Το διάσημο ψυχολογικό θρίλερ της Πατρίσια Χάισμιθ, «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» ανεβαίνει σε θεατρική μεταφορά και σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, από τις 26 Ιανουαρίου, στο Θέατρο Ιλίσια – Βολανάκης.
Υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Ζούλια, τον κεντρικό ρόλο του Τομ Ρίπλεϊ αναλαμβάνει ο Μιχάλης Συριόπουλος. Ως ΝτίκιΓκρίνλιφ εμφανίζεται ο Μιχαήλ Ταμπακάκης. Τον ρόλο του Φρέντι Μάιλςαναλαμβάνει ο Ιωάννης Αθανασόπουλος και της Μάρτζι Σέργουντ, η Ήβη Νικολαΐδου. Το σκηνικό υπογράφει η Άννα Ζούλια, τα κοστούμια ο Νίκος Αποστολόπουλος, τη μουσική επιμέλεια και τον ηχητικό σχεδιασμό της παράστασης ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ενώ τους φωτισμούς υπογράφει η Μελίνα Μάσχα.

Η Αμερικανίδα συγγραφέας, μαιτρ αστυνομικών ιστοριών, πρωτοδημιουργεί τον μυστηριώδη αριβίστα ήρωά της το 1955, με μεγάλη επιτυχία. Έκτοτε, ακολουθεί σειρά μυθιστορημάτων της, ως το 1990, με κεντρικό πρόσωπο τον δαιμονικό κύριο Ρίπλεϊ. Έναν σύγχρονο, ιδιαίτερο χαρακτήρα, που φτάνει συχνά στο έγκλημα και την απάτη, με κίνητρο την οικονομική και κοινωνική του καταξίωση. Το ταλέντο του νεαρού Ρίπλεϊ είναι η διπλοπροσωπία. Ο Τομ Ρίπλεϊ, σαν ένας καλός ηθοποιός, ξέρει να υποδύεται το ρόλο ενός άλλου και να κλέβει την ταυτότητά του. Πλαστογράφος, αμοραλιστής και με διχασμένη προσωπικότητα, παίζει το παιχνίδι θύτη-θύματος με τρομερή γοητεία και σαγηνευτική ικανότητα.

Η συγγραφέας δημιουργεί μία άκρως ενδιαφέρουσα διαδικασία μεταμόρφωσης, που θυμίζει πολύ την υποκριτική τέχνη. Ένα απρόβλεπτο και διαρκές ταξίδι, από το ψέμα στην αλήθεια και από το φανταστικό στο πραγματικό, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον για την έκβαση της υπόθεσης. Παρακολουθούμε πως ο φτωχός και άσημος Τομ φτάνει να υποδυθεί και να πάρει τη θέση του πλούσιου και διάσημου ΝτίκιΓκρίνλιφ. Ο ανομολόγητος έρωτας, ο φόνος χωρίς ίχνη και η μη αναμενόμενη πλοκή των γεγονότων είναι μερικά από τα δομικά στοιχεία της Χάισμιθ, που δικαιολογούν την επιτυχία που γνώρισε ο Ρίπλεϊ.

Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο για πρώτη φορά το 1960, με τίτλο “Γυμνοί στον ήλιο” σε σκηνοθεσία Ρενέ Κλεμάν, μουσική του Νίνο Ρότα και πρωταγωνιστές τον ΑλαίνΝτελόν και τη Μαρί Λαφορέ. Με τον ομώνυμο τίτλο γίνεται ξανά ταινία το 1999, σε σκηνοθεσία Άντονι Μιγκέλα, με πρωταγωνιστές τους Ματ Ντέιμον, ΤζουντΛο, Γκουίνεθ Πάλτροου, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και Κέιτ Μπλάνσετ.

Στο θέατρο έχει ανέβει σε διαφορετικές διασκευές με δημοφιλέστερη αυτή της PhyllisNagy.Η νέα ελληνική μεταφορά του αριστουργήματος της Χάισμιθ στηρίζεται κυρίως στο πρωτότυπο μυθιστόρημα και στην αρχική σύλληψη του λογοτεχνικού έργου.

Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης από 26 Ιανουαρίου του 2024
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Θεατρική Μεταφορά – Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας Σκηνικά: Άννα Ζούλια Κοστούμια: Νίκος Αποστολόπουλος Μουσική επιμέλεια & Ηχητικός σχεδιασμός: Γεράσιμος Ευαγγελάτος Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα Φωτογραφίες: Διονύσης Κούτσης Τρέιλερ: Βασίλης Καγκελάρης
ΠΑΙΖΟΥΝ
Μιχάλης Συριόπουλος Μιχαήλ Ταμπακάκης Ιωάννης Αθανασόπουλος Ήβη Νικολαΐδου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη στις 19.00 Πέμπτη (Λαϊκή) στις 20.00 Παρασκευή στις 21.00 Σάββατο στις 18.00 & 21.00 Κυριακή στις 18.00
Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 20 ευρώ – Μειωμένο: 16 ευρώ
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
more.com Κάντε κλικ ΕΔΩ και στα ταμεία του θεάτρου 210-7223010
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΘΕΑΣΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης
Παπαδιαμαντοπούλου 4, Αθήνα 115 28













.jpg)

.jpg)

.jpg)

.png)


Ο Μοράν και ο Ρομάν είναι δύο φιλήσυχοι τραπεζικοί υπάλληλοι στο Μπουένος Άιρες . ΟΜοράν αμφισβητεί τη ανυπόφορη ρουτίνα της καθημερινότητάς τους, κλέβει ένα σεβαστό ποσό από το χρηματοκιβώτιο και ζητά από κολλητό του συνάδελφο να κρύψει τα χρήματα ώστε να τα μοιραστούν μόλις βγει από τη φυλακή. Τι ψυχή έχουν άλλωστε τρία χρόνια πίσω από τα σίδερα αν δε χρειαστεί να δουλέψει κανείς τους ξανά;
Κρήτη 1889, η χρονιά της επανάστασης. Κεντρικός ήρωας είναι ο Καπετάν Μιχάλης, ένας ασυμβίβαστος Κρητικός, μαυροντυμένος και αξύριστος ωσότου ελευθερωθεί η Κρήτη. Τη στιγμή όμως που συναντά την Εμινέ, γυναίκα του αδελφοποιητού του, Νουρήμπεη, τον κυριεύει ένας δαίμονας. Ο πειρασμός δεν τον αφήνει σε ησυχία και τον αποσπά από αυτό που θεωρεί ιερό καθήκον, την απελευθέρωση της Κρήτης από τους Τούρκους. Γρήγορα τα πράγματα περιπλέκονται και μια νέα εξέγερση ξεσπά, η οποία θα αλλάξει για πάντα τις ζωές όλων των ηρώων.
Έχοντας αποτύχει να εξολοθρεύσει τον Aquaman την πρώτη φορά, ο Μπλακ Μάντα διψασμένος να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα του, θα κάνει τα πάντα για να καταστρέψει επιτέλους τον Aquaman. Αυτή τη φορά, ο Μπλακ Μάντα είναι πιο ισχυρός από ποτέ έχοντας τιθασεύει τη δύναμη της μυθικής Μαύρης Τρίαινας, που εξαπολύει μία αρχαία και κακόβουλη δύναμη. Για να τον κατατροπώσει, ο Aquaman θα στραφεί στον φυλακισμένο αδελφό του Ορμ, τον πρώην βασιλιά της Ατλαντίδας, με στόχο να συνάψουν μία ανορθόδοξη συμμαχία. Μαζί, πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές τους για να προστατεύσουν το βασίλειο και να σώσουν την οικογένεια του Aquaman και τον κόσμο από τον αφανισμό.
Στην καρδιά μιας ταινίας, πίσω από τα πρόσωπα και τους χώρους, πίσω απ’ ό,τι βλέπω, υπάρχει ένα βλέμμα που μένει αόρατο. Είναι το βλέμμα που χτίζει αυτό που βλέπω. Ένα βλέμμα μυστικό, του οποίου την παρουσία νιώθω υποσυνείδητα και το οποίο με καλεί να δω μαζί του,να ανακαλύψω έναν άγνωστο κόσμο, να μπω μαζί του σε μια περιπέτεια.
H τρυφερή, συγκινητική αλλά και αστεία υποθαλάσσια περιπέτεια ενηλικίωσης μιας μικρής Μπελούγκα φάλαινας που ανυπομονεί να μεγαλώσει. Ενώ όλοι οι συνομήλικοί του έχουν γίνει άσπρες φάλαινες, όπως προβλέπεται για την ηλικία τους, ο Κατάκ είναι ακόμα μικρός και γκρι. Για να αποδείξει πως έχει μεγαλώσει κι εκείνος αλλά και για να υλοποιήσει την τελευταία επιθυμία της πολυαγαπημένης του γιαγιάς ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι στο Μεγάλο Βορρά.

