Τραγικό ήταν το φινάλε που επιφύλασσε για τη Σοφία Σεϊρλή η ζωή, καθώς η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός πνίγηκε σε ηλικία 77 ετών την Κυριακή (10.08.2025) ενώ κολυμπούσε σε παραλία στους Φούρνους Ικαρίας. Η είδηση του φευγιού της προκάλεσε μεγάλη Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο καθώς ήταν από τα πιο αγαπητά πρόσωπα της υποκριτικής τέχνης.
Τη δυσάρεστη είδηση επιβεβαίωσε ο ηθοποιός και φίλος της Νίκος Χατζόπουλος, ενώ μεταξύ άλλων και ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Χρήστος Δήμας αποχαιρετά την ηθοποιό με ένα μήνυμα στα κοινωνικά δίκτυα.
Στην ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Νίκος Χατζόπουλος έγραψε: «Αντίο, Σοφάκι… Σε πήρε το κύμα…Σαν αποχαιρετισμό σου αφήνω μια φευγαλέα στιγμή από έναν από τους πολλούς διαλόγους σου με τη Μέλπω Αξιώτη, που τόσο αγαπούσες και σ’ αγαπούσε…».
Η Σοφία Σεϊρλή γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια και ήταν απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου (1975). Συνεργάστηκε με το Ελεύθερο Θέατρο, Ελεύθερη Σκηνή, το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, το Αμόρε καθώς και με θεατρικές ομάδες και θιάσους, σε κλασικό, σύγχρονο ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο.
Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Παντελή Βούλγαρη, Άννα Μακράκη, Αντώνη Καλογρίδη, Θοδωρή Αμπαζή, Βασίλη Παπαβασιλείου, Γιάννη Κακλέα, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Νίκο Μαστοράκη, Νίκο Χατζόπουλο, Δημήτρη Τάρλοου, Γιάννη Χουβαρδά.
Έπαιξε στους μονολόγους, «Δύσκολες Νύχτες» της Μέλπως Αξιώτη σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, «Ομορφάσχημη» του Νίκου Καχτίτση, σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου, «Τζάκι Ο’» της Ελφρίντε Γέλινεκ, σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου και «Ευγενείς Αγωνίες» σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά.
Στο Φεστιβάλ Αθηνών, έπαιξε στο βραβευμένο έργο «Άγγελοι στην Αμερική» σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, στην παράσταση «Η Μεταμόρφωση της Χρυσαλλίδας» σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου, στη «Μεγάλη Χίμαιρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, στο “Textilen” σε σκηνοθεσία Βίκτωρα Αρδίττη.
Πρόσφατες παραστάσεις στις οποίες εμφανίστηκε ήταν το «Χελιδόνι» του Γκιλιέμ Κλούα, σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα με συμπρωταγωνιστή τον Βασίλη Μαυρογεωργίου, «Τερέζ Ρακέν» σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ και «Βασίλισσα της Ομορφιάς» σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη.
Στην τηλεόραση έπαιξε σε πολλές σειρές, με πιο πρόσφατες τις «Άμυνα Ζώνης» και «Άγριες Μέλισσες» ενώ στον κινηματογράφο εμφανίστηκε πρόσφατα στη γαλλική ταινία “I love Greece” ενώ για τη συμμετοχή της σε ταινίες μικρού μήκους απέσπασε δύο βραβεία. Έγραψε σενάρια για την τηλεόραση και δίδασκε υποκριτική στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πάτρας και σε δραματικές σχολές.
Οι απώλειες που τη σημάδεψαν
Η Σοφία Σεϊρλή όταν υποδυόταν τον ρόλο της Μοναχής Αυξεντίας στην επιτυχημένη σειρά του MEGA, «Μαύρο Ρόδο» είχε μιλήσει δημοσίως στις απώλειες που της στοίχισαν.
«Οι απώλειες ξεκίνησαν από πολύ νωρίς. Ήταν 55 όταν πέθανε και εγώ 34. Έπαιζα στο θέατρο. Θυμάμαι πάρα πολύ καλά όταν έμαθα ότι πέθανε η μητέρα μου, νύχτα, βγήκα στο δρόμο και φώναζα, αυτήν την φωνή την κουβαλάω. Την ημέρα που πέθανε η μητέρα μου, ξύπνησα από ένα δυσάρεστο όνειρο και δεν ήθελα να σηκωθώ από το κρεβάτι μου. Με το ζόρι σηκώθηκα να ντυθώ. Δέκα χρόνια μετά έχασα τον πατέρα μου και μετά και την αδελφή μου. Το έχω ζήσει αυτό πάρα πολύ» είχε εξομολογηθεί στη συνέντευξη που είχε δώσει στην εκπομπή «Mega Καλημέρα».
Ο γάμος που δεν έκανε ποτέ
Η Σοφία Σεϊρλή είχε εξομολογηθεί ότι δεν παντρεύτηκε ποτέ στη ζωή της, ωστόσο έφτασε πολύ κοντά στον γάμο τρεις φορές κατά τη διάρκεια της ζωής της.
«Τρεις φορές έφτασα κοντά στο γάμο αλλά δεν έτυχε. Προφανώς δεν ήμουν φτιαγμένη για να κάνω σπίτι και οικογένεια», είχε αναφέρει η γνωστή ηθοποιός, κάνοντας ταυτόχρονα την αυτοκριτική της. Ωστόσο η Σοφία Σεϊρλή είχε δηλώσει ότι δεν ένιωθε μοναξιά, διότι είχε κοινωνική ζωή και καταπιανόταν με πολλά πράγματα. Η μόνη περίοδος της ζωής της που ένιωσε μόνη ήταν την εποχή του κοροϊού.
«Δεν θέλω να είμαι συνέχεια με έναν άνθρωπο. Δεν προλαβαίνω να αισθανθώ μοναξιά. Τελευταία φορά ήταν με τον Covid. Έκανα διάφορα, άλλαζα ρούχα, προσπαθούσα να έχω μια μικρή κοινωνική ζωή μέσα στο σπίτι για να μην πάθω καμιά κατάθλιψη», είχε αναφέρει.
Σε άλλη συνέντευξή της, η Σοφία Σεϊρλή είχε αναφερθεί ξανά στο γεγονός ότι δεν παντρεύτηκε ποτέ, αλλά και στον έρωτά της με τον Γάλλο ηθοποιό Μισέλ Πικολί,
«Δεν ήθελα να κάνω οικογένεια, τρεις φορές πήγε να γίνει και δεν έγινε, νομίζω ότι φοβόμουν τη δέσμευση, ως γνήσιος Τοξότης θέλω την ανεξαρτησία μου. Θα ήθελα μία συμβίωση που ο καθένας θα έχει τον χώρο του και να μην είμαστε και κάθε μέρα μαζί, έμενα αυτό το κάθε μέρα μαζί δεν μου αρέσει. Πλησίασα να κάνω οικογένεια, την πρώτη φορά ήμουν πολύ μικρή, δεν το ήθελα, άλλα και τις άλλες δυο δεν έγινε, άλλα δεν το μετάνιωσα καθόλου. Αυτό που μου λείπει, ιδίως τα τελευταία χρονιά, είναι να έχεις ένα σύντροφο, με τον οποίο να μπορείς να κάνεις διακοπές η να είστε μαζί στο σπίτι. Με κυνηγούσαν οι άντρες στη ζωή μου, είχα πολλές σχέσεις, άλλα πάντα προστάτευα την προσωπική μου ζωή, ακόμη και με γνωστότατο πρόσωπο κάποτε» είχε δηλώσει.
«Υπήρξε πράγματι μία σχέση με τον Μισέλ Πικολί, πιτσιρίκα εγώ τότε, εκείνος όχι και μάλιστα μου έλεγε, “εγώ τη μαμά σου έπρεπε να γνωρίσω”. Ήμασταν εγώ εδώ και ο Πικολί στο Παρίσι και κράτησε στο σύνολο δυο χρόνια η σχέση μας. Όταν μου πρότεινε να πάω μαζί του στο Παρίσι, είχα πρεμιέρα στο θεσσαλικό θέατρο και είπα ότι δεν γίνεται να αφήσω την παράσταση. Είπα «όχι» στον Πικολί που τότε ήταν μέγας σταρ και σε μία ζωή στο Παρίσι για να μείνω στην Ελλάδα, γιατί προφανώς φοβήθηκα», είχε εξομολογηθεί ακόμα στην εκπομπή «Πάμε Δανάη».
Τέλος, σημειώνεται ότι η Σοφία Σεϊρλή είναι μία γνήσια καλλιτέχνιδα, ταγμένη στην ηθοποιία η οποία ήταν όλη της η ζωή.
«Αυτό που με ενδιέφερε πάντα είναι η σχέση μου με τη δουλειά και τη μελέτη μου, που ακόμα συνεχίζω. Βρίσκω καινούργιους και διαφορετικούς τρόπους να ακολουθώ, για να προχωράω την τέχνη μου και να παίρνω ικανοποίηση από αυτήν. Η στάση μου αυτή δεν σημαίνει ότι δεν φλέρταρα με την ιδέα να είμαι πιο διάσημη κάποια στιγμή, αλλά δεν ήταν αυτό το ζητούμενο. Ο δρόμος που έχω ακολουθήσει, είναι πολύ καλλιτεχνικός και οι συνεργάτες μου, είτε ηθοποιοί, είτε σκηνοθέτες, είναι όλοι καλλιτέχνες που δεν διαπραγματεύτηκαν ποτέ με εμπορικές παραγωγές», είχε υπογραμμίσει η καταξιωμένη ηθοποιός μιλώντας στον Εθνικό Κήρυκα.
Μεταξύ κάποιων τελευταίων παραστάσεων που την είδαμε στη Θεσσαλονίκη
«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» με τις άξιες ερμηνείες που αδικήθηκε σκηνοθετικά… Είδαμε & Σχολιάζουμε
Συγκινημένοι από το βαθιά ανθρώπινο «Χελιδόνι». Είδαμε & Σχολιάζαμε.