Από τη στήλη Η Ιδέα μου είναι;
Γράφει για την Κουλτουρόσουπα.
Χαίρετε χαίρετε χαίρετε!
Τι μου κάνετε; Πώς μου είστε; Πώς τα καλοπερνάτε;
Ελπίζω όμορφα και αποκριάτικα…
Αυτή τη φορά θα ήθελα να αναπτύξω με το άρθράκι μου την αναγκαιότητα της έντυπης θεατρικής αφίσας δίνοντας παράλληλα κάποιες συμβουλές που μπορώ… γιατί δε θέλω να βλέπω άλλες έντυπες κακοτεχνίες, άλλες έντυπες πίπες στα πλαίσια της κουλτούρας και γιατί δε θέλω άλλο να βιάζονται άλλο τα μάτια μου!
Πόσο σημαντική είναι μια έντυπη αφίσα και ένα φλάιερ δεν μπορείτε να καταλάβετε…. Έτυχε να παρακολουθήσω στο παρελθόν παράσταση από τοπική ομάδα, η οποία αποδείχτηκε μέτρια, απλά και μόνο επειδή είχε ωραία αφίσα… και έτυχε να δω άθλια αφίσα πάλι από τοπική ομάδα η οποία ήταν διαμαντάκι. Αυτό γενικότερα φαντάζομαι ότι μπορεί να συμβεί σε όλους μας και όχι μόνο από τοπικές ή ερασιτεχνικές ομάδες αλλά και από θιάσους με μεγάλα ονόματα από την πρωτεύουσα.

Και θα μου πείτε τι σε κόφτει η αφίσα ή το φλάιερ ενώ υπάρχουν τα social media; Θα σου πω πως αν υπάρχουν έστω και λίγα ακόμη χρήματα για να αφιερώσεις στην έντυπη διαφήμιση, καλό θα ήταν να γίνει χωρίς να είναι υποχρεωτικό τίποτα…
Η τεχνολογία έχει σίγουρα αναπτυχθεί και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σημαντικό διαφημιστικό εργαλείο, οι έντυπες αφίσες και τα φλάιερ θεατρικών παραστάσεων όμως εξακολουθούν να έχουν ενδιαφέρον και να αποτελούν αναγκαιότητα για κάποιους, για πολλούς λόγους:
Πρώτος λόγος – Η Ορατότητα:
Οι τυπωμένες αφίσες μπορούν να εμφανίζονται σε περιοχές με μεγάλη κίνηση, όπως πολυσύχναστους δρόμους, σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις λεωφορείων, καθιστώντας τες πιο ορατές σε ένα ευρύτερο κοινό. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την προσέλκυση ατόμων που μπορεί να μην περνούν τόσο πολύ χρόνο στο διαδίκτυο ή που μπορεί να μην γνωρίζουν κυρίως μεγαλύτερες ηλικίες, καλά τη χρήση αυτού.
Δεύτερος λόγος- Είναι Απτά:
Μια έντυπη αφίσα ή ένα φλάιερ μπορεί να αγγιχτεί, να κρατηθεί και να εξεταστεί με τρόπο που δεν μπορούν τα ψηφιακά μέσα. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια ισχυρότερη συναισθηματική σύνδεση και να βοηθήσει το δυνητικό κοινό να θυμάται τις πληροφορίες πιο εύκολα.
Τρίτος λόγος – Η Καλλιτεχνική Έκφραση:
Οι αφίσες για θεατρικές παραστάσεις συχνά σχεδιάζονται από γραφίστες που δημιουργούν μοναδικά και οπτικά εντυπωσιακά σχέδια που αποτυπώνουν την ουσία της παραγωγής. Αυτές οι αφίσες μπορούν να θεωρηθούν ως έργα τέχνης από μόνες τους και μπορούν να βοηθήσουν στην οικοδόμηση ενθουσιασμού και προσμονής για την παράσταση.
Τέταρτος λόγος – Η Τοπική Προσέγγιση:
Οι έντυπες αφίσες και τα φλάιερ μπορούν να διανεμηθούν σε συγκεκριμένες γειτονιές ή κοινότητες σε στοχευμένα κοινά που μπορεί να είναι πιο πιθανό να παρακολουθήσουν την παράσταση. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τοπικές ή περιφερειακές θεατρικές εταιρείες που θέλουν να εμπλακούν με την κοινότητά τους.

