Aπό την Ιωάννα Δούνδη.
80 χρόνια έκλεισαν από την κυκλοφορία της ταινίας “Gone With the Wind” ή όπως την ξέρουμε στην Ελλάδα, “ Όσα παίρνει ο άνεμος”.
238 λεπτά πρέπει να αφιερώσεις για να την δεις ολόκληρη, αν δεν το έχεις κάνει ήδη, για να καταλάβεις το μεγαλείο της. Και δίπλα στα ρεκόρ εισπράξεων, τα βραβεία της, τα 8 Όσκαρ και όλες τις διακρίσεις που ήδη έχει, θα βάλω ακόμη μία. Αυτήν την δικής μου αγαπημένης ταινίας.
Αν είσαι από αυτούς που την έχουν δει μία φορά, θα έχεις σιχαθεί μαζί με όλους τους υπόλοιπους την κακομαθημένη, Σκάρλετ Ο΄Χάρα. Αν την έχεις δει παραπάνω από μία φορά δε, θα της έχεις κάνει και ψυχογράφημα.
Αυτή η νεαρή ευγενής, διασταύρωση πριγκίπισσας με σατανά, έχει δώσει πολλά δικαιώματα εδώ που τα λέμε. Ας τα πάρουμε με την σεναριακή σειρά.

.
1. Αφού η λεγάμενη έδωσε άκυρο στον ξανθομπάμπουρα, Άσλεϊ, και εκείνος έκανε πρόταση γάμου στην Μέλανι, η Σκάρλετ «θιγμένη» που τόλμησε άντρας να έχει ζωή μετά από του λόγου της, προσπάθησε να του χαλάσει την χαρά του, λέγοντάς του πως τον αγαπάει, μπας και γυρίσει πίσω. Και αφού το κόλπο δεν έπιασε και η ηθική του Άσλεϊ επικράτησε, πήγε και παντρεύτηκε τον αδερφό της Μέλανι, τον μπουνταλά Τσάρλς, έτσι για σπάσιμο.
2. Ο Τσαρλς από ότι φαίνεται δεν μπορεί να κάνει ούτε ένα πράγμα σωστά. Και αφού πεθαίνει που πεθαίνει στον αμερικανικό εμφύλιο, δεν το κάνει από βόλι εχθρού, να είναι και η Σκάρλετ μια τιμημένη σύζυγος ήρωα βρε αδερφέ, αλλά πάει και παθαίνει πνευμονία ο άχρηστος, και καταλήγει. Και ενώ καθόλου έτσι δεν τα είχε προγραμματίσει η νεαρά Σκάρλετ, τώρα πρέπει να φοράει και τα μαύρα που δεν της πάνε καθόλου, συν το ότι δεν μπορεί να συμμετέχει στα φλερτ και τα πάρτι με το κέφι που θα έπρεπε.
3. Ότι ο Ρετ Μπάτλερ είναι ένας καιροσκόπος και δεν είναι και πολύ καλύτερός της και του λόγου του, το ξέρουμε από την αρχή. Ότι επίσης είναι κάργα ερωτευμένος με την κακομαθημένη πάρτη της, επίσης. Όμως το ότι, έστω και έμμεσα, προσπαθεί να την προσεγγίζει και να της σώζει τον κ**ο κάθε φορά, ενώ αυτή τον διώχνει και το παίζει υπεράνω, ε μας ξεπερνάει. Η πιο πολυειπωμένη φράση, μετά τον πόλεμο με τους Γιάνκηδες στην ταινία, πρέπει να είναι: σε μισώ Ρετ Μπάτλερ! (μη πείθοντας κανέναν). Και ο Ρετ γελάει… γιατί ο Ρετ ξέρει…

.
4. Δεν φτάνει που με τον βρωμοπόλεμο έχει αναγκαστεί να απαρνηθεί τα ακριβά της φορέματα, δεν φτάνει που έχει λερώσει τα κρινοδάχτυλά της να καθαρίζει ως νοσοκόμα τραυματισμένους στρατιώτες, πρέπει και να μείνει πίσω να φροντίζει την εγκυμονούσα Μέλανι, καθώς ο άντρας της είναι στο μέτωπο. Ε πόσα πια να αντέξει για τους άλλους; Πόση ανιδιοτέλεια να χωρέσει στην πτωχή καρδιά της; Εντάξει! Θα μείνει, γιατί έχει δώσει μια υπόσχεση, αλλά να ξέρεις… θα το χτυπάει συνέχεια ότι μισεί και την Μέλανι και το μωρό, να είμαστε ξηγημένοι.
5. Το ότι αναγκάστηκε να ξεγεννήσει την Μέλανι ήταν το σημείο αλλαγής πορείας της. Η σκύλα που έκρυβε μέσα της απελευθερώθηκε με διαφορετικό τρόπο. Πλέον ή ήσουν μαζί της, ή ήσουν εναντίον της. Γιατί ήταν το σημείο που κατάλαβε την πικρή αλήθεια. Ο καθένας μας μόνος έρχεται και μόνος φεύγει σε αυτήν την ζωή. Οι χαριτωμενιές της δεν θα την έσωζαν για πάντα, ούτε θα είχε τα θύματα της γοητείας της δουλάρες να της κάνουν τα θελήματα. Welcome to the real world. Κι αυτός ο Ρετ τότε στα γεράματα αποφάσισε να γίνει τίμιος και να καταταγεί στον στρατό, τότε που έριξε τα όμορφα μούτρα της και του ζήτησε βοήθεια. Ε δεν παλεύεται κι αυτός ο psycho.
6. Και φτάνουμε στην πιο ρομαντική σκηνή της ταινίας, γιατί και τα σίδερα λυγίζουν κυρία μου. Και ο Ρετ της κάνει, με τον τρόπο που μπορεί τέλος πάντων, ερωτική εξομολόγηση, και της ζητάει ένα φιλί πριν φύγει στον πόλεμο. Για να πάρει τι στο τέλος; (εκτός από το φιλί που της κλέβει) , ένα χαστούκι, και μια υπενθύμιση του πόσο πολύ τον σιχαίνεται η ψυχή της, και πόσο εύχεται τον θάνατό του. Πες την και καρ**λα, δεν θα σε εμποδίσω. (εδώ η χαρακτηριστική σκηνή)
7. Όποιος εκνεύριζε την Σκάρλετ ήταν ξεκάθαρο ότι έπαιρνε το χαστούκι του που τόλμησε να την ταράξει. Από την αρχή είδαμε να χαστουκίζει τον Άσλεϊ, μετά την υπηρέτρια Πρίσι, μετά τον Ρετ, αλλά το χαστούκι που δίνει στην αδερφή της Σουέλεν όταν αρχίζει την γκρίνια επειδή αναγκάζονται να δουλέψουν στα χωράφια της γης τους, Τάρα, για να καταφέρουν να ζήσουν, είναι αλησμόνητο. Επίσης μας κάνει να καταλάβουμε ότι το θέμα με την ξινομουρίαση ήταν γονιδιακό. Τι κρίμα που δεν κατατάσσονταν οι γυναίκες… δεν θα γλίτωνε κανένας από τα νεύρα της Σκάρλετ και ο πόλεμος θα τελείωνε μια ώρα αρχύτερα.

8. Ο πόλεμος τελείωσε, με όχι και καλή έκβαση για την πλευρά της Σκάρλετ και βρίσκεται σε τεράστια οικονομική ανάγκη. Πρέπει να σώσει την Τάρα, την γη που έχει κληρονομήσει και αν δεν βρει τα χρήματα της φορολογίας δεν θα τα καταφέρει. Έτσι λοιπόν θυσιάζεται η κουρτίνα του παλιού αρχοντικού. Μάλλον πρέπει να είχε τον προσωπικό της Καρλ Λάγκερφελντ, αλλιώς δεν εξηγείτε η φορεματάρα που έφτιαξε με το βελούδινο ύφασμα, για να πάει να πουλήσει ενδιαφέρον στον φυλακισμένο Ρετ με στόχο να της δώσει τα χρήματα που χρειάζονταν. Η αλεπού 100 όμως και τα αλεπουδάκια 101 δεν γίνεται… και την πήρε χαμπάρι την μπαγαμποντιά της ο μυστακοφόρος. Και αφού προσπάθησε να παζαρέψει το αντίτιμο και κατάφερε να της αποσπάσει μια υπόνοια ερωτικής συνεύρεσης, της αποκάλυψε ότι δεν ήταν πως δεν ήθελε, απλά δεν είχε τα λεφτά διαθέσιμα. Και ήταν η μόνη στιγμή που του ευχήθηκε γλυκό θανατούλη και κάπως την νιώσαμε.
9. Με το τέλος του πολέμου επέστρεψε και το παλιό φλερτ και μνηστήρας της αδερφής της, Φρανκ. Όμως ο Φρανκ δεν ήξερε ο έρμος σε τι οικογένεια έμπλεκε, και είχε κάτι που είχε λείψει στην Σκάρλετ, κάτι που είχε να το δει καιρό… σχεδόν από τότε που χάθηκε ο άντρας της… Λεφτά. Και τα χρειάζονταν. Οπότε με φουλ μαλαγανιά και ψευτιά, τον κατάφερε να την παντρευτεί. Το πως ξανααντίκρυσε την αδερφή της μετά από αυτό… μόνο η Σκάρλετ…
10. Λαμβάνοντας τα ηνία της επιχείρησης του κορόιδου Φρανκ, η Σκάρλετ δεν έχει ηθικούς φραγμούς (πες μας κάτι που δεν ξέρουμε). Συνεργάζεται με τον πρώην εχθρό, νυν νικητή του πολέμου, αφού αυτό της αποφέρει παραπάνω χρήματα και κάνει ζωάρα.

