος, ο έρωτας φλερτάρει με τη βία και το χρήμα γίνεται ο καταλύτης σε μια σχέση που μέχρι τότε φάνταζε ειδυλλιακή. Ο ρεαλισμός με τον οποίο αποδίδεται η σχέση του ζευγαριού καταφέρει πλήρως να αντικατοπτρίσει την μάχη ανάμεσα στα φύλλα και οι λεπτές απαράβατες ισορροπίες που κάνουν μια σχέση να λειτουργεί. Οι γρήγορες εναλλαγές, οι εξαιρετικές ερμηνείες και οι ενδιαφέρουσες μεταβάσεις, δεν αφήνουν τον θεατή να σηκώσει τα μάτια του από την οθόνη , καθώς βυθίζεται στις αγωνίες του νεαρού ζευγαριού.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤA:
-10 + 2 προτάσεις για το 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ΚΛΙΚ ΕΔΩ
-«Ντεγκραντέ» + «Το Καλοκαίρι του ‘Ερωτα μου» στις Νύχτες Πρεμιέρας –1η ημέρα 23/9/2015 KΛΙΚ ΕΔΩ
-Αποζημίωσε η «Mistress America» από βαρετά ντοκιμαντέρ και ανοργανωσιά στις «Νύχτες Πρεμιέρας» –2η ημέρα 24/9/2015 ΚΛΙΚ ΕΔΩ