Το νεοσύστατο «Σύγχρονο Θέατρο Πρόταση» παρουσίασε και επίσημα την πρώτη του δουλειά υπό τη σκηνοθετική ματιά του νεαρού και πολυτάλαντου Στέλιου Βραχνή στο Θέατρο Αυλαία την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου. Σε ένα ιδιαίτερο έργο της Δήμητρας Μήττα, το οποίο μεταλλάσσει τον μύθο των Ατρειδών σε ένα παιχνίδι ευθυνών από το οποίο κανείς δεν μπορεί εν τέλει να ξεφύγει, ο Βραχνής έδωσε την δική του πνοή και παρέδωσε στο κοινό μια παράσταση που φωτίζει κάθε χαρακτήρα ξεχωριστά και επιδιώκει να ερμηνεύσει τα κίνητρά του.
«Εγώ γεννήθηκα μισώντας (την)» λέει η Ηλέκτρα και αναρωτιέσαι αν κάθε άνθρωπος είναι κινούμενο μίσος εκ κατασκευής. Ποιος φέρει την ευθύνη για ό,τι άσχημο συμβαίνει γύρω μας και κατά πόσον είμαστε πραγματικά σε θέση να αντιστρέψουμε το κακό; Η Ηλέκτρα με πικρία συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν είναι στο χέρι της. Και γι’ αυτό δεν επιχειρεί την αλλαγή. Αναλώνεται στο να επιρρίπτει κατηγορίες στην μητέρα της που στάθηκε ανάξια μάνα για αυτήν και τα αδέρφια της αλλά και ανάξια σύζυγος για έναν βασιλιά. Και ποιον βασιλιά! Αγαμέμνονας! Κάθε φορά που ακούγεται το όνομά του στο σανίδι τονίζεται και ο ανδρισμός του. Παρότι απών από την σκηνή είναι καθοριστικά παρών σε κάθε μια από τις ζωές των ηρωίδων της Μήττα. Η Ηλέκτρα και η Κλυταιμνήστρα είναι σημαδεμένες, η καθεμιά με τον δικό της τρόπο από την φιγούρα του ηγεμόνα Αγαμέμνονα.
«Και αν η Κατάρα πιάνει τέτοιο κακό να πάθει όποιος στο πλάι μου μ’ αγάπη δεν εστάθη» τραγουδάει ο θίασος και η Κλυταιμνήστρα αντικρίζει τον Αγαμέμνονα με το λάφυρό του από τον πόλεμο, την Κασσάνδρα. Και παρακαλεί την Δέσποινα να μην την λαβώσει με το βέλος του πόθου. Είναι σοκαριστικό το πόσο επιβεβαιώνεται ότι τα πάθη της ανθρώπινης ψυχής είναι εσαεί τα ίδια. Ο θάνατος, ο έρωτας, η απώλεια, η ζήλεια, ο πόθος. Είναι απορίας άξιο από πού μπορεί ο άνθρωπος να πιάσει το νήμα και που να το αφήσει. Ο θάνατος της Ιφιγένειας, ο έρωτας για τον Αίγισθο, η απώλεια των παιδιών, η ζήλεια για τον άνδρα, ο πόθος της για την ζωή. Η ταυτότητα της Κλυταιμνήστρας και τα κίνητρά της.
«Αυτοί που αγάπησαν πενθούν για όλη τους την ζωή». Δεν ξεχνάει εύκολα ο άνθρωπος αν λαβωθεί απ’ το βέλος με την βαμμένη την αιχμή. Και λαβώθηκαν όλοι. Ο Αγαμέμνων, η Κλυταιμνήστρα, η Ηλέκτρα, ο Ορέστης. Ο καθένας με βέλος διαφορετικό. Αλλά η πληγή είναι η ίδια. Τα αμαρτήματα των γονέων παραμένουν βαριά αν δεν τα αποκηρύξεις. Μόνο στο τέλος σκεφτόμαστε ότι ίσως να τα αποκήρυξαν η Ηλέκτρα και ο Ορέστης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης όμως το βάρος είναι μεγάλο. Και η αποκήρυξη των πράξεων των γονέων δύσκολη.
Στην παράσταση του Στέλιου Βραχνή απόλαυσα τη θεατρική ποίηση που δημιούργησε η χρήση της μουσικής του Κραουνάκη σε συνδυασμό με την όμορφη σκηνοθεσία του. Είδα τη μετουσίωση του μύθου σε κάτι σύγχρονο, με φρέσκια ματιά και πολύ ενδιαφέρουσα σκηνοθετική άποψη. Περιμένουμε και τις επόμενες δουλειές του Σύγχρονου Θεάτρου με το ίδιο ενδιαφέρον!
.
————————————————
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018

==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================
ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
===========================
Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων.
Φωτογραφικό υλικό