Ο διοικητής του Άουσβιτς, Ρούντολφ Ες, και η σύζυγός του, Hedwig, προσπαθούν να φτιάξουν μια ονειρεμένη ζωή για την οικογένειά τους σε ένα σπίτι και έναν κήπο δίπλα στο στρατόπεδο του μαρτυρίου και της φρίκης. Μια χαμηλόφωνη σπουδή στη φύση και στην κοινοτοπία του κακού, που ανατέμνει τις πιο μαρτυρικές στιγμές που βίωσε η ανθρωπότητα στον 20ό αιώνα μέσα από μια σκωπτική και δηκτική ματιά.
Η ιστορία υφαίνεται γύρω από το κυρίαρχο δίπολο «μάνας-κόρης» και το κυρίαρχο μοτίβο των σχέσεων των γυναικών μεταξύ τους, που επηρεάζουν αρχικά τον μικρόκοσμο της οικογένειας και στη συνέχεια τον μικρόκοσμο της επαρχιακής κοινωνίας. Εκεί, η Χαδούλα, παγιδευμένη στην απόρριψη της ίδιας της μάνας της, αγωνίζεται να επιβιώσει ακολουθώντας τις επιταγές μιας πατριαρχικής κοινωνίας. Ψυχικά ταπεινωμένη, μέσα στην απαξίωση της ίδιας της υπόστασής της ως γυναίκας, θέλει να ελευθερωθεί όχι μόνο από τους διώκτες της, αλλά από την ίδια της τη μοίρα, εκείνην του ανθρώπου που έχασε τον δρόμο του. Γι’ αυτό, ο θάνατος δεν έρχεται ούτε σαν τιμωρία ούτε σαν εξιλέωση..
Μια νύχτα στο Ελσίνκι, δύο μοναχικοί άνθρωποι διασταυρώνονται τυχαία και ανακαλύπτουν τη μαγεία του «μαζί», αναζητώντας τον πρώτο, απόλυτο και μοναδικό έρωτα της ζωής τους. Με ρομαντική διάθεση, αλλά και βαθιά ριζωμένα στην πραγματικότητα, τα Πεσμένα φύλλα σε αγκαλιάζουν σαν μια μαλακή κουβέρτα στη φθινοπωρινή ψύχρα για να σου θυμιζουν την αξία της ανθρωπιάς, της ενσυναίσθησης και το μεγαλείο της απλότητας.
Δύο παιδιά που εξαφανίζονται μέσα στη θύελλα, μα τελικά ποιος είναι το τέρας; Μια μητέρα απαιτεί ερωτήσεις από τη δασκάλα του γιου της, όταν αυτός αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα. Καθώς η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της μητέρας, της δασκάλας και του παιδιού, η αλήθεια αποκαλύπτεται.
Όταν ο αισιόδοξος και γεμάτος δέος Γουίλι Γούνκα καταφθάνει στο κέντρο του κόσμου της σοκολατοποιίας, δεν έχει παρά μερικά κέρματα στην τσέπη του και ένα καπέλο γεμάτο όνειρα, συμπεριλαμβανομένου να ανοίξει το δικό του μαγαζί με σοκολάτες πλάι στους σπουδαιότερους σοκολατοποιούς του κόσμου. Αλλά σε αυτή τη μεγαλοπρεπή, αν όχι ανελέητη, πόλη, τα ελάχιστα χρήματα του Γουίλι κάνουν φτερά γρήγορα, και καταλήγει σε ένα μονοπάτι γεμάτο κακουχίες καθώς αναγκάζεται να δουλέψει σαν σκλάβος σε ένα πλυσταριό.
Η ταινία, αποτυπώνει το ανελέητο ταξίδι του Βοναπάρτη στην εξουσία υπό το πρίσμα της εμμονικής, εκρηκτικής σχέσης του με τη μόνη αληθινή του αγάπη, τη Ζοζεφίν, προβάλλοντας τις οραματικές στρατιωτικές και πολιτικές τακτικές του μέσα από μερικές από τις πιο απαιτητικές δυναμικές σκηνές μάχης στην ιστορία του κινηματογράφου.















Carmen Venti:
