Πνευματικά δικαιώματα (So you think you can teach)

5723 Views
Πνευματικά δικαιώματα (So you think you can teach) Πνευματικά δικαιώματα (So you think you can teach)

.
Από τη στήλη So you think you can teach του Γιάννη Φασούλα. 

Ας είμαστε ειλικρινείς. Έγινες εκπαιδευτικός γιατί θέλεις να περνάς τις ιδέες σου.
Και αρρωσταίνεις στην ιδέα ότι μπορεί να δρέπει άλλος τους καρπούς της ευφυΐας σου.
 
Παρανοϊκός
Ο Ζαφείρης είναι φιλόλογος και πιστεύει ότι ο επιπέδου Σέλντον Κούπερ εγκέφαλός του πρέπει να δωρηθεί στην επιστήμη. Παίρνει μια φωτογραφία του Σωκράτη Μάλαμα, της βάζει λεζάντα “εν είδα ότι ουδέν είδα” (κι όμως, τέτοιοι τύποι έχουν βγάλει φιλοσοφική) και γυρνάει στον καθρέφτη με τα λόγια “πςςς, τι έφτιαξα ο άνθρωπος”, όπως ο Καντακουζηνός όταν έγραψε το “Φόνος στο Βυζάντιο”. Σίγουρος ότι έχει κάνει το breakthrough στη διδακτική και μνημονική τεχνική, πατεντάρει το σκιτσάκι με όλους τους πιθανούς τρόπους: Του βάζει κωδικό προστασίας εγγράφου, υδατογράφημα, το δημοσιεύει στο blog του με ημερομηνία και ώρα, το δίνει σε συμβολαιογράφο, το βάζει σε σφραγισμένο φάκελο και το στέλνει συστημένο στον εαυτό του με απόδειξη ταχυδρομείου. Και κάθε μέρα γκουκλάρει την ατάκα-μόττο του Σωκράτη, για να είναι σίγουρος ότι δεν έχει πέσει θύμα κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων.
 
Κρίμα βέβαια που τη γκουγκλάρει ανορθόγραφα.
 

Loss aversion theory

Η επιστήμη λέει ότι η απώλεια πονάει 2,5-3 φορές περισσότερο από την μη κατάκτηση. Πονάει περισσότερο αν σου πέσουν δέκα ευρώ από την τσέπη, παρά αν δεν κερδίσεις τα δέκα ευρώ που περίμενες στο στοίχημα. Πονάει πολύ περισσότερο αν η γυναίκα σου προτιμήσει τον Μπάμπη, παρά αν η γυναίκα του Μπάμπη δεν προτιμήσει εσένα. Και ο πλούτος ιδεών είναι ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει ένας εκπαιδευτικός από τη μέρα που απώλεσε την παρθενία του (κάπου στα 21α του γενέθλια). Δεν μπορείς να καταλογίσεις τίποτε το μη ανθρώπινο στον Ζαφείρη.
 
Ωστόσο ο Ζαφείρης δεν σταματά εδώ.
 
Είναι σίγουρος ότι κάπου ανάμεσα στις πάρα πολλές ιδέες του κρύβεται το επόμενο “μπαμ” στο χώρο των εμπορικών εκπαιδευτικών βιβλίων, που θα κάνει θραύση επιπέδου Θεοπούλας και θα βγάλει τον Πατάκη και τον Σαββάλα στην Αριστοτέλους με ακορντεόν και κασελάκι, μετά θα τους μαζέψουν οι αστυνομικοί για επαιτεία και θα κάνει δηλώσεις συμπαράστασης για πάρτη τους ο Μανου Τσάο. Συνεπώς έχει αποφασίσει να μην αφήσει τίποτε να πέσει κάτω: Κάθε επιτυχημένη παράδοση περνάει στην αθανασία. Κάθε αστειάκι του, που σημειώνει μια κάποια απήχηση στην τάξη, το καταγράφει σε μη απεσταλμένο μήνυμα στο κινητό (σ.σ. έχουμε ξαναπεί ότι ο σωστός ο εκπαιδευτικός είναι αλλεργικός στην τεχνολογία), όπως ο Τζανετάκος που σημείωνε τα αστεία του Παπαμιχαήλ “για να τα λέει στην παρέα του”. Κοντολογίς, ίδια περίπτωση ασθενούς με αυτόν που κοιμάται πάνω στις χρυσές λιρίτσες του μέχρι τα βαθιά γεράματα, και κάθε φορά που ακούει τρίξιμο πόρτας πετάγεται αλλόφρων και φωνάζει “τα λεφτάκια μου!”.
 
