Γράφει η Ειρήνη Μπαιρακτάρη για την Κουλτουρόσουπα.
Είναι βέβαιο ότι έστω και μια φορά να δεις τις φωτογραφίες της Τένεσον την επόμενη φορά σίγουρα θα αναγνωρίσεις τον δημιουργό των εικόνων. Το φωτογραφικό της στυλ είναι αιθέριο, μυστικιστικό και σίγουρα μοναδικό. Εξάλλου μόνο τυχαίο δεν είναι ότι σε δημοσκόπηση που διεξήχθη από το American Photo Magazine, οι αναγνώστες ψήφισαν την Τένεσον μεταξύ των δέκα γυναικών με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία της φωτογραφίας.
Γεννήθηκε το 1945 στην Μασαχουσέτη και ως παιδί μεγάλωσε με τις δύο αδερφές της, σε ένα μοναστήρι καθώς οι γονείς τους εργάζονταν σε αυτό. Συμμετείχε με τις αδερφές της σε εορταστικές πομπές οι οποίες συνέθεταν ένα μυστηριώδες περιβάλλον γεμάτο σουρεαλιστικές εικόνες. Περιβάλλον που σίγουρα επηρέασε την οπτική της.
Σε μια συνέντευξη της σε περιοδικό φωτογραφίας συμβουλεύει τους νέους φωτογράφους :«Πιστεύω ακράδαντα ότι αν επιστρέψετε στις ρίζες σας, αν εξορύξετε αυτή την εσωτερική περιοχή, μπορείτε να αναδείξετε κάτι που είναι ανεξίτηλα εσείς και αυθεντικό – όπως το αποτύπωμά σας. Θα έχεις το στυλ σου γιατί δεν υπάρχει κανένας σαν εσένα».
Σπούδασε καλές τέχνες αλλά την κέρδισε η φωτογραφία καθώς, σύμφωνα με τα λεγόμενα της, η φωτογραφία τής επιτρέπει να μελετά τους ανθρώπους. Εμφανώς επηρεασμένη από τον Ρίτσαρντ Άβεντον και τον Ίρβινγκ Πεν, κορυφαίους φωτογράφους πορτρέτων, στρέφεται στην φωτογραφία ανθρώπων.
Απέκτησε μεταπτυχιακό στην φωτογραφία από το πανεπιστήμιο Τζορτζ Ουάσιγκτον και εργάστηκε ως καθηγήτρια φωτογραφίας εώς τα 39 της όπου αφήνει την δουλειά της και μετακόμιζει από την Ουάσιγκτον στην Νέα Υόρκη.
Πραγματοποιεί τις λήψεις με μια Πολαρόιντ 20χ24,και τα πορτρέτα της ξεχωρίζουν καθώς προβάλλουν την ομορφιά και τον αισθησιασμό της γυναικείας υπόστασης με έναν τρόπο ονειρικό, αιθέριο σχεδόν μυσταγωγικό αποκαλύπτοντας στοιχεία για την προσωπικότητα των ανθρώπων που σίγουρα δεν θα διακρίνονταν σε μια φωτογραφία πορτραίτου.
«Η κάμερά μου είναι μάρτυρας. Κρατάει ένα φως για τα θέματά μου για να τους βοηθήσω να νιώσουν τη δική τους ουσία και τους δίνει το θάρρος να συνεργαστούν στην ηχογράφηση αυτών των αποκαλύψεων».
«Προσπαθώ να μπω σε μια ζώνη δεκτικότητας και σύνδεσης πριν κάνω μια συνεδρία πορτρέτου. Δεν θέλω να προέρχεται η εικόνα μου από την άψογη τεχνική γνώση—όλα τα τεχνικά πράγματα, και το να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι, τα χρειαζόμαστε- αλλά, τελικά, όπως είπε η Μάρθα Γκράχαμ για τον χορό, όλη αυτή η τεχνική δεν κάνει τίποτα αν δεν συγκινεί την καρδιά μας.»
Φωτογραφίζει κυρίως γυναίκες γιατί νιώθει πιο κοντά τους, νιώθει ότι μπορεί να καταλάβει καλύτερα και να προσεγγίσει τον ψυχισμό τους.
Εκτός από τα μοναδικά πορτρέτα της έχει πλούσιο καλλιτεχνικό έργο με φωτογραφίες λουλουδιών τα οποία προσεγγίζει επίσης με τον δικό της προσωπικό και μοναδικό αισθησιασμό.
Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 100 εκθέσεις σε όλο τον κόσμο και τα βιβλία με τις φωτογραφίες της σημειώνουν τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.
Αξίζει πραγματικά να επισκεφθείτε την προσωπική της σελίδα