Κάθε Κυριακή στην Κουλτουρόσουπα.
.
Γράφει η Ιωάννα Δούνδη για την Κουλτουρόσουπα.
Κάθε Κυριακή, διαλέγω και σχολιάζω τρία από τα θέματα της επικαιρότητας που συζητήθηκαν την εβδομάδα που μεσολάβησε. Ένα που θεωρώ ουσιώδες, ένα ανούσιο, και ένα που αφορά την Θεσσαλονίκη.
Και λίγα είπαμε…
Η ιστορία ενός 8χρονου κοριτσιού από την Ρόδο που φαίνεται πως υπέστη σεξουαλική κακοποίηση, απασχόλησε αυτήν την εβδομάδα την κοινή γνώμη.
Αρχικά θεωρήθηκε ως ύποπτος ο παππούς της μικρής αλλά μετά η ιστορία πήρε άλλη τροπή. Μια θεία του κοριτσιού, φέρεται να κακοποίησε το παιδί, ώστε να εισπράξει χρήματα από την μητέρα του,με αντάλλαγμα να «κουκουλώσει» την υπόθεση.
Η μητέρα της μικρής που κακοποιήθηκε έχει άλλα τρία παιδιά, και η θεία της, πέντε, τα οποία «παράτησε σε ιδρύματα», όπως είπε σε συνέντευξή της, η μία κόρη της, η οποία και μίλησε για εκείνη ως γονιό, με τα χειρότερα λόγια.
Πέντε παιδιά ήδη ταλαιπωρημένα λοιπόν, τουλάχιστον ψυχολογικά, από την εγκατάλειψη, και άλλα τρία που μεγαλώνουν με μια μάνα που δεν φάνηκε ξεκάθαρα να αρνείται να διαπραγματευτεί οικονομικά, (και πάλι σύμφωνα με τα γραφόμενα), ώστε να καλυφθεί η κακοποίηση του παιδιού της.
Προς το παρόν δεν υπάρχει κρατούμενος για την υπόθεση. Η θεία δηλώνει αθώα και θύμα πλεκτάνης .
Σαν αυτήν, δυστυχώς δεκάδες, είναι οι περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών από συγγενικά, και μη, πρόσωπα, που συνέχεια έρχονται στο φως. Πότε επιτέλους θα σταματήσουν να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα;
Οι ενήλικες, έχουμε υποχρέωση να προστατεύουμε τα παιδιά, όχι να τους δημιουργούμε μόνιμα τραύματα. Τίποτα που γράφεται στην ψυχή μας κατά την παιδική μας ηλικία δεν εξαφανίζεται, και θα το βρούμε μπροστά μας. Για να δομηθεί μια υγιής κοινωνία ενηλίκων, χρειάζονται πρώτα ευτυχισμένα και ασφαλή παιδιά.
Στην Εθνική γραμμή για τα παιδιά, sos, 1056, μπορεί κάποιος να αναφέρει και να ζητήσει βοήθεια και προστασία για ένα παιδί που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Θα ζούσαμε κι αν το προσπερνούσαμε
Αρκετά συζητήθηκε η, ζωντανή, συνέντευξη του Γρηγόρη Πετράκου, που βρέθηκε καλεσμένος την αρχή της εβδομάδας στο Πρωινό του ΑΝΤ1, με την Φ. Σκορδά και το Γ. Λιάγκα. Φυσικά στην συζήτηση, έγινε και αναφορά στις απόψεις του κατά του εμβολιασμού, αλλά και στο γεγονός πως παρόλα αυτά συμφώνησε να εμφανίζεται, σε έναν νυχτερινό χώρο που, από τον νόμο, θα μπαίνουν μόνο εμβολιασμένοι και νοσήσαντες.
Από την μετέπειτα ανάρτησή του για το γεγονός στον προσωπικό του λογαριασμό του FB, και τις απαντήσεις του σε σχόλια οπαδών των απόψεών του, δεν φάνηκε καθόλου ευχαριστημένος με τους οικοδεσπότες, παρά μόνο με τον εαυτό του, και το πως χειρίστηκε το θέμα.
Η δε σύντροφός του, Θ. Παπαθωμά, σε σχόλιο κάτω από την ανάρτηση επίσης, και ενώ και η ίδια υπήρξε καλεσμένη στην ίδια εκπομπή λίγες ημέρες πριν, αλλά δεν φάνηκε τότε να έχει παράπονο από την αντιμετώπισή της κατά την ζωντανή συνέντευξη, τώρα καταφέρθηκε ενάντια στον Γ. Λιάγκα με φράσεις όπως «ξέρει να χειρίζεται το ανήθικο παιχνίδι της ζωντανής συνέντευξης» και μίλησε ακόμη για «Πάγια τακτική προπαγάνδας».