(Ναι, όλοι ξέρουμε για ποια σκηνή πρόκειται).
 

Μέρα συνέντευξης

Εδώ είμαστε. Τώρα θα μάθει ο εκπαιδευτικός μικρόκοσμος Ευόσμου-Μενεμένης ότι ο Ζαφείρης δεν είναι σαν τους άλλους. Μαζεύει λοιπόν τις φοβερές και τρομερές μεθόδους του σε συλλεκτικό τόμο (χαλάλι το δεκάρικο στην Ξηρογραφία), και πάει να σπείρει τον πανικό. Και όπως τρέχει προς το πέταλο της Αριστοτέλους πάνω στον ενθουσιασμό του, ξαφνικά φρενάρει απότομα, σαν τον Ντόναλντ Ντακ που άναβε φωτιές στην άσφαλτο με τις φτέρνες του. Για μισό λεπτό. Κι αν η κυρία Πηνελόπη που διευθύνει το φροντιστήριο καπηλευτεί τον ιδρώτα και το αίμα του; Το παίρνεις το ρίσκο, ή όχι;
 
Μήπως να πάει στη συνέντευξη μαζί με καναδυο φίλους και να καταθέσει τις ιδέες του παρουσία μαρτύρων; Να κάνει ένα τηλεφωνάκι στον Κώστα και το Σαράντη; Μπα. Άσε. Θα νομίσει η κυρία Πηνελόπη ότι ήρθαν για ξύλο. Μήπως να ηχογραφήσει κρυφά τη συνέντευξη στο κινητό; Πολλές ταινίες βλέπεις, Ζαφείρη. Θα πάω, κι ότι βρέξει ας κατεβάσει. Στο κάτω-κάτω, τις έχω πατεντάρει.
 
Τελικά η Πηνελόπη τον προσγειώνει διά της γνωστής οδού:
– “Δεν έχω κάποια θέση κενή, αλλά αν προκύψει κάτι…”
– “Τότε κυρία Πηνελόπη γιατί με φωνάξατε για συνέντευξη;” (ο σωστός ο εκπαιδευτικός διατηρεί τον σεβασμό στην ιεραρχία, ακόμη κι αν είναι τριάντα χρόνια γηραιότερος από την Πηνελόπη)
– “Γιατί κάτι μπορεί να προκύψει (aka γιατί μου έχεις στείλει 256 e-mail και μου έχεις κρασάρει τον τηλεφωνητή). Αφήστε μου όμως το υλικό σας, θα το μελετήσω”.
– “Αφήστε, θα σας το στείλω με mail” (aka σιγά μην αφήσω το υπερμυαλό μου στη μέγαιρα που δεν ξέρει να εκτιμάει).
 
Ο Ζαφείρης επιστρέφει ταπεινωμένος, αλλά μέσα στα σενάρια που φτιάχνει για βόμβα στο γραφείο της Πηνελόπης και πινέζα ή κόμπρα στην καρέκλα της, ξεχνάει το υπερμυαλό του στο λεωφορείο νούμερο 21.
Κρίμα το παιδί.
 
.
.
Δείτε αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Φασούλας
Γιάννης Φασούλας
Εντεχνόπληκτος και σχολειόπληκτος εκπαιδευτικός ετών 33. Όταν δεν καλύπτει την εντεχνοεπικαιρότητα της πόλης υπό μορφή ιστοριών νυχτερινής μουσικής "περιπέτειας", θα μοιράζεται "διδακτικές" ιστορίες από τη σχολική ζωή και τη μέση εκπαίδευση για τη στήλη "So you think you can teach". Κάθε Τετάρτη.

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Προσεχώς «Ο Μικρός Αδερφός»: Η σκιαγράφηση μιας οικογένειας μεταναστών αλλά και της Ευρώπης
Προσεχώς «Ο Μικρός Αδερφός»: Η σκιαγράφηση μιας οικογένειας μεταναστών αλλά και της Ευρώπης
με 0 Σχόλια 1327 Views

Eνα πορτρέτο μιας αληθινά ελεύθερης γυναίκας που παλεύει για την οικογένειά της, αλλά και για τη δικιά της χειραφέτηση σε μια νέα πατρίδα 

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή