.
Ο Πολ Γκογκέν ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους που ανέδειξε η Γαλλία, εκπρόσωπος του ρεύματος του μεταϊμπρεσιονισμού. Μαζί με τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ και τον Εμίλ Μπερνάρ υπήρξε θεμελιωτής μιας πραγματικά νέας αντίληψης για τη ζωγραφική, η οποία επηρέασε αποφασιστικά τις εξελίξεις στην τέχνη του 20ού αιώνα, με την απόρριψη της πιστής αντιγραφής της πραγματικότητας και την υιοθέτηση μιας αντιληπτικής μεθόδου της ζωγραφικής απεικόνισης. Όπως και στην περίπτωση του Βαν Γκογκ, η ζωή του αγγίζει τα όρια του θρύλου.
![]() |
Η πρώτη ένδειξη του μεγάλου του ταλέντου υπήρξε ο πίνακάς του «Σπουδή του γυμνού» (1880). Το 1883 εγκατέλειψε τη δουλειά του για να αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Οι οικονομικές συνέπειες της ενέργειάς του αυτής υπήρξαν καταστρεπτικές. Είχε να θρέψει γυναίκα και τέσσερα παιδιά και δεν διέθετε κανένα έσοδο, καθώς κανείς δεν αγόραζε τους πίνακές του. Το 1884 αποφάσισε να εγκατασταθεί με την οικογένειά του στην Κοπεγχάγη, αλλά τα πεθερικά του τον δέχτηκαν με ψυχρότητα και ο γάμος του τελικά διαλύθηκε.
![]() |
του, κυρίως ημερολόγια και επιστολές, παρουσιάζουν επίσης εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Φωτογραφικό υλικό