“ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ” 2014.
Σχολιάζει ο Παναγιώτης Τιμογιαννάκης.
Είπαμε λοιπόν κατά τα ξημερώματα ότι μοίρασαν καραμέλες σε όλα τα παιδάκια ώστε να μην γκρινιάζουν οι p.r. που στήνουν όλο αυτό το πάρτυ.
Τις περισσότερες καραμελίτσες τις πήρε ο “Οδηγός διαπλοκής” ως καλύτερη κωμωδία, καλύτερη γυναικεία ερμηνεία α’ ρόλου σε κωμωδία για την Ειμι Ανταμς και β’ γυναικείο ρόλο για την Τζένιφερ Λόρενς.
Όμως έδωσαν το βραβείο για “δράμα” στο “12 χρόνια σκλάβος” και τη σκηνοθεσία στο “Gravity“, στον Αλφόνσο Κουαρόν
Οπότε, τσαλαβούτηξαν και στα τρία φιλμ που ξεχωρίζουν, χωρίς φυσικά να υπάρχει “ειρμός” σε όλο αυτό.
Τα Σωματεία είναι που θα ξεκαθαρίζουν την κατάσταση.
Για παράδειγμα, από το Σωματείο Ηθοποιών θα ψυλλιαστούμε αν η Κέιτ Μπλάνσετ το έχει κλειδωμένο ή αν της το έδωσαν σε συνδυασμό με το “τιμητικό” που έδωσαν στον απόντα Γούντι Αλεν.
Είπαμε λοιπόν κατά τα ξημερώματα ότι μοίρασαν καραμέλες σε όλα τα παιδάκια ώστε να μην γκρινιάζουν οι p.r. που στήνουν όλο αυτό το πάρτυ.
Τις περισσότερες καραμελίτσες τις πήρε ο “Οδηγός διαπλοκής” ως καλύτερη κωμωδία, καλύτερη γυναικεία ερμηνεία α’ ρόλου σε κωμωδία για την Ειμι Ανταμς και β’ γυναικείο ρόλο για την Τζένιφερ Λόρενς.
Όμως έδωσαν το βραβείο για “δράμα” στο “12 χρόνια σκλάβος” και τη σκηνοθεσία στο “Gravity“, στον Αλφόνσο Κουαρόν
Οπότε, τσαλαβούτηξαν και στα τρία φιλμ που ξεχωρίζουν, χωρίς φυσικά να υπάρχει “ειρμός” σε όλο αυτό.

Τα Σωματεία είναι που θα ξεκαθαρίζουν την κατάσταση.
Για παράδειγμα, από το Σωματείο Ηθοποιών θα ψυλλιαστούμε αν η Κέιτ Μπλάνσετ το έχει κλειδωμένο ή αν της το έδωσαν σε συνδυασμό με το “τιμητικό” που έδωσαν στον απόντα Γούντι Αλεν.
Θυμάμαι το 2002 με την Σίσι Σπέισεκ να παίρνει τα βραβεία των κριτικών ενώσεων, να παίρνει και τη “Σφαίρα” αλλά το Σωματείο “ξεστράτισε” προς Χάλι Μπέρι μεριά κι η Χάλι Μπέρι ήταν αυτή που κέρδισε το Οσκαρ. Αν δηλαδή η Κέιτ Μπλάνσετ πάρει και το Σωματείο, ε τότε η υπόθεση είναι τελειωμένη, η αποδοχή κι η έγκριση είναι πλήρεις.
