Γράφει ο Ιωάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα.
Εάν ήμουν Kiff με δύο ff και όχι ένα θα ήμουν cartoon της Disney.
Ωστόσο Kif στα αραβικά σημαίνει άνεση, ενώ με τον τίτλο Κιφ υπάρχει τραγούδι που έχει ερμηνεύσει ο Δημήτρης Μητροπάνος σε μουσική Μάριου Τόκα και στίχους Άλκη Αλκαίου.
Και μάλλον το τραγούδι παραπέμπει στους “ΚΙΦ” που είναι οι απομονωμένοι κρύσταλλοι από τα φυτά του γένους της κάνναβης που έχουν πολύ ισχυρές θεραπευτικές.
Μετά από όλα αυτά κι έχοντας στο μυαλό μου τη συγγραφέα Georgia O’ Kif αποφάσισα, να ψάξω την A. I. Anime και Cartoon εκδοχή μου και εν τέλει είχε και πλάκα κι ενδιαφέρον.
Για την ιστορία Άνιμε είναι μία μορφή κινούμενης τέχνης με προέλευση από την Ιαπωνία.
Στην αγγλική γλώσσα, ωστόσο, και ευρύτερα στη δυτική κουλτούρα, “Άνιμε” ονομάζονται τα κινούμενα σχέδια που παράγονται στην Ιαπωνία, με την ξεχωριστή αισθητική τους. Η λέξη αποτελεί συντόμευση της αγγλικής λέξης animation που στα ιαπωνικά προφέρεται ως “animeeshon” (アニメーション).
Τα πρώτα άνιμε παρουσιάστηκαν στην Ιαπωνία γύρω στο 1945, ωστόσο τα χαρακτηριστικά και η τεχνοτροπία τους, σταθεροποιήθηκαν τη δεκαετία του 1960, κυρίως μέσα από τα έργα του καρτουνίστα Οσάμου Τεζούκα (Osamu Tezuka) (γνωστός και ως ο Ντίσνεϋ της Ιαπωνίας).
Τα άνιμε συνδυάζουν τις τεχνικές τις εικονογράφησης και του Animation. Σε σύγκριση με τα δυτικού τύπου κόμικς, τα anime εστιάζουν λιγότερο στο animation των κινήσεων και περισσότερο στον ρεαλισμό των σκηνικών, όπως επίσης και στη χρήση των εφέ της κάμερας (panning, ζουμάρισμα και γωνίες λήψης).
Οι χαρακτήρες των άνιμε, έχουν συγκεκριμένα εξωτερικά γνωρίσματα στον σχεδιασμό τους, με χαρακτηριστικότερο όλων τα εκφραστικά μεγάλα μάτια, που βοηθούν στην έκφραση των συναισθημάτων.
Ωστόσο, οι εκφράσεις των ηρώων πολλές φορές δεν είναι ρεαλιστικές, αφού το πρόσωπο και άλλα χαρακτηριστικά του μεγεθύνονται υπερφυσικά, ανάλογα με την ένταση του συναισθήματος
Από την άλλη η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σημείο τομής μεταξύ πολλαπλών επιστημών όπως της πληροφορικής, της ψυχολογίας, της φιλοσοφίας, της νευρολογίας, της γλωσσολογίας και της επιστήμης μηχανικών, με στόχο τη σύνθεση ευφυούς συμπεριφοράς, με στοιχεία συλλογιστικής, μάθησης και προσαρμογής στο περιβάλλον, ενώ συνήθως εφαρμόζεται σε μηχανές ή υπολογιστές ειδικής κατασκευής.
Ωστόσο τον τελευταίο καιρό παίρνει και μια τροπή αισθητικής που επηρεάζει τις τέχνες ή προσπαθεί να τις επηρεάσει. Διαιρείται στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες υψηλού επιπέδου, και στην υποσυμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη ευφυΐα χρησιμοποιώντας στοιχειώδη αριθμητικά μοντέλα.
Αυτά και εις άλλα με υγεία!!!
Κάθε 5, 15 και 25 και του μηνός στις σελίδες της Κουλτουρόσουπα
Τη στήλη βρίσκετε εδώ