Τι καθιστούν όμως μια διαφημιστική αφίσα ή ένα φλάιερ θεατρικής παράστασης θελκτικά και αποτελεσματικά:
(Με τις όσες γνώσεις διαθέτω, σε αυτό το σημείο ας δώσω μια δυο συμβουλές σε παλιές και νέες ομάδες και θιάσους αλλά και στους απλούς θεατές του δρόμου λάτρεις των τεχνών…. χωρίς να σημαίνει ότι τα παρακάτω είναι νόμος ή ότι όποια αφίσα σχεδιάστηκε σε κάτι που συμμετείχα και εγώ πως ήταν σωστή)
Τα εντυπωσιακά γραφικά: Η αφίσα πρέπει να έχει γραφικά που τραβούν αμέσως τα βλέμματα. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από έντονα χρώματα έως εντυπωσιακές εικόνες.
Η καθαρή ανταλλαγή μηνυμάτων:
Η αφίσα πρέπει να γνωστοποιεί ξεκάθαρα όλες τις πληροφορίες που αφορούν την παράσταση ( σε ποιο χώρο πραγματοποιείται, πότε λαμβάνει χώρα, τον τίτλο, τους συντελεστές, το κόστος εισιτηρίων και τους χορηγούς ανταποδοτικότητας ή επικοινωνίας).
Τα πιθανά μέλη του κοινού θα πρέπει να μπορούν να ρίξουν μια ματιά στην αφίσα και να καταλάβουν αμέσως τι καλούνται να παρακολουθήσουν.
Ο μοναδικός σχεδιασμός:
Η αφίσα πρέπει να έχει μοναδικό σχεδιασμό που να την ξεχωρίζει από άλλες. Να πέφτει κατευθείαν το μάτι που λέμε. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω της χρήσης μη συμβατικών σχημάτων, τυπογραφίας ή άλλων σχεδιαστικών στοιχείων.
Τα στοιχεία επικοινωνίας:
Τέλος, η αφίσα πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία επικοινωνίας, ώστε τα πιθανά μέλη του κοινού να γνωρίζουν πού να πάνε για να αγοράσουν εισιτήρια ή να λάβουν περισσότερες πληροφορίες.

Γιατί να είναι όμως σημαντική, ξεχωριστή και διαφορετική μια διαφημιστική αφίσα ή ένα φλάιερ θεατρικής παράστασης :
Για τον ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ: Είναι πιθανό να υπάρχουν και άλλα σόου, συναυλίες ή παραστάσεις που θα συμβούν την ίδια ώρα με τη δική σας και όλα θα διεκδικήσουν την προσοχή. Δημιουργώντας μια αφίσα που είναι ξεχωριστή και διαφορετική, αυξάνετε τις πιθανότητες να ξεχωρίσει η παράστασή σας από τον ανταγωνισμό και τέλος…..
Για το ΜΥΑΛΟ: Ακόμα κι αν κάποιος δει την αφίσα σας και αρχικά ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει την παράσταση, μπορεί να το ξεχάσει εάν η αφίσα δεν του μένει στο μυαλό του. Δημιουργώντας μια αφίσα που είναι αξέχαστη και ξεχωριστή, αυξάνετε τις πιθανότητες να θυμηθούν οι άνθρωποι την παράσταση και να την παρακολουθήσουν πραγματικά.
Ελπίζω να μη σας κούρασα και να προσέφερα κάτι λίγα στις προωθητικές σας ενέργειες αλλά και στη γενικότερη καλαισθησία της ¨ περιοδικής ¨ αφίσας η οποία καλό θα ήταν να εντυπωθεί στις συνειδήσεις όλων σαν κάτι όμορφο πρωτού να επανωτιστεί σε έναν γεμάτο τοίχο με σχετικά καλλιτεχνικά δρώμενα του παρόντος και το μόνο τελικά που θα μείνει να είναι η επίγευση της παράστασης.
Καλή Σαρακοστή……
Σας φιλώ, σας χαιρετώ, σας αγαπώ!
.
.
Δείτε & αυτά:
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε
–Κερδίστε προσκλήσεις – Βιβλία
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media




Φωτογραφικό υλικό