Είδε η Ελένη Γιαννακίδου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα
Στην πόλη μας κάθε Σάββατο και Κυριακή παρουσιάζεται στη σκηνή της Θεατρικής Σχολής Ροντίδη από το Θέατρο ΡΟ το έργο «Ράφτης Κυριών» σε σκηνοθεσία Γιώργου Ροντίδη.
Πρόκειται για την πρώτη κωμωδία του Ζορζ Φεντώ που έγραψε στα νεανικά του χρόνια, μια γαλλική φάρσα όπου σατιρίζει, καυτηριάζει αλλά και φανερώνει με έντονο κωμικό τρόπο τα ήθη, τη σεμνοτυφία , την απιστία, με λίγα λόγια την εικόνα της Γαλλικής Αστικής τάξης του 19ο αιώνα.
Συγκεκριμένα, το έργο εστιάζει στη ζωή ενός γιατρού, του Μουλινώ, ενός νιόπαντρου αστού που θέλοντας να έχει εξωσυζυγικές σχέσεις αναζητά ένα καταφύγιο, ένα διαμέρισμα για να φωλιάζει τους παράνομους έρωτές του. Βρίσκει λοιπόν από έναν ασθενή του ένα μικρό χώρο να νοικιάσει όπου πριν ήταν ραφτάδικο και υποδύεται τον ράφτη για να γλιτώσει από τον σύζυγο της ερωμένης του που την παρακολουθεί σε κάθε της βήμα. Τελικά, δημιουργείται ένα πλέγμα αντιφάσεων, παρεξηγήσεων και κωμικών καταστάσεων, όπου όλοι στο τέλος βγαίνουν από αυτό το κουβάρι των απίστευτων εξελίξεων ευτυχισμένοι και μονιασμένοι.
Στην παράσταση που παρακολουθήσαμε πολύ καλή εντύπωση (+) μας έκανε το κωμικό ταλέντο του πρωταγωνιστή Σπύρου Αθηναίου που υποδύεται τον γιατρό Μουλινώ. Ο Αθηναίου καταφέρνει μέσα από τις κινήσεις, τις γκριμάτσες, τη γρήγορη στιχομυθία να μας κάνει κοινωνούς αυτού του βάσανου που αντιμετωπίζει: την επιθυμία του δηλαδή να μπορέσει να ζήσει τον έρωτά του με την σεμνότυφη αλλά τρελή για έρωτα ερωμένη το, Ωμπέν, υποδύεται η Ιωάννα Μετζίτη και παράλληλα να μην πάρει μυρωδιά από τις απιστίες του η γυναίκα του Υβόν, Αλίνα Λαλίκου αλλά και η πεθερά του, μια φαντασμένη αστή και συνάμα υπερπροστατευτική μάνα, η κυρία Εγκβρίλ, που υποδύεται η Νικολέττα Χ’’θεοχάρη.
Ιδιαίτερη πάνω στη σκηνή η υποκριτική ικανότητα του Κώστα Αποστόλου, που υποδύεται τον μεγάλο σε ηλικία ασθενή του γιατρού, τον Μπασινέ, που νοικιάζει στον Μουλινώ το διαμέρισμα για τις ερωτοδουλειές του. Ο ίδιος ο Μπασινέ, αν και δεν γνωρίζει αρχικά τις περιπέτειες του γιατρού Μουλινώ, γίνεται ενεργό μέλος αυτής της υπόθεσης, αφού ως ιδιοκτήτης συνεχώς μπαινοβγαίνει στο διαμέρισμα κι έρχεται αντιμέτωπος με πρόσωπα κι απρόσμενες συναντήσεις .
Το σκηνικό, είναι λιτό: Η υπόθεση ξεκινά στο σπίτι-ιατρείο του Μουλινό που έπειτα αλλάζει για τις ανάγκες του έργου και γίνεται διαμέρισμα- πρώην ραφτάδικο που στεγάζει τον παράνομο έρωτα. Σε κάθε τέτοια αλλαγή, δυο συνολικά, παίζει μουσική κι εμείς ως θεατές χειροκροτάμε με ρυθμό που μας δίνει η Φένια Σαλούκα, υποδυόμενη τη γραμματέα του γιατρού Ετιενί αλλά και τη χαμένη από χρόνια σύζυγο του Μπασινέ σε δεύτερο ρόλο, πολυπόθητη Ρόζα, ενώ ταυτόχρονα οι αλλαγές των σκηνικών γίνονται μπροστά μας. Ο μικρός χώρος του θεάτρου εξυπηρετεί την αμεσότητα με τους θεατές κι εμείς από την πλευρά μας το διασκεδάζουμε.
Εν κατακλείδι (=) πρόκειται για μια καλή παράσταση που έχει πολλές στιγμές γέλιου, καλές κι έξυπνες ατάκες, μπόλικες παρεξηγήσεις, όπως οφείλει κάθε Φάρσα να έχει, και υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Ροντίδη που παίζει και στην παράσταση υποδυόμενος τον σύζυγο της Σουζάν, Ωμπέν, δημιουργεί ένα κλίμα όπου όλοι, ηθοποιοί και θεατές ,περνούν καλά, με ένα τέλος που όλοι θέλουν και ικανοποιούνται από αυτό .
Μια παράσταση που βασίζεται σε ένα έργο που μπορεί να έχει αναφορές και στη σημερινή εποχή, καθώς οι σχέσεις των ανθρώπων, όταν δημιουργούνται καταστάσεις με πολλά εμπλεκόμενα πρόσωπα, συνήθως έχουν και την ανάλογη εξέλιξη ενίοτε με έντονες κωμικές πλευρές .
Ο Γιώργος Ροντίδης σκηνοθετεί τον Σπύρο Αθηναίου στον κλασικό «Ράφτη Κυριών» στο Θέατρο ΡΟ.







