ΟΣΚΑΡΙΚΑ συμπεράσματα του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη μετά τις υποψηφιότητες και πριν τη μελέτη…
CAPTAIN PHILLIPS.
-Εχει πολύ ενδιαφέρον ότι αρχικά φάνηκε πως είναι μια ταινία που την σήκωσαν μόνο οι τεχνικοί. Κι όμως. Εκτός από υποψηφιότητα β’ ανδρικού για τον “σπέσιαλ Σομαλό” έχει και το σενάριο. Είναι ενδιαφέρον λοιπόν ότι οι σεναριογράφοι ενέκριναν το σενάριο ως σενάριο περιπέτειας αλλά οι σκηνοθέτες της Ακαδημίας είπαν “όχι” στον Πολ Γκρίνγκρας. Οπότε εισπράττει μία ήττα. Το σενάριο όμως ως κατεξοχήν κινηματογραφικό, σενάριο που έχει να αφηγηθεί δράση, εγκρίθηκε από τους Σεναριογράφους ως “σπάνιο είδος”.
-Εχει πολύ ενδιαφέρον να κοιτάξετε σε τι κατηγορίες προτάθηκε η ταινία των αδελφών Κοέν, το “Inside Llewyn Davis”, πού ήταν κι η τελευταία μου “τοποθέτηση” πριν την ανακοίνωση. Φωτογραφία και ήχος. Η “αύρα” που λέμε. Ως εκεί…
–Πουθενά το “Rush”. Ούτε στα ηχητικά ούτε στο μοντάζ. Προβλέψιμο ως είδος (ταινίες αγώνων- κρατούν από την εποχή του “grand Prix”) και το προσπέρασαν οι αρμόδιοι φορείς ηχοληπτών και μοντέρ;
–ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΑ
Ο ΦΑΙΔΩΝ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ προτάθηκε για το OSCAR ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ στη “Νεμπράσκα” του Αλεξάντερ Πέιν.
Ο ΦΑΙΔΩΝ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ προτάθηκε για το OSCAR ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ στη “Νεμπράσκα” του Αλεξάντερ Πέιν.
-Όπως έγραφα για το “The grandmaster”, ευτυχώς, είχε προβληθεί στο Λος Αντζελες κι έτσι άρπαξε υποψηφιότητες και για τη φωτογραφία και για τα κοστούμια.
–Η Καμπότζη κι η Παλαιστίνη κατέλαβαν τις δύο θέσεις πλάι στα φαβορί Βέλγιο, Ιταλία, Δανία. Αν ανατρέξετε στο σημείωμα μου για το “Grandmaster” θα τις διαπιστώσετε. Αν η Ιταλία κερδίσει με την “Τέλεια ομορφιά”, γίνεται κάτοχος του ρεκόρ ξενόγλωσσης ταινίας, αφήνει πίσω τη Γαλλία, την οποία ισοφάρισε το 1999 με την βράβευση του “Η ζωή είναι ωραία” του Μπενίνι.
–“Ο ΛΥΚΟΣ ΤΗΣ ΓΟΥΟΛ ΣΤΡΙΤ”, επίσης πολυενισχύεται βλέποντας και την υποψηφιότητα του Τζόνα Χιλ στον β’ ανδρικό ρόλο, που είναι πρόσωπο το οποίο δεν είχε παίξει σε “προκαταβολικά” βραβεία κι υποψηφιότητες. Ο ΝτιΚαπριο προτάθηκε, έρχεται αντιμέτωπος με τον Μπρους Ντερν ύστερα από την υπερενίσχυση, εκ μέρους της Ακαδημίας, του “Νεμπράσκα”
-Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ εξασφαλίζει υποψηφιότητα στους ηθοποιούς ΚΑΙ ΣΤΙΣ 4 ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ. Υπερενισχυμένος.
-Η μεγάλη απόκλιση μεταξύ Σωματείων κι Ακαδημίας είναι ο “Captain Phillips”. Ούτε Τομ Χανκς ούτε Πολ Γκρίνγκρας. Προτείνεται στην καλύτερη ταινία αλλά είναι σαφές ότι έχει πάρει τις ψήφους από τους τεχνικούς. Εννοείται πως το “Ολα χάθηκαν” κι ο Ρέντφορντ έχουν μείνει εντελώς εκτός νυμφώνος. Αντί του Γκρίνγκρας ο Αλεξάντερ Πέιν, αντί του Χανκς ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο (φυσικά!!!!) κι ο Κρίστιαν Μπέιλ (σε σχέση με Σωματεία κλπ)
–Η Εμμα Τόμσον είναι αυτή που την “πλήρωσε”, με την είσοδο της Ειμι Ανταμς στην πεντάδα ΚΙ ΟΧΙ η Μέριλ Στριπ, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη το ρεκόρ της και παίρνει την 18η υποψηφιότητα της.
Το μήνυμα της Ακαδημίας: Βρήκε την Τόμσον “καρικατούρα”.
Το μήνυμα της Ακαδημίας: Βρήκε την Τόμσον “καρικατούρα”.
Λυπήθηκα…
Φωτογραφικό υλικό