Οι φωτογραφίες του θα μπορούσαν κάλλιστα να θεωρηθούν έργα τέχνης. Η τεχνική τους αρτιότητα σε συνδυασμό με το μεγάλο του πάθος για την φύση ανακήρυξαν τον Ανταμς έναν από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα.
Ήταν περισσότερο γνωστός για τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες τοπίων και για την δημιουργία του ζωνικού συστήματος αλλά η συμβολή του στην τέχνη της φωτογραφίας ήταν τεράστια τόσο με το διδακτικό και συγγραφικό του έργο αλλά και με την προσπάθεια του να λάβει η φωτογραφία στα καλλιτεχνικά, πολιτιστικά αλλά και κοινωνικά δρώμενα την θέση που της αξίζει.
Ήταν ένας μάγος της φωτογραφίας ,πρωτοπόρος τόσο στις πολύωρες λήψεις του όσο και στην τεχνική εκτύπωσης στον σκοτεινό θάλαμο. Φίlτρα, μάσκες και κάθε είδους ευφάνταστες για την εποχή τεχνικές οδήγησαν σε ένα άρτιο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα που η τεχνολογία χρειάστηκε πολλά χρόνια να το πραγματοποιήσει-το γνωστό HDR(πολλές λήψεις με διαφορετική έκθεση που ενώνονται σε μια) .

Φίλτρα, μάσκες και κάθε είδους ευφάνταστες για την εποχή τεχνικές οδήγησαν σε ένα άρτιο και εντυπωσιακό αποτέλεσμα
Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια το 1902 σε μια μεγαλοαστική οικογένεια. Σε ηλικία δώδεκα ετών εγκαταλείπει το σχολείο και ασχολείται με την μουσική και το πιάνο, εκδηλώνοντας έτσι την καλλιτεχνική του φύση.
Mετά την επαφή του με τον φωτογράφο Πωλ Στραντ, στρέφεται στην τέχνη της φωτογραφίας και ασχολείται με πάθος. Η ευαισθητοποίηση του σε περιβαλλοντικά ζητήματα τον οδηγεί στην φωτογράφιση τοπίων και στην απαθανάτιση των εθνικών πάρκων της Αμερικής.
Μεγάλο μέρος του έργου του αποτελεί η φωτογράφιση του πάρκου Yosemite,όπου η οικογένεια της συζύγου του διατηρεί κατάστημα και οι φωτογραφίες πωλούνται σε αυτό.
Το φωτογραφικό του έργο συνετέλεσε στην διάσωση πολλών εθνικών πάρκων και στην ανακήρυξη αυτών ως προστατευόμενες περιοχές.

Το φωτογραφικό του έργο συνετέλεσε στην διάσωση πολλών εθνικών πάρκων και στην ανακήρυξη αυτών ως προστατευόμενες περιοχές.
Το 1932 συμμετείχε στο θρυλικό γκρουπ f64 ,υπέρμαχος της “καθαρής” φωτογραφίας ,σε αντίθεση με το ρεύμα της εποχής του πικτοριαλισμού.
Το 1940 ξεκίνησε να διδάσκει και το 1945 δημιούργησε τμήμα φωτογραφίας στο Σν Φραντζίσκο επηρεάζοντας με το έργο του πολλές γενιές φωτογράφων. Υπήρξε επίσης συγγραφέας μίας σειράς θεωρητικών βιβλίων με θέμα τη φωτογραφία, με κυριότερη την τριλογία τεχνικών εγχειριδίων αποτελούμενη από τα βιβλία The Camera (Η φωτογραφική μηχανή), The Negative (Το αρνητικό) και The Print (Το τύπωμα). Ολοκλήρωσε την θεωρία της προαπεικόνισης και του ζωικού συστήματος καθώς προσπαθούσε να αποτυπώσει στις φωτογραφίες του όλη την τονική κλίμακα από το λευκό, με όλες τις διαβαθμίσεις του γκρι μέχρι το μαύρο, αναπτύσσοντας έτσι τη θεωρία του για το ζωνικό σύστημα.
Η πιο γνωστή φωτογραφία του είναι το Monolith, το Face of Half Dome. Αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία του Adams που συγκέντρωσε την προσοχή του κοινού και του κόσμου της τέχνης. Χρησιμοποιώντας την κάμερα Korona, ο Άνταμς απαθανάτισε την εμβληματική φωτογραφία του Half Dome στο Εθνικό Πάρκο Yosemite μετά από μια δύσκολη πεζοπορία. Αρχικά, χρησιμοποιώντας ένα κίτρινο φίλτρο, το άλλαξε με ένα κόκκινο φίλτρο για να σκουρύνει τον ουρανό, να φωτίσει το χιόνι και να αναδείξει όλη τη μνημειώδη λεπτομέρεια και το τεράστιο μέγεθος του Half Dome, κάνοντας το να λάμπει κάτω από τον μαύρο ουρανό.
Ο Ανταμς αποτέλεσε έμπνευση για πολλούς φωτογράφους και βοήθησε καταλυτικά στο να εκθέτουν οι φωτογράφοι σε gallery.
Πέθανε στις 22 Απριλίου 1984 στην Καλιφόρνια από ανακοπή καρδιάς και ενώ έπασχε από καρκίνο. Ένα χρόνο μετά το θάνατό του, η κορυφή Άνσελ Άνταμς της Σιέρρα Νεβάδα πήρε το όνομά του.
«Ένα click… μακριά»
Κάθε 2 και 22 του μηνός στην Κουλτουρόσουπα.