Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου για την Κουλτουρόσουπα
Δεν ξέρω για τα δικά σας χωριά, αλλά η Σαμοθρακίτισσα γιαγιά μου όταν ήθελε να περιγράψει κάποιον αλλοπρόσαλλο που έκανε παλαβομάρες, που δεν είχε αίσθηση της πραγματικότητας, που πετούσε ασυναρτησίες ή κρυάδες, που κοινώς «ψιλοέχανε λάδια» με συνέπεια να … ελαφραίνει το περιεχόμενο του κρανίου, έλεγε με έναν αμίμητο απαξιωτικό μορφασμό «άφκετον αυτόν, είνι μπισμπίκς» που σήμαινε μη δίνεις σημασία σε κάποιον που φύρανε το μυαλό του… Ίσως τα δικά σας χωριά να είναι πιο κυριλέ και να μη κυκλοφορεί η τουρκογενής λέξη, όμως είναι σίγουρο ότι κυριλάτοι ή μη, γνωρίζετε οπωσδήποτε το παλιακό αλλά διάσημο «γερομπισμπίκης», που τουλάχιστον στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο ακούστηκε κατά κόρον, σημαίνοντας το ίδιο πράγμα ενισχυμένο από το γεροντικό ξεκούτιασμα: ο γραφικός που τα ‘χει χάσει και δεν ξέρει τί του γίνεται!
Τώρα αν ο γνωστός Βασίλης Μπισμπίκης έχει τίποτα… σχετικές ρίζες με την παλιά παράδοση που ήθελε πολλά επώνυμα να σχετίζονται με ιδιότητες, επαγγέλματα, κουσούρια κλπ. δεν μπορώ να το ξέρω, αλλά βλέποντας τα τεκταινόμενα αναρωτιέμαι «είναι άραγε τυχαίο;; Τόση σύμπτωση;;»
Γιατί μόνο κάποιος που άρχισε να φυραίνει το μυαλό του θα λειτουργούσε όπως ο συγκεκριμένος και όχι μόνο στο πρόσφατο ατύχημα που πήρε παραμάζωμα αμάξια και τοίχους και πήγε για ύπνο αμολώντας την επομένη ανοησίες με ύφος.. θιγμένου! Η «φύρα» έχει φανεί από καιρό, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει την εσωστρέφεια μιας σοβαρής θεατρικής καριέρας και το έριξε στην φουλ εξωστρέφεια (κομψά) να τρίβεις τα μάτια! Όπου η πρώην αυστηρός, λιγομίλητος, κουλτουριάρης, αθέατος, μακριά από τους προβολείς ηθοποιός (τουλάχιστον στη δημόσια εικόνα του), μετά τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και κυρίως μετά τον έρωτα με τη Βανδή, θαρρείς μεταλλάχθηκε ολοκληρωτικά σε κάτι αγνώριστο, με στροφή 180 μοιρών!
Καθώς έβγαλε στο μεϊντάνι χωρίς καμιά αίσθηση μέτρου, όλη την προσωπική του ζωή με δημόσια, προκλητικά σαλιαρίσματα μετά της αγαπημένης, άπειρες φωτογραφίσεις σε μόνιμη βάση στα σόσιαλ, ανεκδιήγητες εμφανίσεις στην πίστα με ζεϊμπέκικα… μπαλαρίνας, γλεντοκόπια απανταχού με τσιγάρα σε απαγορευμένους χώρους, δημόσιες ερωτικές εξομολογήσεις με κάθε ευκαιρία, σε σημείο να λες «το έπαθε από έρωτα ή είχε από παλιά την πετριά και δεν την έδειχνε;»
Διότι μεταξύ όλων τούτων των αλλοπρόσαλλων σε σχέση με το παρελθόν του, ταυτόχρονα εμφανίζεται σε συνεντεύξεις με ένα προφίλ τάχα ασυμβίβαστου (παρότι χωμένος βαθιά στο σύστημα), τάχα αριστερού (με δεξιές γεμάτες τσέπες), τάχα θιασώτη του αναρχισμού (χωρίς ανάλογα κότσια), τάχα περιθωριακού με πάθη (για να κολλάει με την ευπώλητη «κουλτούρα»), τάχα βαρύμαγκα (με συμπεριφορά κότας στα ζόρια), προσπαθώντας να πλασάρει μια εικόνα λαϊκού ήρωα- αντιστάρ, όπως τη φαντασιώνεται με όλα τα σχετικά πιασάρικα στερεότυπα… ενώ επί της ουσίας πρόκειται για τυποποιημένο ρολίστα, που απλά αναπαράγει τον ρόλο του σκληρού που επέλεξε, όχι μόνο στην υποκριτική, αλλά και στη ζωή! Έχει υιοθετήσει για την τέχνη του την αποκλειστική μανιέρα του βαρύ κι ασήκωτου μάγκα και την κουβαλά σαν σταθερή αποσκευή (και) στην εκτός σκηνής ζωή του, θαρρώντας ότι η εν λόγω επιλογή τον καθιστά ελκυστικό «αντιστάρ- γόη» με περίσσια τεστοστερόνη για τις.. ξελιγωμένες, τις οποίες φροντίζει να τροφοδοτεί με ανάλογες πόζες, δηλώσεις κι όχι μόνοο… «Τζωρτζ Κλούνεϊ της Ελλάδας»! (Ήμαρτον δηλαδή!) Και δώστου αυτές ν’ αναστενάζουν με κρυφό μίσος για τη Βανδή που πρόλαβε να καπαρώσει το αρσενικό κελεπούρι!
