Οπισθόφυλλα και εξώφυλλα των “οπισθίων”…
Κάθε 1, 10 και 20 του μηνός.
.
Γράφει ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος για την Κουλτουρόσουπα.
– δείτε όλα τα Οπισθόφυλλα “οπισθίων”… με μια ματιά εδώ)
.
9η δημοσίευση
ω
Απορρίπτω εξώφυλλα και οπισθόφυλλα βιβλίων δίχως να διαβάσω ούτε μία σελίδα από αυτά. Ούτε μια λέξη… Γιατί να πράξω το τοιούτον; Μα… οι περισσότεροι “κριτικοί” -ευπώλητων και μη, μαύρης, ροζ και καφετί λογοτεχνίας- μάς προτείνουν να διαβάσουμε βιβλία αντιγράφοντας τα γραφόμενα από τα οπισθόφυλλα και μιλώντας μας με επαίνους για τα ωραία τους εξώφυλλα!
.
Κριτικός, μεταφράστρια και συγγραφέας η κυρία.
Γράφει τα καλά της λόγια για πολλούς συγγραφείς και “φυσικά” για τα βιβλία της έχουν γραφεί τα καλύτερα! Μπορείτε να δείτε τα εγκώμια που πάνε κι έρχονται ψάχνοντας λιγάκι στη Βιβλιονέτ.
Εγώ θα ασχοληθώ μόνο με τα εξώφυλλα και τα οπισθόφυλλα των βιβλίων της…
Μηδέν σε όλα!
Το βιογραφικό της από τη βάση δεδομένων της Βιβλιονέτ:
Η Ρούλα Γεωργακοπούλου γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1955. Σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και εργάστηκε για δέκα χρόνια σε σχολεία της περιφέρειας. Στη συνέχεια ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη δημοσιογραφία, στα περιοδικά Ένα, Ταχυδρόμος, Marie Claire, Athens Voice και στις εφημερίδες Το Ποντίκι, Το Βήμα και Τα ΝΕΑ. Σήμερα αρθρογραφεί στα ΝΕΑ. Έξι θεατρικά της έργα έχουν ανεβεί σε αθηναϊκές σκηνές από το 1986 ώς σήμερα. Κυκλοφορούν η συλλογή χρονογραφημάτων της “Γυναίκα μετρίου αναστήματος” (εκδ. Πατάκη), δύο θεατρικά της έργα σε ενιαία έκδοση με τον τίτλο “Καρφίτσες στα γόνατα” (εκδ. Το Ροδακιό) και αρκετές μεταφράσεις της. Το θεατρικό της έργο “Οδός Πολυδούρη” μεταφράστηκε στα γαλλικά από τον Μισέλ Βόλκοβιτς και κυκλοφορεί με τον τίτλο “Ne m’ envoyez pas des fleurs” από τις εκδόσεις Miel des anges.
Λοιπόν…
Πρώτο εξώφυλλο… πρώτο μηδέν
Εκδόσεις Πατάκη

Οπισθόφυλλο:
Το χρονογράφημα, υποχρεωμένο καθώς είναι ν΄αρπάξει την αλήθεια της ημέρας και να διαψευστεί την επομένη, είναι το πιο θνητό ανάμεσα στα θνητά της δημοσιογραφίας. Η σύντομη ζωή του είναι ωστόσο συναρπαστική, αφού έχει το μοναδικό προνόμιο να συνδιαλέγεται προσωπικά με τους αναγνώστες του ημερήσιου Τύπου και να ευθύνεται για την καλή τους διάθεση ή την κακοκεφιά τους. “Η γυναίκα μετρίου αναστήματος” είναι ένα ανθολόγιο από 200 χρονογραφήματα της Ρούλας Γεωργακοπούλου τα οποία δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα “Τα Νέα” από το 2002 μέχρι σήμερα. Πίσω από τις μεταμορφώσεις και τα τεχνάσματα τους βρίσκεται η πρόσφατη Ιστορία μας, ιδωμένη από το ύψος μιας “γυναίκας μετρίου αναστήματος”. Περιθώρια στατιστικού λάθους, ευτυχώς, απεριόριστα.
Πρώτο ερώτημα: Γιατί η κυρία του εξωφύλλου κάθεται πάνω σε αυτή τη μαξιλάρα, μας δείχνει τα οπίσθιά της και δε σηκώνεται όρθια να δούμε το μέτριο ανάστημά της;
Πάμε στα γρήγορα στο δεύτερο εξώφυλλο… και στο δεύτερο μηδενικό!
Εκδόσεις “Το Ροδακιό”

Οπισθόφυλλο: Δύο μονόπρακτα της Ρούλας Γεωργακοπούλου με τίτλο “Διανυκτερεύον” και “Η Προσπερίνα και ο ναύτης”, εκδίδονται με αφορμή το ανέβασμά τους σε ενιαία παράσταση από την ηθοποιό και σκηνοθέτη Σοφία Φιλιππίδου στο Από Μηχανής Θέατρο.
Ερώτημα δεύτερο: “Καρφίτσες στα γόνατα” είναι ο τίτλος του βιβλίου, αλλά γόνατα δε βλέπουμε στο εξώφυλλο! Θα προτιμούσα το… “καρφίτσες στις γάμπες”.
Βαρέθηκα ήδη…
Να πάω και στο τρίτο της εξώφυλλο;
Εκδόσεις “Πόλις”.

Δέντρα, πολλά δέντρα!
Πού είναι καλέ… τα δέντρα σε αυτό το ασπρόμαυρο εξώφυλλο; Τυφλώθηκα;
Σας χτύπησε η κουλτούρα κατακούτελα;
Πες… “Η νύφη με τα άσπρα”.
Πες… “Παντρεύτηκε η κόρη της γειτόνισσας”.
Σταματώ!
Το οπισθόφυλλο:
“Ανατομία της πιο ουσιαστικής σχέσης της ζωής μας –της σχέσης με τη μητέρα– και ταυτόχρονα ύστατος αποχαιρετισμός, κατάδυση στον αυτό, οικογενειακή ιστορία και ανασύνθεση μιας εποχής, είναι το βιβλίο της Ρούλας Γεωργακοπούλου. Αστείο και τρομερό, συγκινητικό και σκληρό, δεν μιλάει απλώς για τη βιολογική μητέρα, φορέα της επιθυμίας και της απαγόρευσης, αλλά για το «μητρικό», τη βάση, δηλαδή, πάνω στην οποία στηρίζεται το αίσθημα ότι υπάρχουμε, τα όνειρα, οι σκέψεις μας, η δυνατότητά μας για δημιουργία. Ένας κόσμος αινιγματικός, μαγικός, κάποτε απροσπέλαστος, ζωντανεύει με απαράμιλλη χάρη γραφής, ψυχαναλυτική ένταση και σουρεαλιστική φαντασία”.
Τα συμπεράσματα δικά σας…
Έχει γράψει ακόμα ένα, αλλά βαριέμαι!
Αρκετά!
Την επόμενη φορά που θα βγάλει ένα βιβλίο… ας μου τηλεφωνήσει. Δε φημίζομαι για το γούστο μου… αλλά θα προσπαθήσω!
Καλή χρονιά να έχουμε!
Σας χαιρετώ!
.
ΤΑΣΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΓΚΕΝΤΖΟΣ :

-Τίτλος: «Οπισθόφυλλα και εξώφυλλα των “οπισθίων”».
Συχνότητα: Κάθε 1, 10 και 20 του μηνός, κλικ εδώ
.
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..