Έντονα έχει σχολιαστεί η επίδειξη μόδας του σχεδιαστή Ερντέμ Μοράλιογλου στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου, όπου φυλάσσονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Στην επίδειξη μόδας του οίκου Erdem έδωσαν το παρών γνωστά ονόματα, όπως η Λίλι Τζέιμς, αλλά και η Άννα Γουίντουρ.
Το brand είναι ιδιαίτερα γνωστό, ενώ ο σχεδιαστής έχει ντύσει πολλές διάσημες προσωπικότητες, όπως η Κέιτ Μίντλετον, η Μέγκαν Μαρκλ, η Νικόλ Κίντμαν, η Λίλι Τζέιμς και η Κίρα Νάιτλι.
Ο λόγος που ο σχεδιαστής επέλεξε τον συγκεκριμένο χώρο για το σόου του ήταν το γεγονός ότι η συλλογή του είναι εμπνευσμένη από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, βασίζεται στη Μαρία Κάλλας και την ερμηνεία της στη Μήδεια το 1953.
Ο Ερντέμ Μοράλιογλου γεννήθηκε τον Νοέμβριο του 1977 και έχει διεθνή καριέρα. Γεννήθηκε στο Μόντρεαλ του Κεμπέκ του Καναδά από Τούρκο πατέρα και Αγγλίδα μητέρα, ενώ μεγάλωσε στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας.
Σε συνέντευξή του το 2021, στην ελληνική Vogue, είχε πει για την καταγωγή του: «Είχα μια πολύ ευτυχισμένη παιδική ηλικία και μια ανατροφή η οποία, αν και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, θα έλεγα πως ήταν εντελώς φυσιολογική. Ο πατέρας μου καταγόταν από την ανατολική Τουρκία και η μητέρα μου από τα Midlands της κεντρικής Αγγλίας».
Ο Ερντέμ Μοράλιογλου αποφοίτησε από το Κολλέγιο της Marianopolis κι απέκτησε πτυχίο μόδας από το Ryerson Polytechnical Institute στο Τορόντο του Καναδά. Στη συνέχεια, εργάστηκε ως ασκούμενος για τη διάσημη σχεδιάστρια μόδας, Vivienne Westwood.
Το 2000 μετακόμισε στο Λονδίνο και σπούδασε μόδα στο Royal College of Art με υποτροφία Chevening. Στη συνέχεια, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου κι έζησε για ένα διάστημα, πριν ξεκινήσει τη δική του εταιρεία το 2005.
12 χρόνια αργότερα, δημιούργησε την πρώτη του ανδρική συλλογή για την H&M, ενώ έναν χρόνο μετά σχεδίασε κοστούμια για 24 χορευτές μπαλέτου που έπαιζαν στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου.
Το 2021 η εταιρεία του είχε ήδη γίνει γνωστή και στον χώρο της ανδρικής μόδας. Το 2014, ο σχεδιαστής ανακηρύχθηκε από το Βρετανικό Συμβούλιο Μόδας «Σχεδιαστής Γυναικείας Ένδυσης της Χρονιάς», ενώ το 2017, κατάφερε να κερδίσει το βραβείο International Canadian Designer of the Year στα Canadian Arts & Fashion Awards.
Το 2020, ανακηρύχθηκε μέλος του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (MBE) για τις υπηρεσίες του στη μόδα. Πλέον, ζει στο Λονδίνο, όπου και διατηρεί το στούντιό του. Είναι παντρεμένος με τον αρχιτέκτονα, Φιλίπ Τζόζεφ από το 2018.
Μενδώνη: Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία.
Αναλυτικά οι δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού:
«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Οταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.
Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.
Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.
Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».