Και σαν μην έφτανε όλη αυτή η προκλητική υπερέκθεση των προσωπικών του, ήρθε καπάκι και το τροχαίο, παίρνοντας σβάρνα με τη τζιπάρα του ξημερώματα μετά από γλεντοκόπι, 3-4 αμάξια που τα έκανε λαμπόγυαλο κι ένα τοίχο που γκρέμισε εγκλωβίζοντας τους ενοίκους, επιλέγοντας κατόπιν τούτων να την πέσει χαλαρά για ύπνο, να εμφανιστεί την επομένη άνετος σε εκπομπή σαν να μη τρέχει κάστανο και όταν (μετά την παρέλευση του αυτόφωρου) μια «συνεργάτις» του εδέησε να ενημερώσει την τροχαία για «κάτι γρατζουνιές» σε αμάξια και ο δράστης έγινε γνωστός προκαλώντας σάλο, βγήκε με περίσσιο θράσος κι ούτε στάλα συγγνώμης να… ζητήσει τα ρέστα! Με το γνωστό, ψαρωτικόυφάκι του βαρύμαγκα και νεύρα έτοιμα να εκραγούν, δήλωσε ότι δεν εγκατέλειψε τίποτα, δεν άφησε κανέναν, δεν κρύφτηκε, δεν ήταν πιωμένος, έπραξε επακριβώς τα δέοντα ενημερώνοντας τις αρχές κλπ. κι άρα γιατί κατηγορούν έναν άψογο, νομοταγή πολίτη οι φθονεροί ότι τάχα εξαφανίστηκε μιάμιση μέρα για να αποφύγει το αλκοτέστ με τις βαριές συνέπειες;;Αφού στο κρητικό γλέντι που ξεσάλωνε προηγουμένως είναι γνωστό ότι σέρβιραν μόνο… πορτοκαλάδα, γκαζόζα, άντε και καμιά σουμάδα! Μπορεί να μεθύσει μ’ αυτά άνθρωπος, να στουκάρει και μετά να συλληφθεί;; Μη χειρότερα!
Ένα θα πω εγώ Μπισμπίκη: Ξεκαβάλα κι άσε κατά μέρος τις ψευτομαγκιές διότι ΚΑΙ εγκατέλειψες το σημείο, ΚΑΙ άφησες πίσω σου συντρίμμια, ΚΑΙ από καθαρή τύχη μόνο δεν σκότωσες άνθρωπο, ΚΑΙ είχες την πονηριά μες στη θολούρα σου να καλυφθείς για να αποφύγεις τα χειρότερα, ΚΑΙ παραπλάνησες τις αρχές για δήθεν «γρατζουνιές» ΚΑΙ μας δουλεύεις ψιλό γαζί, έτσι;;; Το ότι ανεχόμαστε από πολλούς το κουτόχορτο δεν σημαίνει ότι το τρώμε κιόλας, ούτε είμαστε διατεθειμένοι να το ανεχτούμε κι από τύπους που πουλάνε μούρη αντί ουσίας…

Μπορείς να πίνεις, να καπνίζεις, να γλεντάς, να χορεύεις μπαλέτο, να σαλιαρίζεις δημόσια, να φωτογραφίζεσαι αβέρτα, να παριστάνεις ό,τι γουστάρεις, ωστόσο μέσα σ’ όλα μη ξεχάσεις να ανάψεις μια τεράστια λαμπάδα στο θεό που σε φύλαξε και δεν πήρες με τα «πάθη» σου τη ζωή ανθρώπου, για να έβλεπα μετά αν είχες το ίδιο αλαζονικό υφάκι! Ένας αυθεντικός μάγκας– που επιπλέον ισχυρίζεται ότι «δεν ήπιε»- θα έμενε να αναλάβει τις ευθύνες του για το ρημαδιό που προκάλεσε, συναισθανόμενος ότι θα μπορούσε να θερίσει ανθρώπους με το «θηρίο» του και κάποιοι τώρα να κλαίνε τα παιδιά τους…
Και μη στραβώνεις που παίζουν ολημερίς το θέμα σου τα κανάλια, τη στιγμή που κάνουν φύλλο και φτερό ακόμα και το στραβοκοίταγμα επώνυμου, καθώς εσύ έδωσες στα μαγαζιά τους πλουσιοπάροχη τροφή σαν μάννα εξ ουρανού, να βγάλουν μέχρι και δίμηνο με βαρβάτη τηλεθέαση! Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεσαι γραφικό ή προκλητικό «viral», απλά τώρα το αναβάθμισες (και) σε επικίνδυνο… Μήπως ήρθε η ώρα να συνέλθεις και να κρατήσεις τα αυτοκαταστροφικά ή μη πάθη μόνο για τον εαυτό σου χωρίς τραγικές επιπτώσεις σε ανυποψίαστους;; Γιατί όσο συνεχίζεις με τις ανοησίες σου να δικαιώνεις τον… μπισμπίκη της γιαγιάς μου, θα πιστέψω ότι όντως το επίθετο έχει βάση στο μακρινό παρελθόν σου και μόνο τυχαίο δεν είναι! (Α, και παρεμπιπτόντως με την ευκαιρία, φτιάξε τη ρημάδα την άρθρωσή σου στους ρόλους, γιατί από την πολλή… μαγκιά δεν καταλαβαίνουμε γρι απ’ ό,τι λες…)















