«Το κορίτσι του ναύτη», «Άγουρη σάρκα», «Το κορίτσι και το άλογο», «Αδιέξοδο ή Ερωτομανείς». Θέλετε κι άλλο. Να ένας ακόμα τίτλος: «ερωτικός παροξυσμός».
Αν τους νεότερους οι τίτλοι ίσως να υποψιάζουν, στους μεγαλύτερους κάτι θυμίζουν.
Είναι τίτλοι ταινιών που έγραψαν τις δικές τους… ένδοξες σελίδες στην ιστορία του νεότερου ελληνικού κινηματογράφου.
Σε αυτό το είδος του- καλτ– ελληνικού σινεμά, του ερωτικού- αισθησιακού που «άνθισε» στα μακρινά σέβεντις, με «δομικά» υλικά την έξαψη, το πάθος, τη λαγνεία, τη σάρκα και το μυστήριο.
Φόρο τιμής σε αυτή την έκφανση της ελληνικής κινηματογραφικής δημιουργίας και ταυτόχρονα εκείνο το είδος του ελληνικού σινεμά, στιγματισμένο ή λησμονημένο από τις παλαιότερες γενιές, το συστήνει στις νεότερες. Υπάρχει ωστόσο και μια μικρή μερίδα θεατών που το θυμάται με τη νοσταλγία και την αγάπη για μια εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί.
Αυτό το τμήμα της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής χάρισε ορισμένους από τους, αν όχι εμβληματικούς, σίγουρα εμπνευσμένους– για τούτο και αξέχαστους- τίτλους, τροφοδότησε ολόκληρη φημολογία γύρω από τους μετέπειτα «διάσημους» ηθοποιούς που πρωταγωνίστησαν στις ταινίες αυτές και που προσπάθησαν να σβήσουν τα ίχνη τους (κάποιοι δεν το έκαναν). Χάρη σε αυτές δημιουργήθηκε και ο όρος «τσόντα», πέρασε στην καθομιλουμένη και έγινε συνώνυμος του ερωτικού- πορνογραφικού σινεμά.
Και οι 11 ήταν… υπέροχες
Το αφιέρωμα «70s Greek Erotica» αποτελείται από τις ταινίες:
«Το Κορίτσι και το Άλογο» (1973), σκηνοθεσία Βαγγέλης Σερντάρης.
Υπόθεση: Ο Λάρυ, ένας ωραίος νέος γύρω στα είκοσι του, γυρίζει πίσω στο σπίτι του για να συναντήσει τον πατέρα του μετά από μια μακριά απουσία στο εξωτερικό όπου σπούδαζε. Ο πατέρας του που ζει απομονωμένος σε μια βίλα με την Τζούλια, μία νεαρή όμορφη κοπέλα, είναι ένας παράξενος ζωγράφος. Οι δύο νέοι, ο Λάρυ και η Τζούλια, ερωτεύονται ο ένας τον άλλον. Ο πατέρας, αν και το ξέρει δεν δείχνει να ενοχλείται και χρησιμοποιεί την σχέση των δύο νέων σαν έμπνευση για τον καινούργιο του πίνακα.
«Διαμάντια στο Γυμνό σου Σώμα» (1972), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Η Μπέλλα είναι μια όμορφη ιδιοκτήτρια ενός πανδοχείου. Ερωτευμένος μαζί της είναι ο Σίμος, ένας όμορφος νέος, φορτωτής πλοίου, ο οποίος ονειρεύεται μια πλούσια και ευτυχισμένη ζωή μαζί της. Όταν αυτή ανακαλύπτει ότι ο Γαρμπής, ένας πελάτης της, κρύβει μερικά κλεμμένα διαμάντια, πείθει τον Σίμο να τον σκοτώσει, ώστε να μπορέσουν να κρατήσουν τα διαμάντια που θα μπορούσαν να τους εξασφαλίσουν τη ζωή που ονειρεύονται. Το σχέδιο πετυχαίνει και η αστυνομία πιστεύει ότι ο Γαρμπής σκοτώθηκε σ΄ ένα φρικτό, όπως παρουσιάστηκε, αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Πριν καλά- καλά μπορέσουν να ξεκινήσουν τα σχέδια τους, η Μπέλλα έχει μία επίσκεψη από τον Σορόκο, ένα άλλο μέλος της συμμορίας του Γαρμπή που ήταν συνεταίρος του, και ο οποίος ψάχνει να μάθει πως σκοτώθηκε ο φίλος του καθώς και που βρίσκονται τα διαμάντια.
«Πιο Θερμή από τον Ήλιο» (1972), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Η Ελεάνα είναι μια όμορφη γυναίκα, νέα και ερωτευμένη με τον άνδρα της. Είναι παντρεμένη με έναν τέως φτωχό ποδοσφαιριστή αλλά τώρα φτασμένο επιχειρηματία, που δεν διαθέτει καθόλου χρόνο στη γυναίκα του, όντας μπλεγμένος σ΄ έναν αγώνα απόκτησης όλο και περισσότερων χρημάτων. Ο Τέρυ, ο παιδικός της φίλος, είναι κι αυτός πολύ απασχολημένος με την προσωπική του ζωή και αδυνατεί να ανακουφίσει την Ελεάνα. Η μόνη διέξοδος για την Ελεάνα είναι το λιμάνι όπου αλλάζει τελείως προσωπικότητα μέσα απ΄ την οποία ζει πραγματικά και απολαμβάνει την κάθε στιγμή.
«Ένα Ελεύθερο Κορίτσι» (1973), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Η Ρόζα βρίσκεται νεκρή κάτω από παράξενες συνθήκες. Η αστυνομία προσπαθεί να καταλάβει αν αυτοκτόνησε ή τη δολοφόνησαν. Η Ρόζα είχε ένα μεγάλο κοινωνικό κύκλο και ίσως κάποιος μέσα από τον κύκλο της να είχε λόγους να τη σκοτώσει. Δύο ύποπτοι συνελήφθησαν και οι δύο τρελά ερωτευμένοι με τη Ρόζα. Ο επιθεωρητής ανακρίνοντας τους, και ταυτόχρονα κάνοντας έρευνες για τη ζωή τους σε σχέση με τη ζωή της Ρόζας, κατέληξε σ΄ έναν νεαρό συνθέτη με τον οποίο η Ρόζα ήταν ερωτευμένη.
«Το Κορίτσι Βόμβα (Το Κορίτσι με τα Γαλανά Μάτια)» (1976), σκηνοθεσία Νίκος Μαστοράκης.
Υπόθεση: Δύο φίλοι, ο Μπομπ και ο Τσες, συναντούν σ΄ ένα πολυτελές ξενοδοχείο τη Χριστίνα, μία όμορφη και παράξενη κοπέλα με μεταφυσικές ικανότητες η οποία συνοδεύεται από την μητέρα της. Η Χριστίνα έρχεται στην Ελλάδα κυνηγημένη από ξένους πράκτορες, διότι γνωρίζει κρατικά μυστικά. Οι ξένοι πράκτορες την ακολουθούν στην Ελλάδα με σκοπό να την σκοτώσουν για να μην αποκαλύψει τα στοιχεία που γνωρίζει. Η μητέρα της, καταλαβαίνοντας τον κίνδυνο, προσλαμβάνει τους δύο φίλους Μπομπ και Τσες, σαν σωματοφύλακες. Το ίδιο βράδυ οι ξένοι πράκτορες αποφασίζουν να σκοτώσουν την Χριστίνα.
«Ερωτικός Παροξυσμός» (1973), σκηνοθεσία Ηλίας Μυλωνάκος.
Υπόθεση: Μια μοιραία γυναίκα προσπαθεί να ξεγελάσει έναν χωρικό και να του αποσπάσει έναν θησαυρό που βρέθηκε τυχαία στο κτήμα του, για να τον πάρει μια συμμορία αδίστακτων απατεώνων.
«Αδιέξοδος (Ερωτομανείς)» (1971), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Ο Τόνι έχει πέσει θύμα εκβιασμού και πηγαίνει σε ένα νησί για να σκοτώσει μια άγνωστη σε αυτόν γυναίκα, την Όλγα. Εκεί έλκεται από την προσωπικότητα της και τελικά την ερωτεύεται παρά τις συνεχόμενες απειλές για τη ζωή του.
«Η Πρόκληση» (1971), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Ο Άγγελος αφήνει το νησί του αποφασισμένος να μεταναστεύσει στην Αυστραλία. Έρχεται στην Αθήνα όπου πρέπει να περιμένει μέχρι να ετοιμαστούν το εισιτήριο και το διαβατήριο του. Στο καράβι για την Αθήνα γνωρίζει την Ισαβέλλα, κόρη πλοιοκτήτη που γοητεύεται από τον Άγγελο. Οι αντιλήψεις της Ισαβέλλας για την ζωή τελείως αντίθετες με τις δικές του, είναι μία διαρκής πρόκληση θυμίζοντας του την δική του σκληρή ζωή αλλά και την αγαπημένη του Ειρήνη που έχει αφήσει πίσω.
«Άγουρη Σάρκα» (1974), σκηνοθεσία Παναγιώτης Κωνσταντίνου.
Υπόθεση: Δύο επικίνδυνοι κακοποιοί που ανήκουν σε μία διεθνή σπείρα αρχαιοκάπηλων, ληστεύουν έναν ανυπολόγιστης αξίας αμφορέα. Στην προσπάθεια τους να διαφύγουν στο εξωτερικό, αποφασίζουν ότι είναι καλύτερα να ταξιδέψουν στη θάλασσα, για να αποφύγουν τον κίνδυνο και έτσι σαλπάρουν με ένα ταχύπλοο σκάφος, χωρίς να ξέρουν τον μεγάλο κίνδυνο που παραμονεύει. Ο κυβερνήτης όμως του σκάφους αποφασίζει να κάνει μόνος του την δουλειά και να κρατήσει τα κέρδη από το πολύτιμο φορτίο. Έτσι λοιπόν σκοτώνει τον άνθρωπο της οργάνωσης και για να μην γίνει άμεσα αντιληπτός, κρύβει τον αμφορέα σε κάποια έρημη ακρογιαλιά του νησιού. Τα σχέδιά του όμως χαλάνε από ένα απρόοπτο γεγονός.
«Το Κορίτσι του Ναύτη» (1970), Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Η Μαρίνα ζει μόνη της σ΄ ένα νησί όπου βρίσκει τυχαία στην ακρογιαλιά έναν λιπόθυμο άντρα. Τον πηγαίνει σε μια εγκαταλελειμμένη καλύβα και τον φροντίζει ώσπου συνέρχεται. Δεν μπορεί όμως να θυμηθεί τίποτα και γι΄ αυτό ζητάει από τη Μαρίνα να μείνει κοντά του, ώσπου να ξαναβρεί τη μνήμη του. Εκείνη δουλεύει ως καμαριέρα σε ένα ξενοδοχείο που ανήκει στην όμορφη Φλώρα, η οποία κυνηγά τον έρωτα της ζωής της απολαμβάνοντας την ίδια στιγμή τις επιθυμίες των ανδρών. Ο ναυαγός, στην προσπάθεια του να θυμηθεί κάτι από τη ζωή του, γνωρίζει τυχαία τη Φλώρα και εκείνη τον ερωτεύεται. Λίγο αργότερα μαθαίνει πως τον καταζητεί η αστυνομία.
«Η ιδιωτική μου ζωή» (1971), σκηνοθεσία Όμηρος Ευστρατιάδης.
Υπόθεση: Η Άννα είναι μια όμορφη και πλούσια γυναίκα που προσπαθεί να ξεχάσει τον Βασίλη, τον αγαπημένο της. Έτσι ζει μια έντονη και γεμάτη περιπέτειες ζωή. Ένα πρωινό η κοσμηματοθήκη της Άννας κλέβεται και η υπηρέτρια του σπιτιού σκοτώνεται. Ο Επιθεωρητής της αστυνομίας στις προσπάθειες του να ανακαλύψει τον δολοφόνο ανακατεύεται στην ιδιωτική ζωή της Άννας.