411
ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΟ ΣΕ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «BIT» ΤΗΣ ΜΑΓΚΥ ΜΑΡΕΝ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ. ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ.
Βρεθήκαμε με περισσή χαρά σε μια από τις πρώτες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών, στα κτίρια της οδού Πείραιως 260.
Η λαχτάρα μεγάλη, μιας και το Φεστιβάλ παρουσιάζει κάθε χρόνο μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις της χρονιάς, μόλις το καλοκαίρι αρχίσει να μπαίνει και πριν ξεκινήσουν οι μεγάλες ζέστες. Το βιομηχανικό σύνολο της οδού Πειραιώς σίγουρα είναι μεταμορφωμένο επαρκώς ώστε να φιλοξενήσει για ένα μήνα το κουλτουριάρικο κοινό της Αθήνας, που με λαχτάρα κλείνει εισιτήρια για τα μεγάλα και τα ενδιαφέροντα που συναντά στο πρόγραμμα.
Έτσι στο κτίριο Δ της οδού Πειραιώς, παρακολουθήσαμε την παράσταση Bit της Μαγκύ Μαρέν. Το σκηνικό που αντικρίσαμε όταν τα φώτα της σκηνής άναψαν ήταν σίγουρα εντυπωσιακό, μια σειρά από κεκλιμένες επιφάνειες σιδηροπάγους σκυροδέματος, κατέκλυζαν το χώρο δίνοντας του μια ιδιαίτερη τρίτη διάσταση, ενώ τα αυτιά μας πλημμύρησαν με θρησκευτικούς ψίθυρους κάποια μασονικής γλώσσας σε ένα καταιγιστικό ρυθμό. Σταδιακά οι μασονικοί ψίθυροι αντικαταστάθηκαν με ρυθμούς ηλεκτρονικής μουσικής και κρουστών, πάντα τρομακτικούς και θρησκευτικούς σχεδόν, με μια γεύση αποκάλυψης. Το τέλος είναι κοντά, μας έκανε να σκεφτόμαστε η μουσική.
Και ξαφνικά στη σκηνή εμφανίζεται μια ομάδα από τρεις γυναίκες και άντρες, πιασμένοι χέρι, χέρι χορεύουν ένα αρχέτυπο παραδοσιακό χορό που θυμίζει έναν αλλοπρόσαλλο καρωτικό και διονυσιακές τελετές. Η ομάδα χάνεται μέσα στην αέναη επανάληψη, αλλάζοντας συνεχώς ταχύτητα και επιφάνεια, η βάση του ομαδικού χορού όμως παραμένει η ίδια. Τα προκαθορισμένα βήματα και η απόκοσμη μουσική, ρουφάνε τους χορευτές στη δίνη του και όσο κι αν προσπαθούν να αποφύγουν την αρχέτυπη επανάληψη, εμμένουν εκεί στροβιλιζόμενοι υπό τους τρομακτικούς ηλεκτρονικούς ρυθμούς.
Εκεί λοιπόν που αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε για πόσο ακόμα θα συνεχιστεί αυτή η ομαδική χορογραφία, ξαφνικά οι χορευτές μεταμορφώνονται σε αρχέτυπα σύμβολα και με τα κορμιά τους συνθέτουν βιβλικές εικόνες σκοτεινές, μεγάλης εικαστικής δύναμης, που θυμίζουν πίνακες του Γκόγια ή του Μπος, πάντα υπό την υπόκρουση της τρομακτικής ηλεκτρονικής μουσικής.
Το μόνο αρνητικό[-] που θα μπορούσε κανείς να καταχωρήσει σε αυτήν την καθόλα άρτια εικαστική παράσταση, είναι πως ενώ είναι παράσταση χορού, οι χορευτές δεν χορεύουν και τόσο. Κινείται περισσότερο στο επίπεδο του περφορμανς, παρά της κλασσικής παράστασης σύγχρονου χορού. Μέσα από τη ματιά της Μαγκύ Μαρέν και το συγκλονιστικό της όραμα, τελικά η τεχνική και τα βήματα του χορού, δεν έχουν πια καμία σημασία.
.
Αυτό που παρακολουθούμε είναι ένα βιβλικό εικαστικό θέαμα, γεμάτο μεταφορές και παραβολές, δυνατό και ενοχλητικό, που ταράζει το μυαλό και τη ψυχή μας όπως οφείλει πάντοτε να κάνει κάθε μορφής τέχνη. Σημασία δεν έχει πια η τεχνική και η χορογραφία, αλλά η δύναμη της παράστασης. Και σίγουρα η παράσταση Bit διαθέτει μεγάλη εικαστική δύναμη και αξίζει να την παρακολουθήσετε, είτε αγαπάτε το χορό, είτε όχι.
Η Ομάδα Χορού Maguy Marin επιδοτείται από le Ministère de la Culture et de la Communication, la Ville de Lyon, la Région Rhône-Alpes και με την οικονομική υποστήριξη για τα ταξίδια στο εξωτερικό από το Istitut français.
Η Ομάδα Χορού Maguy Marin ανήκει στην ευρωπαϊκή σκηνή του Θεάτρου Garonne στην Τουλούζη της Γαλλίας
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.
Χώρος : Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
Ημερομηνίες :2-4 Ιουνίου 2015
Ώρα :21:00
Διάρκεια: 60′
Τιμές εισιτηρίων:25€ ,20€ (μειωμένο),15€ (φοιτητικό), 5€ (άνεργοι, ΑΜΕΑ)
Φωτογραφικό υλικό