Δεν καταλαβαίνω τελικά ποια είναι η ηθική συνέντευξη για εκείνους, αφού δεν είναι η ζωντανή που δεν μπορεί να πειραχτεί κάτι από τα λεγόμενα, ενώ στην μονταρισμένη, μπορεί να παρουσιαστεί μια διαφορετική, μέχρι ενός σημείου, εικόνα του συνεντευξιαζόμενου.
Σε κάθε περίπτωση, σε ότι αφορά το θέμα της πανδημίας και του εμβολιασμού, γιατί ακόμη καθόμαστε και ασχολούμαστε τόσο με τις απόψεις ή τις αναλύσεις πάνω σε αυτά τα επιστημονικά και ιατρικά θέματα, ενός ανθρώπου όπως ο συγκεκριμένος, που είναι τραγουδιστής και όχι ειδικός στο θέμα επιστήμονας, και κάθε ανθρώπου φυσικά σαν αυτόν;
Πως είναι δυνατόν να επηρεάζουν άνθρωποι, απλά επειδή είναι αναγνωρίσιμοι, αλλά χωρίς εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις σε κάποιο θέμα, έστω κι έναν , με τις απόψεις τους;
Και στα δικά μας
Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων Θεσσαλονίκης, εξιχνίασαν υπόθεση απάτης με πωλήσεις άρρωστων κουταβιών.
11 φιλόζωοι, λένε τα ρεπορτάζ, πέρυσι το φθινόπωρο, αγόρασαν κουτάβια μέσω αγγελιών στο διαδίκτυο, τα οποία όμως ήταν άρρωστα και τελικά πέθαναν, στοιχίζοντάς τους πάνω από 5.500 ευρώ, ενώ δεν αντικαταστάθηκαν από την επιχείρηση που τα πούλησε ως όφειλε σε αυτήν την περίπτωση γιατί είχαν ¨εγγύηση¨. Τελικά η αστυνομία εντόπισε δυο άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση.
Δεν ξέρω από που να το πρωτοπιάσω αυτό το θέμα…
Από το γεγονός ότι κάποιος δίνει τόσα χρήματα για να αποκτήσει ένα σκυλάκι ενώ μπορούμε όλοι να υιοθετήσουμε δωρεάν; Ότι ο ίδιος άνθρωπος χαρακτηρίζεται ¨φιλόζωος¨ ενώ αυτό που τον ενδιαφέρει ουσιαστικά δεν είναι το ίδιο το ζώο, αλλά η ράτσα του, διαφορετικά θα υιοθετούσε ένα αδεσποτάκι; Ή από το ότι τα κουταβάκια είχαν λέει ¨εγγύηση αντικατάστασης¨ λες και μιλάμε για καφετιέρες;
Τα υπόλοιπα, με την εξαπάτηση, ας τα βρουν στα δικαστήρια…
Αν ψάχνεις ακόμη λόγους όμως για να μην αγοράσεις καθαρόαιμο σκύλο, αλλά να υιοθετήσεις ένα από καταφύγιο ή τον δρόμο, σκέψου ότι :
1. Αν αγοράσεις, συμβάλλεις στα βασανιστήρια που υποβάλλουν τα ζώα ράτσας πολλοί εκτροφείς (ειδικά παράνομοι) κατά τις συνθήκες αναπαραγωγής.
2. Αν υιοθετήσεις αδεσποτάκι γίνεσαι μέρος της λύσης του προβλήματος που διαιωνίζεται με τα εκατοντάδες σκυλιά στον δρόμο και ότι αυτό συνεπάγεται.
3. Στα καταφύγια μπορείς να βρεις διαφορετικές ράτσες, μεγέθη, και ηλικίες σκύλων ώστε να μπορείς να επιλέξεις ένα σύμφωνα με τα δικά σου δεδομένα.
4. Τα καθαρόαιμα δεν πάνε πακέτο απαραίτητα με εξασφαλισμένο χαρακτήρα και χωρίς κανένα «πρόβλημα» συμπεριφοράς.
5. Αν υιοθετήσεις ένα αδέσποτο, είναι υπέροχο ότι θα έχεις ένα τόσο μοναδικό πλάσμα, που έχει μίξη χαρακτηριστικών από διαφορετικές ράτσες.
6. Η αγάπη που μπορεί να σου προσφέρει ένα ζώο που έχεις σώσει από τον δρόμο, όπως και κάθε ζώο φυσικά, αλλά ένα παραπάνω αυτό που έχει ταλαιπωρηθεί και νιώθει ευγνωμοσύνη, δεν μετριέται και δεν εξαγοράζεται
Μέχρι την επόμενη Κυριακή… υπομονή και όνειρα.
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..