Χορηγούμενο άρθρο
Όταν η εσωτερική λειτουργία ενός νοσοκομείου συναντά τη ζωντανή ενέργεια ενός μιούζικαλ, το αποτέλεσμα είναι το «Ευαγγελισμός το μιούζικαλ», ένα θέαμα που εξερευνά βαθιά θέματα όπως η ασθένεια, ο θάνατος, ο κύκλος της ζωής και η ανθρώπινη εμπειρία μέσα από τη μορφή του μουσικού θεάτρου.
Σε συν-σκηνοθεσία του Άγγελου Τριανταφύλλου και του Δημήτρη Σταυρόπουλου, με λιμπρέτο γραμμένο από τον Γιάννη Αστέρη και μουσική γραμμένη από τον Τριανταφύλλου, η παραγωγή αυτή έχει καταφέρει να συγκινήσει και να προκαλέσει σκέψη, αν και με άνισα αποτελέσματα. Εδώ, ας βουτήξουμε στον κόσμο του «Ευαγγελισμού, το μιούζικαλ», συζητώντας για την πλοκή, τους χαρακτήρες, τα σκηνικά και τους βασικούς δημιουργούς που συμμετέχουν.
Photos unsplash
Επισκόπηση της πλοκής
Το «Ευαγγελισμός μιούζικαλ» εκτυλίσσεται στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός στην Αθήνα, μια τοποθεσία που γίνεται συμβολικά και κυριολεκτικά το πεδίο μάχης μεταξύ ζωής και θανάτου. Η αφήγηση ξεκινά με μια εξαιρετική ανακάλυψη: Ο Χάρος, η προσωποποίηση του Θανάτου, συλλαμβάνεται και τοποθετείται στην εντατική της Α’ Παθολογικής Κλινικής του νοσοκομείου. Κατά συνέπεια, ο θάνατος δεν είναι πλέον μια αναπόφευκτη κατάληξη – η ζωή επικρατεί, δίνοντας στους νοσηλευόμενους παρατεταμένες περιόδους για να μοιραστούν με τους αγαπημένους τους. Όμως αυτή η διαταραχή της φυσικής τάξης έχει απρόβλεπτες και συχνά σουρεαλιστικές συνέπειες.
Η αφήγηση στον Ευαγγελισμό το μιούζικαλ είναι δομημένη γύρω από μια σειρά από βινιέτες, κάθε μία από τις οποίες εμβαθύνει στις προσωπικές ιστορίες των γιατρών, των νοσηλευτών, των ασθενών και των συνοδών τους. Αυτές οι αποσπασματικές ιστορίες μεταφέρονται συχνά μέσα από μια σειρά μουσικών αριθμών που κινούνται από το γκροτέσκο στο κωμικό, αναδεικνύοντας τους παραλογισμούς και τις τελετουργίες που χαρακτηρίζουν τη νοσοκομειακή ζωή. Η χαρούμενη κατάληξη φτάνει όταν ο Χάρος, ανακτώντας τις αισθήσεις του, συνεχίζει το καθήκον του, ενισχύοντας την ιδέα ότι ο κύκλος της ζωής απαιτεί το αναπόφευκτο του θανάτου για να αποκτήσει νόημα και ισορροπία.
Βασικοί χαρακτήρες
- Χάρος (Θάνατος): Η αρχετυπική κουκουλοφόρος φιγούρα με το δρεπάνι που, αφού αιχμαλωτίζεται, γίνεται σιωπηλός αιχμάλωτος στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου, απελευθερώνοντας άθελά του τη ζωή. Το Ευαγγελισμός επισκεπτήριο δεν ήταν ποτέ πιο διασκεδαστικό.
- Απόστολος Παύλου: Ο διευθυντής της Α’ Παθολογικής Κλινικής του Ευαγγελισμού, εμπνευσμένος από το όνομα Απόστολος Παύλος, παίζει καθοριστικό ρόλο στην αιχμαλωσία του Χάρου, βλέποντας αρχικά αυτό ως ιατρικό θρίαμβο, αλλά σύντομα συνειδητοποιώντας το χάος που προκαλεί.
- Γιατρός Ζαφείρη: Η γιατρός που παλεύει με προσωπικούς δαίμονες, ιδιαίτερα με τον καταστροφικό εθισμό στις ιπποδρομίες, και αντιπροσωπεύει τα ηθικά και υπαρξιακά διλήμματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες της ιατρικής, δοσμένη αριστουργηματικά από την Ελένη Κοκκίδου. Θα μπορούσε να παίζει, βέβαια, στο Rabona Casino (https://dikaiakazino.gr/rabona-casino/ ) και να είναι πιο προσεκτική!
- Διάσημη ζωγράφος: Μια κωμική παρουσία από τη Νατάσσα Μποφίλιου, η οποία υποδύεται μια διάσημη καλλιτέχνιδα που έχει εμμονή με ένα συγκεκριμένο έργο τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη, με αποκορύφωμα τις παράλογες καταστάσεις μέσα στο νοσοκομειακό περιβάλλον.
Φυσικά, σημαντικοί για το μιούζικαλ Ευαγγελισμός είναι και οι χαρακτήρες της Λένας Κιτσοπούλου, του Χρήστου Λούλη, και του Νίκου Καραθάνου.