Το βραβείο στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο (έστω και στην “κωμική” κατηγορία) είναι πολύ ενισχυτικό της εικόνας ότι “το διεκδικεί”. Μόνο που η βράβευση στον δραματικό ρόλο του Μάθιου ΜακΚόνοχι, καθίσταται ελαφρώς επικίνδυνη διότι ο Σκορσέζε έχει σκηνοθετήσει την εισαγωγική σκηνή του “Λύκου” με ένα τεράστιο credit που δίνει στον ΜακΚόνοχι, να είναι αυτός που διδάσκει το ρόλο του “λύκου” στον Ντι Κάπριο. Δηλαδή, σε μια σκηνή πέντε λεπτών, συμπυκνώνει τον τρίωρο ρόλο του πρωταγωνιστεί που έπεται. Συνδυάζοντας τη σκηνή αυτή με την επίσημη δραματική ερμηνεία του ΜακΚόνοχι στο “Dallas buyers club“, υπάρχει πίεση συν το γεγονός ότι ο Ντι Κάπριο δεν έχει προταθεί από το Σωματείο Ηθοποιών. Ωστόσο αυτή τη στιγμή το indication μέσω “Χρυσών Σφαιρών” δείχνει πως βρίσκεται στην πρώτη σειρά διεκδίκησης με αντίπαλο τον ΜακΚόνοχι- ο Μπρους Ντερν όμως δεν έχει ακόμα “αποκλειστεί”. Για τον Ρέντφορντ τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.
Έδωσαν σενάριο και στο “Δικός της“….. Και μουσική στο “Όλα χάθηκαν“….
Κάτι άλλο, δεν έχω να πω.
Το βραβείο στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο (έστω και στην “κωμική” κατηγορία) είναι πολύ ενισχυτικό της εικόνας ότι “το διεκδικεί”. Μόνο που η βράβευση στον δραματικό ρόλο του Μάθιου ΜακΚόνοχι, καθίσταται ελαφρώς επικίνδυνη διότι ο Σκορσέζε έχει σκηνοθετήσει την εισαγωγική σκηνή του “Λύκου” με ένα τεράστιο credit που δίνει στον ΜακΚόνοχι, να είναι αυτός που διδάσκει το ρόλο του “λύκου” στον Ντι Κάπριο. Δηλαδή, σε μια σκηνή πέντε λεπτών, συμπυκνώνει τον τρίωρο ρόλο του πρωταγωνιστεί που έπεται. Συνδυάζοντας τη σκηνή αυτή με την επίσημη δραματική ερμηνεία του ΜακΚόνοχι στο “Dallas buyers club“, υπάρχει πίεση συν το γεγονός ότι ο Ντι Κάπριο δεν έχει προταθεί από το Σωματείο Ηθοποιών. Ωστόσο αυτή τη στιγμή το indication μέσω “Χρυσών Σφαιρών” δείχνει πως βρίσκεται στην πρώτη σειρά διεκδίκησης με αντίπαλο τον ΜακΚόνοχι- ο Μπρους Ντερν όμως δεν έχει ακόμα “αποκλειστεί”. Για τον Ρέντφορντ τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.
Έδωσαν σενάριο και στο “Δικός της“….. Και μουσική στο “Όλα χάθηκαν“….
Κάτι άλλο, δεν έχω να πω.
Για την Ειμι Ανταμς περιμένω να δω αν η επικράτηση θα σημάνει κι υποψηφιότητα διότι πολλές φορές η νικήτρια αυτής της κατηγορίας δεν έφτασε στην πεντάδα του Οσκαρ. Βέβαια εδώ μιλάμε για καλή και “σπρωγμένη” ταινία. Ποιά θα αποκλειστεί για να περάσει η Ανταμς; Το ερώτημα παραμένει ανοικτό.
ΥΓ. Αν μη τι άλλο, η ερμηνεία της ταίριαζε περισσότερο στην κατηγορία “κωμωδία” από ό, τι στην Μέριλ Στριπ για ένα κατεξοχήν δραματικό performance.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
ΥΓ. Αν μη τι άλλο, η ερμηνεία της ταίριαζε περισσότερο στην κατηγορία “κωμωδία” από ό, τι στην Μέριλ Στριπ για ένα κατεξοχήν δραματικό performance.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
ΟΛΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ 2014 [κλικ στην εικόνα]
Φωτογραφικό υλικό