Οπισθόφυλλα και εξώφυλλα των “οπισθίων”…
Κάθε 1, 10 και 20 του μηνός.
Γράφει ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος για την Κουλτουρόσουπα.
(6η δημοσίευση
– δείτε όλα τα Οπισθόφυλλα “οπισθίων”… με μια ματιά εδώ)
.
Απορρίπτω εξώφυλλα και οπισθόφυλλα βιβλίων δίχως να διαβάσω ούτε μία σελίδα από αυτά. Ούτε μια λέξη… Γιατί να πράξω το τοιούτον; Μα… οι περισσότεροι “κριτικοί” -ευπώλητων και μη, μαύρης, ροζ και καφετί λογοτεχνίας- μάς προτείνουν να διαβάσουμε βιβλία αντιγράφοντας τα γραφόμενα από τα οπισθόφυλλα και μιλώντας μας με επαίνους για τα ωραία τους εξώφυλλα!
.
Δε θα τη διαβάσω τη “Φαρμακομούνα” της συγγραφέως. Ούτε το εξώφυλλο, ούτε το οπισθόφυλλο με έπεισαν. Και το μπράτσο της είναι λίγο περισσότερο αφράτο…

Πώς σας φάνηκε το εξώφυλλο;
Είναι αυτό εξώφυλλο για “φαρμακομούνα;” Περισσότερο για “Χαζομούνα” δείχνει η κυρία του εξωφύλλου…
Το βιογραφικό της συγγραφέως του unius libri είναι παρμένο από τη βάση δεδομένων της βιβλιονέτ.
Επίσημα πράγματα!
Λιτό και περιεκτικό!
“Η Μαρία Διονυσίου, με φιλολογικές, ιστορικές και νομικές σπουδές, αυτοπροσδιορίζεται “πολίτης του κόσμου”, ζει εντός και εκτός Ελλάδας, και έχει ασκήσει πέντε διαφορετικά επαγγέλματα”.
Μπράβο της!
Και φιλόλογος και ιστορικός και νομικός!
Εμείς με τα χίλια ζόρια βγάλαμε μια φιλολογία!
Αισθάνομαι άχρηστος…
Θα ήθελα να δω το πρόσωπο αυτής της άξιας γυναίκας που ζει μια έξω και μια μέσα στην Ελλάδα και έχει ασκήσει πέντε διαφορετικά επαγγέλματα!
Περνάω στο οπισθόφυλλο του βιβλίου. Προσπαθώ να πω καλά πράγματα για το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο και δε μου βγαίνουν…
“Δύο ορφανές δίδυμες, η Λία και η Ρέα, απασχολούνται ως υπηρέτριες σε μια εύπορη οικογένεια. Οι κυρίες τους (μητέρα και κόρη) τους συμπεριφέρονται από τυπική άποψη “σωστά”· στην πραγματικότητα, όμως, μοιάζει δύσκολο να αποφύγουν την “αναγκαία” απόσταση που επιβάλλει ο ρόλος τους. Ο κύριος του σπιτιού, από την άλλη, βαθμιαία αποκτά στενότερη επαφή με τα δύο νεαρά κορίτσια”.
.

.
Τους συμπεριφέρονται;
Μήπως… τις συμπεριφέρονται;
Ερώτημα: Ο κύριος αποκτά στενότερη επαφή με τα δύο κορίτσια. Με τη Λία και τη Ρέα. Η Λία ή η Ρέα είναι η “Φαρμακομούνα;” Δε λύνονται από το οπισθόφυλλο οι απορίες μου!
Συνεχίζω με το οπισθόφυλλο…
“Αυτή είναι η αφετηρία γι’ αυτή την ιδιότυπη νουβέλα που ισορροπεί πειστικά ανάμεσα στο κοινωνικό αφήγημα και το ερωτογράφημα: σ’ ένα περίκλειστο αστικό περιβάλλον, όπου οι πρωταγωνιστές ταλαντεύονται διαρκώς ανάμεσα στην καθωσπρέπει επικοινωνία και τη βίαιη σύγκρουση, μια εκτός ορίων Επιθυμία προσβάλλει ως ιός την κανονικότητα των “νοικοκυραίων” και διαλύει τα πάντα.Η νουβέλα αυτή αντλεί την έμπνευσή της από το έγκλημα που διέπραξαν οι αδελφές Παπέν στη Γαλλία την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα”.
“Αυτή είναι η αφετηρία γι’ αυτή την ιδιότυπη νουβέλα που ισορροπεί πειστικά ανάμεσα στο κοινωνικό αφήγημα και το ερωτογράφημα: σ’ ένα περίκλειστο αστικό περιβάλλον, όπου οι πρωταγωνιστές ταλαντεύονται διαρκώς ανάμεσα στην καθωσπρέπει επικοινωνία και τη βίαιη σύγκρουση, μια εκτός ορίων Επιθυμία προσβάλλει ως ιός την κανονικότητα των “νοικοκυραίων” και διαλύει τα πάντα.Η νουβέλα αυτή αντλεί την έμπνευσή της από το έγκλημα που διέπραξαν οι αδελφές Παπέν στη Γαλλία την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα”.
Ερώτημα δικό μου: οι αδερφές Παπέν ήταν φαρμακομούνες;
.
Η Κριστίν και η Λέα Παπέν, -κατά το διαδίκτυο πάντα- ήταν δύο γαλλίδες αδελφές, εσωτερικές υπηρέτριες, οι οποίες καταδικάστηκαν για τη δολοφονία της συζύγου και της κόρης του εργοδότη τους.
Οι δικές μας σκότωσαν άραγε κανέναν;
Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2017 από τις Εκδόσεις Τόπος!
Σας χαιρετώ!
.
Υστερόγραφο: Με όλα αυτά που δημοσιεύω το τελευταίο διάστημα στην Κουλτουρόσουπα φοβάμαι πως θα γίνω σοβαροφανής!
ΤΑΣΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΓΚΕΝΤΖΟΣ :

-Τίτλος: «Οπισθόφυλλα και εξώφυλλα των “οπισθίων”».
Συχνότητα: Κάθε 1, 10 και 20 του μηνός, κλικ εδώ
.
.
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..