Σκηνοθεσία
Το σκηνικό του «Ευαγγελισμός, το μιούζικαλ» διαδραματίζεται κατά κύριο λόγο εντός των ορίων του νοσοκομείου Ευαγγελισμός, το οποίο λειτουργεί ως οριακός χώρος μεταξύ ζωής και θανάτου. Τα δωμάτια του νοσοκομείου, οι διάδρομοι και οι μονάδες εντατικής θεραπείας απεικονίζονται με ένα ιδιότυπο μείγμα φαντασμαγορίας, κάνοντας χρήση λεπτομερών σκηνικών και πλούσια σχεδιασμένων κοστουμιών από την Εύα Μανιδάκη και τον Άγγελο Μέντη, αντίστοιχα. Αυτή η σουρεαλιστική αναπαράσταση στο μιούζικαλ Ευαγγελισμός ενισχύει τα βασικά θέματα της παράστασης και προσθέτει στον γκροτέσκο και κωμικό τόνο.
Μουσική σύνθεση και εκτέλεση
Ο Ευαγγελισμός το μιούζικαλ δε θα ήταν το ίδιο χωρίς τη μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου, ίσως το πιο ισχυρό στοιχείο της παραγωγής, δημιουργώντας ένα ατμοσφαιρικό, απόκοσμο σύμπαν. Τα τραγούδια, που ερμηνεύονται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς, εμποτίζουν την παράσταση με μια πολυφωνική ποιότητα που συχνά μεταφέρει βαθύτερο συναίσθημα και ενσυναίσθηση από την αποσπασματική δομή της αφήγησης.
Όλοι οι ηθοποιοί αποδίδουν την μουσικοθεατρική ένταση πολύ αποτελεσματικά και κρατούν όλες τις ισορροπίες που απαιτούνται. Έτσι, δε γίνεται ποτέ το πέρασμα προς το υπερβολικά κωμικό σε όλη την Ευαγγελισμός μιούζικαλ διάρκεια των σχεδόν 2μισι ωρών.
Δημιουργοί και συντελεστές
Το φιλόδοξο εγχείρημα της παράστασης ζωντανεύει από ένα σύνολο 21 ηθοποιών. Παρακάτω είναι όλοι οι Ευαγγελισμός το μιούζικαλ ηθοποιοί: Λητώ Αμπατζή, Χάρης Ανδριανός, Μαρία Γεωργιάδου, Γιώργος Γκιόκας, Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Ερατώ Καραθανάση, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Ελένη Κοκκίδου, Μάριος Κρητικόπουλος, Χρήστος Λούλης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Λυγερή Μητροπούλου, Θεοδώρα Μπάκα, Νατάσσα Μποφίλιου, Βασίλης Παπαδόπουλος, Κατερίνα Παπουτσάκη, Έλλη Πασπαλά, Φοίβος Ριμένας, Γιάννης Σαμψαλάκης.
Οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης αποτελούν:
– Σκηνοθέτες: Άγγελος Τριανταφύλλου και Δημήτρης Σταυρόπουλος
– Λιμπρετίστας: Γιάννης Αστέρης
– Συνθέτης: Άγγελος Τριανταφύλλου
– Σκηνογράφος: Εύα Μανιδάκη
– Σχεδιαστής κοστουμιών: Άγγελος Μέντης
Οι συνδυασμένες προσπάθειές τους συνθέτουν μια αφήγηση που, παρά τις θεματικές της περιπλοκές, μερικές φορές πάσχει από έλλειψη συνεκτικής δραματικής δομής.Η Ευαγγελισμός το μιούζικαλ κριτικές έχουν σημειώσει ότι στιγμές βαθιάς ενδοσκόπησης συχνά επισκιάζονται από την έμφαση της παράστασης στην εξωστρέφεια και τη μαύρη κωμωδία.
Διάρκεια και υποδοχή
Με διάρκεια περίπου δυόμισι ωρών, το «Ευαγγελισμός, το μιούζικαλ» έχει αποδειχθεί ένας μαραθώνιος συναισθηματικής και φιλοσοφικής εξερεύνησης. Η παράσταση έχει χαρακτηριστεί σε μια Ευαγγελισμός το μιούζικαλ κριτική λίγο άνιση, με τους κριτικούς να επισημαίνουν ότι ενώ επιμέρους στοιχεία όπως η σκηνογραφία, τα κοστούμια και η μουσική σύνθεση είναι εξαιρετικά, η συνολική συνοχή της αφήγησης μερικές φορές παραπαίει, οδηγώντας σε μια λιγότερο εντυπωσιακή εμπειρία από την επιδιωκόμενη.
Συμπέρασμα
Ο «Ευαγγελισμός το μιούζικαλ» προσφέρει μια μοναδική, αν και ελαττωματική, ματιά στον μεταφυσικό και συχνά χαοτικό κόσμο της νοσοκομειακής ζωής μέσα από τον φακό του μουσικού θεάτρου. Παρά την αποσπασματική ιστορία και τις περιστασιακές κωμικές ανακολουθίες του, θέτει καίρια ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη κατάσταση, τον κύκλο της ζωής και του θανάτου και τον ρόλο των νοσοκομείων ως χώρων ατελείωτης αναμονής και υπαρξιακής περισυλλογής.
Για τους οπαδούς του μουσικού θεάτρου και για όσους είναι περίεργοι για αυτό το συγκερασμό βαριών θεμάτων με κωμικά στοιχεία σε ένα ξεχωριστό σκηνικό, σύμφωνα με σχεδόν κάθε Ευαγγελισμός το μιούζικαλ κριτική, η παράσταση παραμένει ένα ενδιαφέρον έργο που αξίζει να γνωρίσουν. Και καθώς η ιστορία συνεχίζεται τόσο στη σκηνή του θεάτρου Rex όσο και στους προβληματισμούς που εμπνέει ένα Ευαγγελισμός επισκεπτήριο, ένα πράγμα είναι σαφές: ο κύκλος της ζωής και του θανάτου θα αποτελεί πάντα ένα συναρπαστικό θέμα για καλλιτεχνική εξερεύνηση. Σίγουρα, θα χρειαστεί να βρείτε και έναν τρόπο χαλάρωσης μετά την παράσταση!