1268
Έκπληξη η καλή σκηνοθεσία στην παράσταση “Happy” Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Είδαμε στο θέατρο Χυτήριο και σχολιάζουμε.
Βρεθήκαμε στην πρεμιέρα της παράστασης “Happy” Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. στο θέατρο Χυτήριο. Το κείμενο βασίζεται στο γνωστό μονόλογο της Λένας Κιτσοπούλου Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α ενώ η σκηνοθεσία είναι της Χιονίας Χιωτέλλη. Ερμηνεύει η Ευφροσύνη Μακρίδου.
Ο γνωστός μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου αναφέρεται στη Μαιρούλα, μια ηθοποιός, 35, το πολύ 40 ετών που βρίσκει λόγο να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους και να μιλήσει για την καταναλωτική κοινωνία, για την ωριμότητα, για τη μοναξιά του ανθρώπου, για τη δυσκολία των ανθρώπινων σχέσεων, για το κενό, για την αντίφαση του ανθρώπου, για την αγωνία του θανάτου, για την έλλειψη ονείρων.
Η ίδια δηλώνει μπουχτισμένη, αναφέρεται συχνά στο τίποτα και επιτίθεται διαρκώς στην ελληνική κοινωνία και του θεσμούς της, με τρόπο καυστικό και κωμικοτραγικό. Η γλώσσα του κειμένου είναι χειμαρρώδης, συμβολική, παραβολική με πολλές χρήσεις των ελληνικών παροιμιών και της προσπάθειας κατανόησης τους, ενώ ταυτοχρόνως υπάρχει και η κατάλληλη σταδιακή αποδόμησή τους. Ουσιαστικά το κείμενο είναι ένα νεοελληνικό έργο, υπαρξιακής χροιάς που φιλοδοξεί να γίνει υπαρξιακή κραυγή. Αλλά περισσότερο από ότι ίσως χρειάζεται μια κραυγή, αφού δεν είναι λίγες οι στιγμές που μοιάζει με παραλήρημα. Ένα μεγάλο σε διάρκεια παραλήρημα-δεν είναι από τα καλύτερα έργα της Λένας Κιτσοπούλου κατά τη γνώμη μας – που προσπαθεί με κάθε τρόπο και μέσο να δηλώσει την ύπαρξη του και το λόγο αυτής. Και στο τέλος αυτοκτονεί!
Ωστόσο διατηρεί σε σημεία τη φρεσκάδα της αμφισβήτησης, τη γόνιμη διαδικασία της κωμικοτραγικής αυτοαναίρεσης και κυρίως την αναφορά στη μετριότητα των ζωών μας. Η ηρωίδα της Κιτσοπούλου είναι ένα νεοελληνικό κύτταρο που προσπαθεί να μας προσδιορίσει, να μας αναιρέσει και εν τέλει να μας αφανίσει.
Και σε αυτή την απόδοση/παράσταση ενός νεοελληνικού έργου ανακαλύψαμε ένα καλό σκηνοθετικό ταλέντο, τη Χιονία Χιωτέλλη. Η Χιονία Χιωτέλλη σκηνοθέτησε μονολεκτικά ένα παραληρηματικό λόγο με τέτοια αξιοθαύμαστη τάξη και διαχείριση, λέξεων και ερμηνεύτριας, υποδειγματικό της συμπύκνωσης του χρόνου, του τόπου και του τρόπου που το θέατρο χρειάζεται συχνά για να είναι αποτελεσματικό, ευφάνταστο και ψυχαγωγικό. Στη μικρή παραγωγή/παράσταση που είδαμε, το σκηνοθετικό της ταλέντο ήταν το σύμπαν που χώρεσε μια ολόκληρη υπαρξιακή ματαιότητα. Ευφυής στη δραματουργική επεξεργασία , καλύτερα στο συμμάζεμα του κειμένου και στην σταδιακή εξέλιξή του, δημιουργική αναφορικά με την πρωταγωνίστριά της αναδεικνύοντας τα όποια εκφραστικά της μέσα και κυρίως διαδραστική (ευτυχώς όχι αντιδραστική !) στο θεατρόφιλο κοινό. Η εύστοχη διαδραστικότητα και η οικονομία του κειμένου ήταν τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτή τη σκηνοθεσία ως εξαιρετική, συνεπικουρίας βεβαίως και των videos που προβλήθηκαν εμβόλιμα βοηθώντας τη σκηνική δράση καθώς και η ζώσα παρουσία ενός DJ επί σκηνής.
Στον αντίποδα των άνωθεν κινήθηκε (συχνά) η ερμηνεύτρια που δεν φάνηκε να κατανόησε το ακριβές σκηνοθετικό νόημα, αλλά ως επί το πλείστον κυριεύτηκε (διάλεξε;) από το λόγο της Λ. Κιτσοπούλου, σε όλη του την υπερβολή. Επαρκέστατη σε εκφραστικά μέσα, ώριμη, με άριστη βλεμματική επαφή που ωστόσο χάθηκε στην ένταση της φωνής, στη νευρικότητα και στη αντιδραστικότητας της συγγραφέως… και όχι στη διαδραστικότητα που η σκηνοθέτης επιζητούσε. Ασυμφωνία επί σκηνής άγονη, που χρειάζεται τον απαραίτητο συγκερασμό στα περισσότερα σημεία.
Δεν μας άρεσαν στο σύνολο οι φωτισμοί που υπήρξαν μη βοηθητικοί και κουραστικοί, η διάταξη της πλατείας και ο γενικός ήχος επί σκηνής.
Μας άρεσαν τα κουστούμια και η δραματουργική επεξεργασία του κειμένου.
Εν κατακλείδι[=]
Η παράσταση “Happy” Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. είναι μια μικρή παραγωγή νέων καλλιτεχνών που προσπαθούν να εκφραστούν /υπάρξουν στα θεατρικά δρώμενα της πόλης μας και μια θαυμάσια αφορμή να δείτε ένα νέο σκηνοθετικό ταλέντο τη Χιονία Χιωτέλλη.
Βαθμολογία
5 στα 10
.
Πληροφορίες για τη παράσταση: ΕΔΩ
————————————————————————————
#kulturosupa #eidamekaisxoliazoume #thetromania #ariadnikanavaki #thetro #hitirio #kitsopoulou #mairoula
Φωτογραφικό υλικό



