Είδε και σχολιάζει ο Γιώργος Μπαστουνάς.
Η «Τελευταία εκπομπή» αποτελεί έναν καυστικό μονόλογο, που περιγράφει την τελευταία εκπομπή του επί 30 χρόνια ραδιοφωνικού παραγωγού Σταύρου, η οποία διακόπτεται αιφνιδίως μετά από μία απρόσμενη ανακοίνωση. Μία σειρά πολλαπλών τηλεφωνημάτων, αλλά και μηνυμάτων, προκαλεί αρκετές κωμικές καταστάσεις, που όμως συνοδεύονται από έναν δραματικό τόνο. Η παράσταση επιδιώκει να παρουσιάσει, πως ένας άνθρωπος αντιδρά σπασμωδικά σε κάτι απρόσμενο και πως θα έπρεπε κανονικά να αντιμετωπίζει τα πράγματα.
Αρχικά, ως προς τα θετικά (+) χαρακτηριστικά της παράστασης διακρίνουμε την ερμηνεία του Σταύρου Δουκουζγιάννη. Ο ίδιος καταφέρνει να ισορροπήσει ομαλώς ανάμεσα στoυς δύο πόλους του έργου, τον κωμικό και τον δραματικό, και να προσφέρει μία ποικιλία συναισθημάτων και εκφράσεων. Δεδομένου μάλιστα, ότι ο ηθοποιός χειριζόταν και τον ήχο της παράστασης παρατηρούμε ένα αρκετά συγχρονισμένο, με λιγοστές αποκλίσεις, θέαμα. Αξίζει να αναφερθούν και ορισμένες στιγμές αυθορμητισμού και επικοινωνίας με τους θεατές, που δημιούργησε αμεσότητα, και θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται και σε μεγαλύτερες δόσεις.
Συγχρόνως, το περιεχόμενο του κειμένου του Δαμιανού Φαρμάκη παρουσίαζε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία… Η αναφορά σε στοιχεία της επικαιρότητας μέσω των τηλεφωνημάτων, αλλά και στο πως αυτά επηρεάζουν τη ζωή του συγκεκριμένου ραδιοφωνικού παραγωγού και των ακροατών του, έδινε μία συνέχεια στην πλοκή, αλλά και στη ροή της παράστασης. Πρόκειται επί της ουσίας για ένα σύγχρονο και απολύτως ενταγμένο μέσα στην πραγματικότητα κείμενο. Η χρήση των τηλεφωνημάτων με τις φωνές των Ζωής Αράπογλου, Γιάννη Ρακιτζή, Δημήτρη Τριχάκη, Σοφίας Υφαντή, Δαμιανού Φαρμάκη ήταν ένα έξυπνο εύρημα, το οποίο ανανέωσε και ενίσχυσε το μονόλογο, προσφέροντας στιγμές ανάπαυλαςκ αθόλη τη διάρκεια.
.

.
Η σκηνοθεσία των Σταύρου Δουκουζγιάννη και Δαμιανού Φαρμάκη ήταν απλοϊκή με τη δημιουργία ενός στατικού θεάματος, όπως άλλωστε προστάζει και το ίδιο το περιεχόμενο του έργου, με ορισμένα ανατρεπτικά στοιχεία προς το τέλος. Ακόμη, το σκηνικό της παράστασης ήταν αξιοπρεπές και έδενε με τον χώρο, που είχε επιλεχθεί για να παρουσιαστεί, αλλά και με το πιο παρεΐστικο κλίμα, που επεδίωκε να εμπνεύσει.
Ως προς τα αδύναμα (-) στοιχεία της παράστασης, αρχικά θα εντάσσαμε το ίδιο το κείμενό της. Παρότι είχε ορισμένα ωραία και έξυπνα τεχνάσματα, εντούτοις στο σύνολό του φάνηκε να μην έχει απολύτως ξεκάθαρη ταυτότητα. Η δραματική του υφή φάνηκε να υπερβαίνει την κωμική του. Εντούτοις, θα έπρεπε το κωμικό στοιχείο να αξιοποιηθεί περαιτέρω, καθώς φάνηκε να μπορεί να προσφέρει περισσότερες στιγμές γέλιου, κάτι που ο υφέρπων δραματικός προσανατολισμός στέρησε. Είχε σημεία, αλλά και δυνατότητες μεγαλύτερης ανάπτυξης.
Παράλληλα, τα τηλεφωνήματα, παρά την εύστοχη χρήση τους, φάνηκαν σε ορισμένες στιγμές κάπως πιο παρωχημένα, καθώς η χρήση προφοράς από όλες σχεδόν τις φωνές (με προφανή στόχο να εκμαιεύσουν γέλιο) κάπου δημιούργησε μία σύγχυση ως προς τη διάκρισή τους. Ήταν ένα σουρεαλιστικό στοιχείο, που στέρησε κάπως την ρεαλιστικότητα, που αρχικώς ήθελε το κείμενο να προσδώσει.
Τέλος, ένα ακόμη στοιχείο, που θα μπορούσε να βελτιωθεί είναι η προσθήκη περισσότερης μουσικής, δεδομένου, πως πρόκειται για μία ραδιοφωνική εκπομπή, αλλά και εναλλαγών στους φωτισμούς, που θα μπορούσε να δημιουργήσει μία πιο παιχνιδιάρικη, αλλά και δραματική ατμόσφαιρα, και φυσικά να χρωματίσει καλύτερα τα στοιχεία του κειμένου.
Συνολικά (=), θα λέγαμε, ότι πρόκειται για μία ευχάριστη και ορθά δομημένη παράσταση, η οποία προσφέρει τόσο στιγμές γέλιου, όσο και στιγμές προβληματισμού. Η ερμηνεία του πρωταγωνιστή, αλλά και το εύρημα των τηλεφωνικών εναλλαγών αποτελούν τα δυνατότερα σημεία της παράστασης, με ορισμένες λεπτομέρειες, που αν προσεχθούν και βελτιωθούν σίγουρα θα προσφέρουν ένα πιο αρμονικά δεμένο και συνολικά επιτυχές αποτέλεσμα.
Βαθμολογία:
5,6/10
.
-k-
LIGHT BOX BAR THEATER
«ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ» του Δαμιανού Φαρμάκη.
Μονόλογος

Ο Σταύρος είναι ένας πολύ επιτυχημένος και αγαπητός πενηντάρης ραδιοφωνικός παραγωγός, με την εκπομπή του να έχει περίπου για τρεις δεκαετίες πιστούς ακροατές. Ένα τηλεφώνημα όμως έρχεται να ταράξει τα νερά.
Σκηνοθεσία: Σταύρος Δουκουζγιάννης, Δαμιανός Φαρμάκης.
Ερμηνεύουν: Σταύρος Δουκουζγιάννης.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Δευτερότριτα 24, 25 Φεβρουαρίου, στις 21:30
.
Δείτε & αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
& αυτά:
–Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
–Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
–Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
–Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία, κλικ εδώ.
..
Ακολουθήστε μας στα social media
.
Φωτογραφικό υλικό