698
Ευχάριστη θερινή – διδακτική θέαση η παράσταση «Ηλέκτρα» στο θέατρο Badminton. Είδαμε και σχολιάζουμε…
Βρεθήκαμε στη σκηνή του Badminton για την παράσταση «Ήλεκτρα» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου και μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Μελίνα Ασλάνογλου (Ηλέκτρα) και ο Θανάσης Κουρλαμπάς (Ορέστης). Μαζί τους οι Γιάννης Βόγλης, Ρένη Πιττακή, Θοδωρής Κατσαφάδος, Γιώργος Ψυχογιός, Άγγελος Μπούρας, Νίκος Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Ελματζίογλου.
Το Χορό ερμηνεύουν οι Αλίκη Αβδελοπούλου, Γεωργία Ανέστη, Φανή Γέμτου, Μαριλού Κατσαφάδου, Ρένα Κυπριώτη, Γιάννα Μαλακατέ, Ελίνα Μάλαμα, Μαρία Μαλλούχου, Σύνθια Μπατσή Μαριαλένα Ροζάκη, Μαρία Τζάνη, Μαίρη Χάγια,Εύα Χριστοδούλου,Εϋα Βάρσου και Ειρήνη Κυρμιζάκη.
Με την παράσταση τούτη το θέατρο Badminton εγκαινιάζει τον «Κύκλο Αρχαίου Δράματος» και φιλοδοξεί να προσελκύσει για τους θερινούς μήνες το εγχώριο και αλλοδαπό κοινό, με παραγωγές αναφορικά με τη σύγχρονη δημιουργία και με την αρχαία θεατρική καταγωγή μας. Η έναρξη γίνεται με την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη έργο του 413 πΧ, μεταγενέστερο δηλαδή κατά πολύ της «Ηλέκτρας» του Σοφοκλή (430πΧ) και των «Χοηφόρων» του Αισχύλου (458πΧ) με την ίδια θεματική.
Η υπόθεση γνωστή και ανατριχιαστική, αναφέρεται στην εκδίκηση της Ηλέκτρας και του αδελφού της Ορέστη απέναντι στους έμμεσους (Κλυταιμνήστρα) και άμεσους (Αίγισθος) φονιάδες του πατέρα τους Αγαμέμνονα.
Και ο μαέστρος της σκηνοθεσίας Σπύρος Ευαγγελάτος σκηνοθετεί με βάση τη λυρικότητα της μετάφραση του Κ.Χ. Μύρη σε ένα ζευγάρωμα απολύτως φυσικό και πραγματικό, όπως πραγματικός υπήρξε συγκριτικά με τους υπολοίπους και ο νεότερος των τραγικών Ευριπίδης. Το τέμπο της παραστάσεως ωστόσο κινείται στα απαραίτητα χορικά και στάσιμα της τραγωδίας, με θρησκευτική ευλάβεια χωρίς εξάρσεις και ρηξικέλευθα σκηνοθετικά ευρήματα. Περισσότερο η παράσταση μοιάζει ως προϊόν μιας συνιστώσας που φιλοδοξεί να γίνει κατανοητή και στο ελληνικό θεατρόφιλο κοινό και στους επισκέπτες που φέτος η χώρα μας θα φιλοξενήσει (και υπέρτιτλοι στην αγγλική). Ίσως η μόνη υπογράμμιση, μια φλεγματική αφήγηση από μέρους των ερμηνευτών και μια φυσική ροή της δράσης αξιοζήλευτη.
Στις ερμηνείες, η τροχιά των πρωταγωνιστών υπήρξε επαναληπτικά βασική-διδακτική με ελάχιστες εξάρσεις και ρίγη συγκινήσεως. Η Μαρίνα Ασλάνογλου κράτησε τα ουσιαστικά από την ερμηνευτική της τέχνη και παρέδωσε –έδωσε ένα ρόλο που δε θυμίζει σε καμία των περιπτώσεων τις κορυφές της υποκριτικής. Στο πλευρό της «ο αδελφός της» Θανάσης Κουρλαμπάς συνόδευσε επαρκώς το δράμα, αν και άργησε να «εισαχθεί…».
.
Εξαιρετικά φλεγματική η Ρένη Πιττακή ως Κλυταιμνήστρα και παντελώς επαρκής ο Γιάννης Βόγλης στο ρόλο του πρεσβύτη. Επικουρικοί οι Θοδωρής Κατσαφάδος και Γιώργος Ψυχογιός.
.
Ακατανόητα ανεπαρκής στο σύνολο του ο χορός, κατά την εκτέλεση της όποιας σωματικής κίνησης και ερμηνείας των υπέροχων χορικών, αποτελώντας το μεγάλο πλην[-] της παράστασης μαζί με την ελάχιστη μουσική.
.
Στα συν [+] της παράστασης:
1.Τα λιτά αλλά λειτουργικά σκηνικά και κουστούμια του Γιώργου Πάτσα
2. οι Διόσκουροι: Άγγελος Μπούρας & Κωνσταντίνος Ελματζίογλου
3.οι χορογραφίες από την Αντιγόνη Γύρα
4. οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου.
Και όπως λιτά και ρευστά σας τα περιγράφουμε έτσι λιτά και ρευστά τα βιώσαμε. Σε κάθε περίπτωση το πείραμα του θεάτρου Badminton, με τον εγκαινιασμό ενός καινούργιου κύκλου –αυτό του Αρχαίου Δράματος μας βρίσκει σύμφωνους και αποτελεί μια αφορμή για μια ζωτικής σημασίας θεατρική λειτουργία στο κλεινόν άστυ τους μήνες του θέρους. Αποτελεί πεποίθηση για μας ότι στο άμεσο μέλλον θα πορευτεί πολύ καλύτερα αναφορικά με τον κύκλο του Αρχαίου δράματος. Τολμήστε τα αδύνατα!
.
Εν κατακλείδι[=]
Η παράσταση «Ηλέκτρα» είναι για μια ευχάριστη θερινή- διδακτική θέαση επί σκηνής.
.
Βαθμολογία
6 στα 10
-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ
Φωτογραφικό υλικό