11. Δεύτερη φορά χηρεύσασα η Σκάρλετ, και ο Ρετ αποφασίζει ότι μια γυναίκα του πέφτει και αυτουνού στην ζωή… ξινή ξεξινή… δε βαριέσαι… πρέπει να την παντρευτεί τώρα που γυρίζει γιατί την κοπέλα στο θέμα γάμος δεν την προλαβαίνεις. Και γονάτισε… και όλα τα έκανε. Και αν δεν την άρπαζε να την φιλήσει, να της ΄ξηγήσει το όνειρο, θα έμενε κι αυτός με το άκυρο στο χέρι.
12. Πίσω στον θρόνο της η βασίλισσα. Στα πλούτη και στα μεγαλεία. Μέσα στα πούπουλα το κακομαθημένο, γιατί την αγαπήσαμε κύριε! τι να κάνουμε τώρα; Όλα της τα πρόσφερε ο ερωτοχτυπημένος μυστακοφόρος. Έτσι… γιατί είχε την χαρά να την έχει. Και τι μπορεί να αγαπήσει παραπάνω από αυτήν, από κάτι που είναι δικό της αλλά και δικό του μαζί. Ένα παιδί. Το οποίο έρχεται και τον ξεμωραίνει. Και πάνω που λες, έγινε μάνα, θα σταματήσει τις υστερίες και θα γλυκάνει πια η τρελόγκα, μπάστα κάπου δηλαδή! Αυτή αποφασίζει πως κανένα μούλικο δεν αξίζει να θυσιάσει την σιλουέτα της, και αποφασίζει ότι αυτό ήταν από απογόνους, το κεφάλαιο έκλεισε με την Μπόνι.
13. Η Σκάρλετ δεν μπορεί να κρατηθεί ήσυχη ούτε για λίγο, και χαμουρεύεται με τον Άσλεϊ. Το σκηνικό μαθαίνεται αλλά η Μέλανι αποδεικνύει και πάλι το πόσο κυρία είναι και δεν την πιάνει την ξεφτιλισμένη να την τσουρομαδήσει μπροστά στον ξένο κόσμο. Και όλος αυτός ο σαματάς γίνεται, για να καταλάβει επιτέλους το κορίτσι ότι τόσα χρόνια έναν αγαπάει αλλά ο εγωισμός της δεν την άφηνε να το παραδεχτεί.

.
14. Και μετά από τρεισήμισι ώρες ταινίας, αποφασίζει ο Ρετ να μας δείξει ότι αν δεν ταιριάζανε δεν θα συμπεθεριάζανε και τιμωρεί την Σκάρλετ φεύγοντας και παίρνοντας και την κεροζάν – μικρή. Με την επιστροφή τα πράγματα χειροτερεύουν καθώς η, πάλι εγκυμονούσα Σκάρλετ, μετά από ένα ατύχημα χάνει το μωρό που κυοφορεί. Τώρα όμως επιτέλους το σατανοζεύγαρο έρχεται στα ίσα του. Πλέον εκατέρωθεν ξέρουν τα συναισθήματά τους.
15. Και πάνω που λες επιτέλους, θα τελειώσουμε με το ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, και επιτέλους θα μπορέσουμε να πάμε και τουαλέτα κάποια στιγμή με αυτήν την ταινία, αρχίζει το θανατικό. Πάει η Μπόνι, η κόρη τους, πάει και η Μέλανι. Και νισάφι πια! Αν θέλανε να κάνουν το βιβλίο σειρά ας το κάνανε να το βλέπαμε με δόσεις!
16. Η ταινία κλείνει με αντεστραμμένους όρους. Η Σκάρλετ έχει λυγίσει μπροστά στην θέα του Ρετ που την εγκαταλείπει ρίχνοντάς της το πιο αλησμόνητο άκυρο στην ιστορία του σινεμά:
– Ρετ μην φύγεις, συγγνώμη.
– Ε πάρε ένα μαντήλι να κλάψεις (1-0)
– Που πας; μην φύγεις, σ΄αγαπώ!
– Πρόβλημά σου (2-0)
– Μα αν φύγεις, που θα πάω; Τι θα κάνω;
– Ειλικρινά χρυσουλίνι μου, δεν δίνω ούτε σεντ του ευρώ. (3-0)
–
Ή… κάπως έτσι…
.
.Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
–Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία – ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
Φωτογραφικό υλικό